خواربارفروشان چک آنلاین فراتر از بازار خانگی خود به شرق و غرب نگاه می کنند

[ad_1] بنیانگذار و مدیر اجرایی توماس کوپر گفت که روهلیک پس از به تعویق انداختن برنامه های توسعه در ایتالیا، اسپانیا و سایر بازارها به دلیل تورم و جنگ اوکراین چشم انداز اقتصادی را تحت تأثیر قرار داده است، روی کسب سود در بزرگترین اقتصاد اروپا متمرکز شده است. کوپر به رویترز گفت: «ما در

کد خبر : 327195
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
خواربارفروشان چک آنلاین فراتر از بازار خانگی خود به شرق و غرب نگاه می کنند

[ad_1]

بنیانگذار و مدیر اجرایی توماس کوپر گفت که روهلیک پس از به تعویق انداختن برنامه های توسعه در ایتالیا، اسپانیا و سایر بازارها به دلیل تورم و جنگ اوکراین چشم انداز اقتصادی را تحت تأثیر قرار داده است، روی کسب سود در بزرگترین اقتصاد اروپا متمرکز شده است. کوپر به رویترز گفت: «ما در آلمان بسیار عمیق‌تر از بازارهایی که یک سال پیش می‌خواستیم وارد خواهیم شد»، افزود که این شرکت با سایت‌هایی برای مراکز تکمیل در کلن، اسن، برلین و دوسلدورف قرارداد بسته است، جایی که قصد دارد راه‌اندازی کند. اروپا یک تریلیون یورو در بازار فروش مواد غذایی است. تو به اقیانوس آبی نگاه می کنی.»

در ژوئن گذشته، Rohlik 220 میلیون یورو در دور مالی سری D به رهبری سرمایه‌گذار بلژیکی Sofina که ارزش شرکت را 1 میلیارد یورو (1.06 میلیارد دلار) ارزیابی کرد، جمع‌آوری کرد و آن را به یک «تک شاخ» نادر در میان استارت‌آپ‌ها تبدیل کرد.

Rohlik و رقیب Kosik، با حمایت میلیاردر چک، Daniel Kretinsky، هر دو به دنبال استفاده از مدل هایی هستند که در خانه موفق بوده اند.

بر اساس گزارش Statista، بخش تحویل مواد غذایی چک، اگرچه از نظر اندازه کوچک است، سریعتر از سایرین در بازار پراکنده اروپایی توسعه یافته است که انتظار می رود طی چهار سال آینده از 73 میلیارد دلار فعلی به 121 میلیارد دلار افزایش یابد.

پتانسیل رشد عظیم Rohlik، که در سال 2014 تأسیس شد، با هدف قرار دادن مشتریان در شهرهای بزرگ از طریق رشته انبارهای توزیع خود، در بازار چک پیشتاز است. در مونیخ و فرانکفورت با نام تجاری Knuspr.de فعالیت می کند. سال گذشته، این شرکت خصوصی درآمد خود را با 33 درصد افزایش به 574 میلیون یورو رساند. Cupr گفت که در بازار داخلی خود سود ایجاد کرده است، اما در حالی که به دنبال توسعه بود، زیان عملیاتی کلی را ثبت کرد. او گفت که موفقیت در آلمان طی دو سال آینده به افزایش سرمایه برای افزایش بیشتر خواربارفروشی که در مجارستان و اتریش فعال است و یک برنامه آزمایشی کوچک در ایتالیا دارد، کمک خواهد کرد. همچنین زمینه را برای گشایش در اسپانیا فراهم کرده است. او گفت: «هنگامی که آلمان را ثابت کنیم، احتمالاً برای بازارهای دیگر پول دریافت خواهیم کرد. ما به این زیرساخت ها و سودآوری ادامه خواهیم داد و سپس تسریع خواهیم کرد. سه سال زمان شروع فروش در همه جا است.» بر اساس داده های استناد شده توسط مک کینزی، نسبت خریدارانی که از خواربارفروشی های آنلاین استفاده می کنند، کمتر از 10 درصد در بیشتر اروپا تخمین زده می شود و در آلمان تنها 4 درصد است. به گفته تحلیلگران، این بدان معناست که پتانسیل رشد در بازاری که فاقد بازیگران مسلط است، بسیار زیاد است. مک‌کینزی تخمین می‌زند که 18 تا 30 درصد از فروش خواربارفروشی‌ها می‌تواند تا سال 2030 در اروپا به صورت آنلاین باشد – یک جایزه بزرگ برای شرکت‌هایی که می‌توانند بر هزینه‌ها و چالش‌های لجستیکی ارائه خدمات سریع با قیمت‌های رقابتی با سوپرمارکت‌های آجری غلبه کنند.

اینگمار وگل، مدیر بانک سرمایه گذاری کلیپرتون در آلمان می گوید: «فرصت بازار خواربار فروشی آنلاین یک مشکل واضح است، اما سوال کلیدی این است که آیا شرکت ها باید بر پیشرو بودن در یک بازار تمرکز کنند یا روی بیشتر تمرکز کنند.

رقابت هنوز عمدتاً توسط خرده‌فروشی ثابت هدایت می‌شود، اما تعداد کمی از فعالان خواربارفروشی آنلاین در هر بازار برای تبدیل شدن به پلتفرم‌های پیشرو خواربارفروشی الکترونیکی آماده می‌شوند.

کوسیک به شرق می پیچد

همانطور که Rohlik روی آلمان شرط بندی می کند، Kosik به سمت شرق نگاه می کند، وارد بازار اسلواکی شده و در بلغارستان گسترش می یابد. مدیر عامل شرکت ایوان اوتسیل گفت که این شرکت همچنین به دنبال کاهش سهم بازار چک با سرمایه گذاری بر روی همکاری با عمده‌فروش آلمانی مترو در برخی مناطق منطقه است. مترو، که کرتینسکی نیز سهم عمده‌ای در آن دارد، در ژانویه اعلام کرد که 25 درصد از سهام Kosik را با هدف تبدیل شدن به یک شریک قوی‌تر و بهبود قابلیت‌های منبع خواری آنلاین خریداری کرده است.

یوتسیل به رویترز گفت: «زیرساخت ها برای ما توانمندساز بزرگی برای گسترش است. این مدل (استفاده از فروشگاه های مترو در مناطق) عرضه سریع را امکان پذیر می کند. این سرمایه سنگین نیست.» او افزود که آلمان هنوز در رادار Kosik نیست، اگرچه در نهایت توجه خود را به سایر کشورهای اروپای مرکزی و شرقی معطوف خواهد کرد. Utesil گفت: “بلغارستان و اسلواکی تمرکز ما برای پایان سال جاری و آغاز سال آینده است.” با استراتژی خود، ما مطمئن هستیم که می‌توانیم حداقل 30 تا 40 درصد در سال رشد کنیم که برخی از آن ارگانیک و برخی دیگر از توسعه هستند.

بسیاری از سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای بزرگ مراکز توزیع ندارند، که به گفته تحلیلگران، توانایی آنها برای گسترش شبکه‌های تحویل کالا را محدود می‌کند و به شرکت‌هایی مانند Rohlik و Kosik که بر ساخت زیرساخت‌ها متمرکز هستند، برتری می‌دهد. Rohlik در حال حاضر یک قرارداد توزیع با Marks & Spencer و Cupr گفته است که این شرکت به طور بالقوه می تواند با خرده فروشان دیگر شریک شود.

توماس کاراکولف، کارشناس ارشد مک کینزی، گفت: شرکت هایی که قادر به ایجاد مقیاس سریع برای کاهش هزینه ها و پوشش مناطق تحویل بیشتر هستند، به احتمال زیاد در بازار نوپا موفق خواهند بود.

کاراکولف گفت: «فروشندگان الکترونیکی پیشرو در اروپای مرکزی با مجموعه‌ای از بازی‌های محلی در سطح شهر، که هر کدام از بزرگترین شهرها شروع می‌شوند و تا زمانی که کشوری تحت پوشش قرار می‌گیرد، رشد می‌کنند، تلاش می‌کنند برنده شوند.

(1 دلار = 0.9411 یورو)

(گزارش توسط مایکل کان و جیسون هووت، ویرایش توسط کاترین ایوانز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.