خلاصه بازار هفتگی (19-23 ژوئن)

[ad_1] دوشنبه: تعطیلات ایالات متحده بود، بنابراین یک روز معاملاتی بسیار کسل کننده بود. در صورتی که داده ها چنین پیشنهادی داشته باشند، دوباره برخی از سخنرانان بانک مرکزی اروپا در مورد افزایش نرخ بهره در جولای و دیگری در سپتامبر صحبت کردند. بانک مرکزی اروپا کازیمیر (شاهین) بانک مرکزی اروپا حمایت از افزایش نرخ

کد خبر : 366125
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
خلاصه بازار هفتگی (19-23 ژوئن)

[ad_1]

دوشنبه: تعطیلات ایالات متحده بود، بنابراین یک روز معاملاتی بسیار کسل کننده بود. در صورتی که داده ها چنین پیشنهادی داشته باشند، دوباره برخی از سخنرانان بانک مرکزی اروپا در مورد افزایش نرخ بهره در جولای و دیگری در سپتامبر صحبت کردند.

بانک مرکزی اروپا

کازیمیر (شاهین) بانک مرکزی اروپا حمایت از افزایش نرخ بهره در ماه ژوئیه را تایید کرد در حالی که در سپتامبر ذهن خود را باز نگه داشت. بعداً، سیمکوس (شاهین) بانک مرکزی اروپا گفت که تردیدی ندارد که نرخ‌ها در ماه جولای افزایش خواهند یافت و به پایان چرخه افزایش نرخ نزدیک شده‌اند، بنابراین نیازی به عجله در ارزیابی سپتامبر نیست.

لین (dove) ECB انتظار دارد که تورم نسبتاً سریع به هدف 2٪ در دو سال آینده کاهش یابد و اذعان کرد که آنها باید به داده ها وابسته باشند. او همچنین تایید کرد که افزایش ماه جولای با افزایش دیگری در سپتامبر یک سوال باز است. اشنابل (شاهین) از بانک مرکزی اروپا گفت که خطرات چشم انداز تورم به سمت بالا متمایل است و موضع سیاست پولی که اشتباه در تصمیم گیری در برابر اشتباهات پرهزینه سیاست تضمین می کند. در واقع، او اضافه کرد که خطرات کاهش انتظارات تورمی و انتقال ضعیف‌تر سیاست پولی نشان می‌دهد که محدودیتی برای مدت زمانی که تورم می‌تواند بالای ۲ درصد بماند وجود دارد.

او می‌گوید که بالا ماندن تورم برای مدت طولانی، خطر کاهش انتظارات تورمی را افزایش می‌دهد که در نهایت مستلزم انقباض بیشتر و رکود بدتر است. در واقع، او به این نتیجه رسید که آنها باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهند تا زمانی که شواهد قانع کننده ای ببینند که تحولات تورم اساسی با بازگشت به هدف 2 درصد سازگار است.

شاخص بازار مسکن NAHB ایالات متحده به 55 در مقابل 51 مورد انتظار رسید. این اولین باری است که شاخص از ژوئیه 2022 بالاتر از سطح 50 چاپ می شود (که نشان دهنده گسترش است).

شاخص بازار مسکن NAHB

سهشنبه: PBoC نرخ LPR خود را 10 bps کاهش داده است که انتظار می رود LPR یک ساله را به 3.55٪ و LPR 5 ساله را به 4.20٪ برساند.

صورتجلسه RBA نشان داد که بانک مرکزی تصمیم به افزایش قیمت گرفته است زیرا تداوم تورم بالا خطر کاهش انتظارات تورمی را افزایش می دهد. در واقع، آنها این خطر را برجسته کردند که «ممکن است دستمزدها و قیمت ها به طور ضمنی با تورم بالای گذشته شاخص شوند». آن‌ها همچنین نسبت به این خطر که عقب‌ماندگی‌های گذشته می‌تواند منجر به کندی شدیدتر اقتصادی شود، محتاط هستند. در نهایت، آنها تمایل خود را برای انجام اقدامات لازم برای رساندن تورم به هدف مورد تاکید قرار دادند.

RBA

بولاک معاون فرماندار RBA گفت که اقتصاد و اشتغال باید برای مدتی کمتر از روند رشد کنند. او همچنین پیشنهاد کرد که نرخ بیکاری 4.5 درصدی تعادل مناسبی برای بازگرداندن تورم به هدف بدون دردسر اقتصادی قابل توجه است. او تاکید کرد که بازار کار فعلی ضعیف است و بالاتر از تخمین اشتغال کامل است و تورم ریشه‌دار منجر به نرخ‌های بالاتر و رکود عمیق‌تر می‌شود. در نهایت، او اضافه کرد که نرخ های بالاتر تنها ابزاری است که RBA برای مهار تورم در اختیار دارد.

وویچیچ (شاهین) از بانک مرکزی اروپا گفت که فشارهای تورمی اصلی در منطقه یورو باقی می‌ماند و در حالی که اذعان داشت که آنها باید خطرات انجام کار زیاد در مقابل انجام کم را در نظر بگیرند، وی افزود که گاهی اوقات فرود نرم امکان‌پذیر نیست.

ویلروی (خنثی) بانک مرکزی اروپا گفت که مدت زمان نرخ پایانه مهمتر از سطح آن است و تصمیمات آتی نرخ به داده ها بستگی دارد.

سیمکوس (شاهین) بانک مرکزی اروپا در اوایل هفته به اظهارات خود اضافه کرد که اگر این بانک در ماه سپتامبر افزایش یابد، تعجب نخواهد کرد، زیرا آنها باید سیاست پولی بسیار معتبری ارائه دهند تا مطمئن شوند که وظایف خود را انجام می دهند.

شروع مسکن در ایالات متحده با بیشترین افزایش در سه دهه گذشته به 1.631 میلیون در مقابل 1400 میلیون مورد انتظار رسید، در حالی که مجوزهای ساختمان به 1.491 میلیون در مقابل 1.420 میلیون مورد انتظار رسید. شروع مسکن می‌تواند بی‌ثبات باشد، اما با توجه به شاخص NAHB در روز دوشنبه، کاملاً واضح است که بازار مسکن در حال بازگشت است، که ممکن است نشان‌دهنده این باشد که فدرال رزرو ممکن است به اندازه کافی عمل نکرده باشد.

شروع مسکن در ایالات متحده

جفرسون رئیس فدرال رزرو گفت که او همچنان بر بازگرداندن تورم به هدف 2 درصد متمرکز است و فدرال رزرو باید به تورم، بخش بانکی و عدم اطمینان ژئوپلیتیکی توجه کند.

بعداً، کوک فدرال رزرو تأیید کرد که او نیز تا زمانی که کار انجام شود، بر تورم تمرکز کرده است و به طور مداوم از کار فدرال رزرو برای کاهش تورم حمایت کرده است.

چهار شنبه: صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا نشان داد که تسهیلات پولی فعلی باید حفظ شود. بعداً، آداچی از BoJ اذعان کرد که تورم سریعتر از آنچه انتظار داشت افزایش یافته است، اما افزود که هنوز برای تغییر سیاست پولی زود است زیرا خطرات صعودی و نزولی برای چشم انداز قیمت آنها وجود دارد و به نظر می رسد ریسک نزولی بلندمدت بزرگتر است. Ueda از BoJ همچنین به نظرات آداچی اضافه کرد و تأیید کرد که آنها با صبر و حوصله سیاست آسانی را برای دستیابی به هدف 2٪ خود حفظ خواهند کرد. به نظر می رسد که BoJ از کاهش تورم بسیار می ترسد، زیرا آنها برای دهه ها با آن مبارزه کرده اند.

BoJ

گزارش CPI انگلستان بار دیگر برآوردها را در سراسر جهان شکست داده است و CPI Y/Y به 8.7% در مقابل 8.4% مورد انتظار رسیده است و CPI Core CPI Y/Y به بالاترین حد جدید در 7.1% در مقابل 6.8% مورد انتظار رسیده است. بازار اکنون نرخ پایانه را تا پایان سال 6 درصد می بیند.

UK Core CPI Y/Y

کازیمیر از بانک مرکزی اروپا گفت که افزایش ماه سپتامبر به داده ها بستگی خواهد داشت و برای متوقف کردن انقباض باید تورم اصلی را تحت کنترل داشته باشند.

پاول رئیس فدرال رزرو در طول شهادت خود در کنگره تقریباً آنچه را که هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی FOMC گفت، تکرار کرد. او گفت که روند بازگرداندن تورم به هدف 2 درصد راه درازی در پیش دارد و اگر اقتصاد مطابق انتظار عمل کند، احتمالاً افزایش نرخ‌های بیشتر به داده‌ها وابسته هستند. روز بعد او افزود که آنها پیشرفت چندانی در تورم خدمات ندیده اند و تورم کل عمدتاً به دلیل مواد غذایی و انرژی کاهش یافته است، نه تابعی از سیاست پولی. وی افزود که پیش‌بینی‌های وی مشابه پیش‌بینی‌های کمیته است، زیرا معتقد است دو افزایش نرخ دیگر برای امسال پیش‌بینی می‌شود.

پاول رئیس فدرال رزرو

ناگل (شاهین) از بانک مرکزی اروپا گفت که او مطمئن است که تورم به هدف باز می گردد و تا آن زمان هنوز راهی باقی مانده است و به همین دلیل است که آنها باید سرسخت باشند زیرا تورم سرسخت است. بعداً، اشنابل (شاهین) از بانک مرکزی اروپا افزود که تورم داخلی توسط سود و دستمزد هدایت می شود.

کوک فدرال رزرو (کبوتر) گفت که فدرال رزرو هنوز نتوانسته تورم را به هدف بازگرداند و این خطر وجود دارد که رشد اقتصادی کند شود.

Goolsbee (کبوتر) از فدرال رزرو گفت که تصمیم هفته گذشته برای او یک تماس نزدیک بود و اینکه اکنون یک مأموریت شناسایی کاملاً مناسب است. او هنوز تصمیم نگرفته است که در ماه ژوئیه چه کاری انجام دهد و تصدیق کرد که تا 6 هفته دیگر اطلاعات کافی به دست نخواهد آورد، اما همچنان چیزهای بیشتری یاد خواهد گرفت.

صورتجلسات بانک مرکزی آمریکا نشان داد که شورای حاکم با ارزیابی نیاز به افزایش بیشتر بر اساس داده‌ها موافقت کرد و آنها نگران بودند که به نظر می‌رسد با روند 3 ماهه تورم اصلی که روند نزولی نشان نمی‌دهد، شتاب کاهش تورم در حال کاهش است.

BoC

Bostic (شاهین) از فدرال رزرو گفت که او می خواهد به اقتصاد زمان بیشتری برای تطبیق با افزایش نرخ بهره قبل از انجام اقدامات بیشتر بدهد، و افزود که این سیاست به اندازه کافی محدود کننده نبوده است تا تأثیرات را تحت تأثیر قرار دهد. او اذعان کرد که این خطر وجود دارد که تورم دوباره افزایش یابد، اما این مورد اصلی او نیست.

پنج شنبهنوگوچی از BoJ گفت که آنچه مهم‌تر از همه این است که با حفظ سیاست آسان، اطمینان حاصل شود که رشد دستمزد به روند تبدیل می‌شود و انتظارات تورمی مردم ژاپن هنوز روی 2 درصد ثابت نشده است.

SNB همانطور که انتظار می رفت نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش داد و آن را به 1.75 درصد رساند و اضافه کرد که نمی توان افزایش های اضافی را برای تضمین ثبات قیمت رد کرد. فرماندار SNB اردن گفت که این خطر وجود دارد که تورم به بالای سطح 2 درصد برسد زیرا فشارهای تورمی اساسی بیشتر شده است.

SNB

BoE که با افزایش 50 bps در مقابل 25 bps که انتظار می رود نرخ بهره بانکی را به 5.00% برساند شگفت زده شد. باز هم تنریرو و دینگرا به عدم تغییر رای دادند. بیلی (هاک) فرماندار BoE گفت که آنها سیگنالی برای آینده نرخ‌ها نمی‌دهند و به دنبال وارد کردن اقتصاد به رکود نیستند، اما این کاملاً ضروری بود که BoE نرخ‌ها را افزایش دهد. مانند سایر بانک های مرکزی، آنها همچنان به داده ها وابسته هستند.

BoE

ادعای بیکاری ایالات متحده انتظارات را از دست داد و دوباره به 264 هزار رسید در مقایسه با رقم قبلی 264 هزار مورد تجدید نظر به سمت بالا. ادعاهای ادامه دار، که نشان دهنده دشواری یافتن شغل برای افراد پس از بیکاری است، انتظارات را برای چاپ در 1759K در مقابل 1782K مورد انتظار و 1772K قبل از آن پیشی گرفت.

ادعاهای مستمر ایالات متحده

بومن (شاهین) فدرال رزرو گفت که افزایش بیشتری نیاز خواهد بود زیرا تورم اصلی از پاییز 2022 اساساً کاهش یافته است. بعداً، بارکین (شاهین) فدرال رزرو تکرار کرد که تورم علیرغم کاهش از اوج خود همچنان بسیار بالا است و تقاضا در مقایسه با آن همچنان بالا است. با روند پیش از همه گیری. او تأیید کرد که اگر تورم به سمت هدف خود پیش نرود، به افزایش بیشتر نرخ ها راضی خواهد بود، اما در نشست جولای پیش داوری نمی کند.

جمعه: روز PMI بود با فهرستی از نسخه هایی که می توانید در زیر مشاهده کنید:

  • PMI ساخت استرالیا 48.6 در مقابل 48.4 قبلی و خدمات PMI 50.7 در مقابل 52.1 قبلی.
  • PMI ساخت ژاپن 49.8 در مقابل 50.6 قبلی و خدمات PMI 54.2 در مقابل 55.9 قبلی.
  • PMI تولیدی فرانسه 45.5 در مقابل 45.7 قبلی و خدمات PMI 48.0 در مقابل 52.5 قبلی.
  • PMI ساخت آلمان 41.0 در مقابل 43.2 قبلی و خدمات PMI 54.1 در مقابل 57.2 قبلی.
  • PMI تولید منطقه یورو 43.6 در مقابل 44.8 قبلی و خدمات PMI 52.4 در مقابل 55.1 قبلی.
  • PMI تولید بریتانیا 46.2 در مقابل 47.1 قبلی و خدمات PMI 53.7 در مقابل 55.2 قبلی.

CPI Y/Y ژاپن به 3.2% رسید در مقابل 4.1% مورد انتظار و 3.5% قبل. Core CPI Y/Y با 4.3% در مقابل 4.4% مورد انتظار و 4.1% قبل چاپ شد.

CPI هسته ژاپن در سال

د کوس (کبوتر) بانک مرکزی اروپا گفت که در ماه ژوئیه دوباره پیاده روی خواهند کرد، اما نمی توان گفت که بعد از آن چه خواهند کرد.

Bostic (کبوتر) فدرال رزرو گفت که انتظار دارد نرخ بیکاری از سطح پایین تاریخی افزایش یابد و او تمایلی به افزایش نرخ بهره برای بقیه سال ندارد.

دالی (شاهین) از فدرال رزرو گفت که دو افزایش دیگر نرخ بهره در سال جاری یک پیش بینی “بسیار معقول” است اما به داده ها بستگی دارد. او ادامه داد که خطرات انقباض بیش از حد و کم انقباض تقریباً متعادل است و عاقلانه است که با نزدیک شدن به مقصد، سرعت صعودها را کاهش دهیم. او همچنین افزود که مخاطبین جامعه نگران هستند که مسکن به کف رسیده است و اجاره بها در حال افزایش مجدد است.

S&P Global US Manufacturing PMI به 46.3 در مقابل 48.5 مورد انتظار رسید، در حالی که PMI Services در 54.1 در مقابل 54.0 مورد انتظار چاپ شد. واگرایی بزرگ بین بخش تولید و بخش خدمات ادامه دارد و برای کاهش تورم اصلی باید در جهت مخالف حرکت کند.

PMI خدمات ایالات متحده

نکات مهم هفته آینده عبارتند از:

  • CPI کانادا در روز سه شنبه
  • مطالبات بیکاری ایالات متحده در روز پنجشنبه
  • EZ CPI و US Core PCE در روز جمعه

این همه مردمی است، آخر هفته خوبی داشته باشید!

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.