خلاصه و چشم انداز بازار Coinbase Ventures Q1 | توسط Coinbase | آوریل 2022

[ad_1] اطراف بلوک از Coinbase Ventures روندهای کلیدی در ارزهای دیجیتال را روشن می کند. نوشته شده توسط کانر دمپسی TLDR: علیرغم رکود بازار، سه ماهه اول یکی دیگر از سه ماهه بسیار فعال برای تامین مالی سرمایه گذاری در حوزه کریپتو بود. در سمت زیرساخت، ما شاهد فعالیت های زیادی در راه حل های

کد خبر : 196473
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
خلاصه و چشم انداز بازار Coinbase Ventures Q1 |  توسط Coinbase |  آوریل 2022

[ad_1]

اطراف بلوک از Coinbase Ventures روندهای کلیدی در ارزهای دیجیتال را روشن می کند. نوشته شده توسط کانر دمپسی

TLDR:

  • علیرغم رکود بازار، سه ماهه اول یکی دیگر از سه ماهه بسیار فعال برای تامین مالی سرمایه گذاری در حوزه کریپتو بود.
  • در سمت زیرساخت، ما شاهد فعالیت های زیادی در راه حل های زنجیره ای و ابزار DAO هستیم. لایه-1های جدید هنوز در حال انکوبه شدن هستند.
  • اولیه‌های آشنای DeFi که بر روی اتریوم توسعه یافته‌اند در حال گسترش به لایه‌های جدیدتر 1 هستند و Polkadot در حال برداشتن بخار است.
  • پروژه‌های NFT بر روی آوردن ابزار بیشتر به فضا متمرکز شده‌اند و آزمایشگاه‌های یوگا موج‌های جدی را در طول سه ماهه ایجاد می‌کنند.
  • ظهور Axie Infinity توسعه دهندگان بازی سنتی موفقی را برای ساخت در Web3 جذب کرده است و آسیای جنوب شرقی به عنوان کانون فعالیت در حال ظهور است.

پس از رسیدن به اوج در نوامبر 2021، بازارهای ارزهای دیجیتال مایع در سال جدید سقوط کردند و در سه ماهه اول کم و بیش پایین آمدند. با این حال، بازارهای خصوصی به سرعت تعیین شده در سال گذشته ادامه دادند.

مطابق با داده ها از The Block، سه ماهه اول 2022 شاهد رکورد 12.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خطرپذیر بود – رقمی که برای هفت فصل متوالی افزایش یافته است. Coinbase Ventures نیز مشغول بود و 71 معامله جدید را در سه ماهه اول بسته بود که عموماً سرمایه گذاری های اولیه را هدف قرار می داد. متذکر می شویم که شروع به دیدن نشانه هایی از کاهش سرعت کرده ایم، به ویژه با سرمایه گذاری های بعدی، که احتمالاً در فعالیت سه ماهه دوم ما قابل مشاهده خواهد بود.

حجم معاملات بازتابی از هجوم مداوم شرکت ها و پروژه های جدید در حال شکل گیری در فضا است. هزینه‌های راه‌اندازی پایینی که شرکت‌های کریپتو و وب 3 به لطف کد منبع باز و توانایی بوت استرپ یا تأمین مالی از طریق صدور توکن از آن برخوردار هستند، به این امر کمک می‌کند.

بررسی اجمالی CBV

به عنوان تجدید:

  • Coinbase Ventures با مشارکت با بنیانگذاران استثنایی که در ماموریت Coinbase برای ایجاد آزادی اقتصادی بیشتر برای جهان سهیم هستند، کریپتو و وب 3 را پیشرفت می دهد.
  • ما به عنوان یکی از فعال ترین VC های شرکتی در جهان شناخته شده ایم شمارش معامله
  • Ventures در مراحل اولیه و در طول سفر خود با تیم های موسس شریک می شود. ما در همه دسته‌ها در اقتصاد رمزنگاری سرمایه‌گذاری می‌کنیم و به دنبال هماهنگی خود با بهترین و باهوش‌ترین ذهن‌ها در این فضا هستیم.
  • تا به امروز، ما روی بیش از 300 تیم سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که همه چیز را از پروتکل‌های لایه 1، زیرساخت Web3، رمپ‌های متمرکز، امور مالی غیرمتمرکز، NFT، فناوری‌های متاورس، ابزار توسعه‌دهنده و غیره می‌سازند.

ما به طور کلی سرمایه گذاری های خود را در شش دسته تقسیم می کنیم. در این شش دسته، در اینجا نحوه تکان فعالیت ما در Q1 ’22 آمده است.

با توجه به اینکه ما در مراحل اولیه روی پروژه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم، فعالیت ما می‌تواند چشم‌اندازی را به آنچه صنعت در آینده نزدیک دارد ارائه دهد. با آن، بیایید به برخی از روندها و موضوعاتی که در Q1 شناسایی کردیم، بپردازیم.

شکوفایی زیرساخت های زنجیره ای و Web3

در روزهای اولیه کریپتو، بیت کوین و اتریوم تسلط داشتند. با آنلاین شدن لایه 1 جدید در سال های اخیر، اکوسیستم های خارج از BTC/ETH منفجر شده اند و اکنون بیش از 10 زنجیره با ارزش بیش از 1 میلیارد دلار میزبانی می کنند.

ارزش رو به رشد در چندین شبکه نیاز روزافزونی به ارزش یک زنجیره را به وجود آورده است تا به زنجیره دیگر منتقل شود. به این ترتیب، ما همچنان شاهد ساخت زیرساخت‌های زنجیره‌ای متقابل برای تسهیل فعالیت بین بلاک چین هستیم. (سرمایه گذاری های CBV Q1: LayerZero، ZK Link، LiFi، Foxchain، Socket، Composable Finance).

حتی با اطمینان از آینده چند زنجیره ای، ما همچنان شاهد توسعه لایه های آزمایشی 1 جدید هستیم. سرمایه‌گذاری‌های ما در Aptos (L1 با هدف کلی از کارمندان سابق Diem)، Celestia (بلاک‌چین‌های مدولار) و Subspace (اجماع اثبات آرشیو) نشان می‌دهد که این صنعت در لایه پایه نوآوری ندارد. همچنین این سوال مطرح می‌شود که آیا لایه‌های غالب امروزی روزی غصب خواهند شد؟ زمان نشان خواهد داد.

بالاتر از پشته، ابزارهای بیشتری برای کمک به DAO ها و جوامع Web3 در راه است. راه حل های حقوق و دستمزد (مورب، زبک، تعامل اجتماعی و شبکه (تاکی، پس زمینه، آتش سوزی، و تجارت (باران) همه به آینده ای اشاره می کنند که در آن این جوامع آنلاین می توانند به طور یکپارچه تر هماهنگ شوند.

تکثیر چند زنجیره ای DeFi

با صحبت از دنیای چند زنجیره ای، ما شاهد ظهور الگوهای آشنا در سراسر این شبکه های رو به رشد لایه 1 هستیم. اساساً، اتریوم لحن برنامه‌ها و پروتکل‌های اساسی مورد نیاز برای رشد یک اکوسیستم را تنظیم کرد: یک AMM (Uniswap)، بازارهای پول (Compound/Aave)، یک اوراکل (Chainlink) و جمع‌آوران سود (Yearn.Finance) برای نام‌گذاری یک تعداد کمی.

برای رقابت لایه 1 در حال ظهور، تیم ها می دانند که به همان اصول اولیه اولیه نیاز دارند. به این ترتیب، مشاهده بلوک‌های ساختمانی DeFi اتریوم که در لایه‌های 1 مانند Solana، Avalanche، NEAR، Polkadot و غیره تکثیر می‌شوند، رایج شده است. شرط‌بندی روی این پروتکل‌های بنیادی راه خوبی برای قرار گرفتن در معرض اکوسیستم گسترده‌تر است: کتاب بازی که در Q1 دنبال کردیم. .

به عنوان مثال، از سرمایه گذاری های Q1 ما، اوریگامی در NEAR و سولند در سولانا شبیه مرکب است. کاتانا و فرانسیوم در Solana شبیه Yearn.finance. رداستون شبیه Chainlink است که از Arweave برای ذخیره سازی ارزان تر برای ارائه خدمات اوراکل به توکن های طولانی تر و فیدهای داده NFT استفاده می کند. و در حالی که این پروژه‌ها شبیه برنامه‌هایی هستند که ابتدا در اتریوم ایجاد شده‌اند، اما هر کدام به روش‌های منحصربه‌فرد و متفاوتی نوآوری می‌کنند.

پولکادوت می آید

در جاهای دیگر در DeFiland، ما به ویژه در اکوسیستم Polkadot در Q1 فعال بودیم. با راه‌اندازی طولانی‌مدت انتظار پاراچین‌های پولکادوت که در پایان سال 2021 وارد بازار می‌شود، ما شاهد حرکتی در اطراف بخار پیکاپ DOT هستیم.

شما می توانید Polkadot را به عنوان شبکه ای در نظر بگیرید که می توانید لایه 1 را در بالای آن راه اندازی کنید. هر یک از این لایه‌های 1 که پاراچین نامیده می‌شوند، قادر به تعامل با یکدیگر هستند. با پاراچین های زنده، Polkadot اکنون قادر به میزبانی برنامه های کاربر است.

ما اکنون در 4 مورد از 5 پاراچین زنده سرمایه گذاری کرده ایم (Acala، Moonbeam، Parallel Finance و Astar) و با سرمایه گذاری در سه ماهه اول به عمق آب های DOT رفت امور مالی قابل تنظیم، ساتوریو پروژه جدید Luke Youngblood آلوم Coinbase: مون ول.

بسته توسعه NFT

پس از پایان تابستان، فروش NFT کمی از اوج های قبلی خود به زمین بازگشته است. با این حال، در زیر سطح، نوآوری پر جنب و جوش تر از همیشه است.

در جایی که فعالیت NFT در سال 2021 حول محور خرید و فروش ساده (معروف به JPEGهای تلنگر) بود، موج بعدی پروژه‌ها ساخت ابزارهای کاربردی حول NFTها است. NiftyApes و PawnFi، به عنوان مثال، در حال کار برای آوردن نقدینگی به دارندگان NFT با اجازه دادن به آنها برای گرفتن وام هایی هستند که توسط NFT هایشان وثیقه شده است. پلتفرم هایی مانند سنج هدف این است که ویژگی‌های اجتماعی و اجتماعی بیشتری را پیرامون مالکیت NFT بیاورید.

آزمایشگاه یوگااستودیوی Bored Ape Yacht Club، در این سه ماهه با افزایش ارزش 4 میلیارد دلاری برای ساخت یک متاورس با مارک BAYC، موجی را ایجاد کرد. سپس، آنها حقوق IP مجموعه های NFT CryptoPunks و Meebits را به دست آوردند. آنها با اعلام یک سه گانه فیلم (تولید شده توسط Coinbase) به پایان رسیدند که دارندگان BAYC NFT می توانند NFT های خود را برای بازیگری در فیلم ها ارسال کنند و هزینه مجوز دریافت کنند – یک آزمایش جدید جالب با مجوز زنجیره ای.

GameFi 2.0

بازی‌های مبتنی بر بلاک چین در سال 2021 با محوریت ظهور Axie Infinity برگزار شد. فروش Axie Infinity NFT در ماه آگوست به رقم خیره کننده 848 میلیون دلار رسید و سپس به شدت سقوط کرد. (توجه داشته باشید که با وجود تغییر روند آشکار و یک هک بزرگ، Axie هنوز 30 میلیون دلار در ماه مارس فروش NFT ثبت کرده است).

فروش چند میلیارد دلاری Axie برای جلب توجه کل دنیای بازی کافی بود و موج بعدی بازی های مبتنی بر بلاک چین از آن زمان تاکنون بی سر و صدا در حال افزایش است. قابل ذکر است، بسیاری از تیم‌هایی که در حال رشد هستند، سوابق ساخت بازی‌های بسیار موفق موبایل، وب و AAA را دارند.Clockwork Labs، Block Tackle، Summoners Arena، Third Time، Avalon).

بازی‌های مبتنی بر بلاک چین در آینده، NFT‌های کریپتو را به قالب‌های بازی Web2 آشناتر – MMORPG، FPS، MOBA و غیره تزریق می‌کنند. سایر شرکت‌های سبد CBV مانند جویراید ادغام رمزنگاری/NFTها در عناوین موجود را برای توسعه دهندگان بازی آسان تر می کند.

در حال حاضر، آسیای جنوب شرقی در حال تثبیت خود به عنوان مرکز دنیای بازی های رمزنگاری است که توسط فیلیپین و ویتنام و سایرین رهبری می شود. ما به‌ویژه از تحولات این منطقه و پیشرفت انجمن بازی‌های ویتنامی و شرکت نمونه کارها CBV هیجان‌زده هستیم. باستان 8.

چشم انداز سرمایه گذاری

در میان یک تصویر کلان متزلزل، بسیاری از سرمایه گذاران کریپتو در آستانه قرار دارند. بیشتر اوقات، از ما می پرسند که رکود بازار چگونه بر فعالیت CB Ventures تأثیر می گذارد. تا به امروز، هیچ کمبودی برای کارآفرینان با کیفیت بالا در زمینه کریپتو و وب 3 وجود ندارد. با این حال، انتظار کاهشی در صورت ادامه کاهش قیمت‌ها، غیرمنطقی نیست، مشابه آنچه در سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر گسترده‌تر مشاهده شده است (کاهش 19 درصد QoQ). صرف نظر از این، استراتژی ما تغییر زیادی نخواهد کرد.

یادآوری می‌شود که برخی از موفق‌ترین پروژه‌های امروزی در بازار نزولی 2018/19 تأمین مالی شدند. در این پرتو، سرمایه‌گذاری‌های اولیه ما در پروژه‌هایی مانند Compound، OpenSea، Polygon، Arweave، Starkware، Blockfi، NEAR، و Messari در میان پروژه‌های دیگر به ذهن متبادر می‌شوند. به این ترتیب، ما به سرمایه گذاری در بنیانگذاران با کیفیت و پروژه هایی که صنعت را به جلو می برند، بدون توجه به شرایط بازار گسترده تر ادامه خواهیم داد.

همچنین باید تکرار شود که چشم انداز Web3 قابل سرمایه گذاری چقدر گسترش یافته است: DeFi، NFT ها، DAO ها، متاورس ها و بازی ها همگی در یک آرایه غنی از لایه 1 در حال تکامل هستند. سپس زیرساخت زنجیره‌ای متقاطع وجود دارد که همه را به هم پیوند می‌دهد و همچنین راه‌حل‌های لایه ۲ را برای کمک به مقیاس‌پذیری همه آن‌ها وجود دارد. ناگفته نماند که هزار ایده دیگر که هنوز در رویا پردازی نشده اند. به عبارت دیگر، بیش از حد کافی نوآوری وجود دارد که تیم CB Ventures را به طور نامحدود مشغول نگه دارد.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.