خلاصه بازار هفتگی (03-07 ژوئیه)

[ad_1] دوشنبه: چین Caixin/S&P Global Manufacturing PMI به 50.5 در مقابل 50.2 مورد انتظار و 50.9 قبل رسید. PMI تولید کایکسین چین CPI Y/Y سوئیس با 1.7% در مقابل 1.8% مورد انتظار و 2.2% قبل از این در حالی که Core CPI Y/Y 1.8% در مقابل 1.9% قبل چاپ شده بود. نرخ تورم به محدوده

کد خبر : 372589
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
خلاصه بازار هفتگی (03-07 ژوئیه)

[ad_1]

دوشنبه: چین Caixin/S&P Global Manufacturing PMI به 50.5 در مقابل 50.2 مورد انتظار و 50.9 قبل رسید.

PMI تولید کایکسین چین

CPI Y/Y سوئیس با 1.7% در مقابل 1.8% مورد انتظار و 2.2% قبل از این در حالی که Core CPI Y/Y 1.8% در مقابل 1.9% قبل چاپ شده بود. نرخ تورم به محدوده هدف SNB 0-2% بازگشته است، بنابراین باید انتظار داشته باشیم که SNB در جلسه بعدی متوقف شود، در حالی که همه چیز برابر است.

CPI سالانه سوئیس

عربستان کاهش تولید داوطلبانه خود را برای یک ماه دیگر تمدید کرد. روسیه همچنین گفته است که صادرات نفت خود را در ماه اوت 500 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

ناگل (شاهین) از بانک مرکزی اروپا گفت که تورم آنطور که آنها می خواهند عقب نشینی نمی کند، اما او مطمئن است که می توان از فرود سخت جلوگیری کرد. او همچنین گفت که آنها هنوز با تشدید سیاست ها راه دارند و ترازنامه سیستم های یورو باید در سال های آینده به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

PMI تولید ISM ایالات متحده در برابر 46.0 در مقابل 47.0 مورد انتظار و 46.9 قبلی قرار گرفت. سایر اجزای قابل توجه عبارت بودند از:

· قیمت های پرداخت شده در 41.8 در مقابل 44.0 مورد انتظار. خواندن قبلی 44.2 بود.

· استخدام در 48.1 در مقابل 50.5 مورد انتظار. خواندن قبلی 51.4 بود.

· سفارشات جدید در 45.6 در مقابل 42.6 قبلی.

PMI تولید ISM ایالات متحده

همانطور که اریک باسماجیان از EPB Research اشاره کرد، به ندرت مشاهده می شود که 100 درصد اجزای PMI تولید ISM در حال انقباض باشد.

ISM Manufacturing PMI (تحقیقات EPB)

سهشنبه: RBA نرخ نقدی را بدون تغییر در 4.10٪ همانطور که انتظار می رفت باقی گذاشته است. بانک مرکزی اعلام کرد که نرخ‌های بالاتر برای ایجاد تعادل پایدارتر بین عرضه و تقاضا در اقتصاد کار می‌کند و این کار را ادامه خواهد داد. RBA تصمیم گرفت برای ارزیابی تاثیر افزایش نرخ تا به امروز و داده های اقتصادی، نرخ های بهره را ثابت نگه دارد. آنها اظهار داشتند که ممکن است به تشدید بیشتر سیاست پولی نیاز باشد و RBA در عزم خود برای بازگرداندن تورم به هدف خود مصمم است و هر کاری را که لازم است برای رسیدن به آن انجام خواهد داد.

RBA

S&P Global Manufacturing PMI در کانادا با 48.8 در مقابل 49.0 قبلی رسید، با کاهش تولید، سفارشات جدید و اشتغال.

PMI تولید کانادا

چهار شنبه: شاخص PMI خدمات جهانی چین Caixin/S&P با 53.9 در مقابل 57.1 قبلی رسید.

PMI خدمات چین کایکسین

به گفته بزرگ‌ترین کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری ژاپن، رنگو، شرکت‌های ژاپنی بیشترین افزایش دستمزد در 30 سال گذشته را ارائه کردند که به 3.58 درصد برای سال 2023 رسید. رشد دستمزد یکی از روندهای کلیدی است که بانک ژاپن (BOJ) به دقت دنبال می‌کند و در نظر می‌گیرد که چه زمانی باید کاهش یابد. سیاست پولی بسیار سست آن

ناگل (شاهین) از بانک مرکزی اروپا گفت که نرخ بهره باید بیشتر افزایش یابد، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم تا کجا.

ویسکو (کبوتر) بانک مرکزی اروپا گفت که افزایش بیشتر نرخ بهره تنها راه مهار تورم نیست، زیرا فقط می‌تواند نرخ‌ها را به اندازه کافی برای مدت زمان کافی بالا نگه دارد. وی افزود: تصمیم گیری در مورد نرخ به صورت جلسه به جلسه بسته به داده ها اتخاذ می شود. او در پایان گفت که با ایده سفت کردن بیش از حد به سفت کردن خیلی کم موافق نیست.

صورتجلسه FOMC نشان داد که برخی از شرکت‌کنندگان با توجه به بازار کار فشرده، حرکت اقتصادی قوی‌تر و شواهد کمی از تورم در مسیر 2 درصدی، طرفدار یا می‌توانستند از افزایش 25 واحدی در ثانیه حمایت کنند. کارکنان فدرال رزرو در اواخر سال جاری شاهد یک رکود خفیف بودند. تقریباً همه شرکت‌کنندگان اظهار داشتند که ریسک‌های صعودی برای تورم ممکن است بی‌ثبات شوند. به طور کلی، هیچ چیز واقعاً جدیدی وجود ندارد که ما قبلاً ندانیم.

فدرال رزرو

ویلیامز (شاهین) از فدرال رزرو گفت که از وضعیت تورم راضی نیست و مبارزه با تورم کار اصلی فدرال رزرو باقی مانده است. وی پیشرفت در زمینه تورم را تایید کرد اما افزود که فشارهای قیمتی همچنان بسیار بالاست. وی همچنین گفت که اقتصاد تقاضای زیادی برای نیروی کار دارد و از دیدن تاب آوری بازار مسکن شگفت زده شده است. او به این نتیجه رسید که سرنوشت نهایی تورم به فدرال رزرو بستگی دارد و منطقی است که در حال حاضر کاهش نرخ رشد و وابسته به داده ها باشد.

پنج شنبهاوچیدا، معاون رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت که آنها YCC را حفظ خواهند کرد تا به تداوم شرایط پولی آسان کمک کنند، زیرا خطر از دست دادن فرصت ضربه زدن به تورم 2 درصدی با تغییر سیاست‌های زودهنگام بیشتر از تاخیر در سیاست‌های پولی سفت‌تر است.

Maechler از SNB گفت که افزایش بیشتر نرخ را نمی توان رد کرد.

بیلی از BoE گفت که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی خرده‌فروشان بیش از حد از مشتریان خود هزینه می‌گیرند و حرکت‌های تنظیم‌کننده در قیمت‌های خرده‌فروشی به کاهش تورم کمک می‌کند. وی افزود که نمی تواند اطلاعاتی درباره زمان شروع کاهش نرخ بهره ارائه دهد.

اخراج های چلنجر ایالات متحده در ماه ژوئن به پایین ترین حد در هفت ماه گذشته رسید زیرا کارفرمایان 40.71 هزار در مقابل 80.09 هزار کاهش دادند.

اخراج چلنجرهای آمریکا

استخدام ADP در ژوئن ایالات متحده به 497 هزار در مقابل 228 هزار مورد انتظار و 278 هزار پیش از آن رسید. این بزرگترین افزایش از فوریه 2022 بود.

ADP ایالات متحده

ادعاهای اولیه ایالات متحده افزایش 248 هزار نفری را در مقابل 245 هزار مورد انتظار و 236 هزار مورد قبلی که به صورت نزولی اصلاح شده بود، نشان داد. Continuing Claims با چاپ 1720K در مقابل 1745K مورد انتظار و 1733K قبلی، دوباره انتظارات را شکست داد. این نشانه آن است که افراد پس از اخراج سریعاً شغل پیدا می کنند.

ادعاهای مستمر ایالات متحده

لوگان (شاهین) از فدرال رزرو گفت که با افزایش نرخ بهره در ژوئن موافق بود و احتمالاً افزایش نرخ بهره بیشتری لازم است. او ابراز نگرانی کرد که آیا تورم به اندازه کافی سریع کاهش می یابد زیرا روند تعادل مجدد اقتصاد کندتر از حد انتظار است. او اذعان کرد که محیط نامطمئن باعث توقف توقف ژوئن شده است، اما او در مورد تأثیر تأخیر افزایش نرخ بهره در گذشته فدرال رزرو شک دارد.

PMI خدمات ISM ایالات متحده از انتظارات 53.9 در مقابل 51.0 مورد انتظار و 50.3 قبلی شکست خورد. تقریباً همه زیرشاخص‌ها از انتظارات فراتر رفتند، به طوری که نرخ اشتغال 53.1 در مقابل 49.9 مورد انتظار و قیمت‌های پرداختی 54.1 در مقابل 53.3 مورد انتظار بود. بخش خدمات بسیار قوی باقی مانده است و احتمالاً کار فدرال رزرو برای کاهش نرخ تورم اصلی برای هدف گذاری سخت تر می شود.

PMI خدمات ISM ایالات متحده

فرصت های شغلی ایالات متحده در ماه مه به 9.824 میلیون در مقابل 9.935 میلیون مورد انتظار کاهش یافت و رقم قبلی اصلاح شده 10.320 میلیون بود. نکته قابل توجه، نرخ ترک از 2.4 درصد به 2.6 درصد افزایش یافته است، که نشان دهنده بازار کار قوی تر است، زیرا مردم معمولاً زمانی که مطمئن هستند شغل بهتری پیدا می کنند، کار را ترک می کنند.

فرصت های شغلی ایالات متحده

جمعه: لاگارد (شاهین) از بانک مرکزی اروپا گفت که آنها هنوز کار دارند تا تورم را به هدف خود بازگردانند و اولویت حفظ ثبات قیمت است. او اذعان کرد که تورم شروع به کاهش کرده است اما همچنان بالاتر از هدف 2 درصد است.

نرخ بیکاری فصلی تعدیل شده در ژوئن سوئیس بدون تغییر در 2.0 درصد باقی ماند.

د گیندوس (dove) از بانک مرکزی اروپا گفت که آنها همچنان از رویکردی وابسته به داده پیروی خواهند کرد زیرا اکنون شروع به دیدن تأثیر افزایش نرخ بر اقتصاد کرده‌اند. وی اذعان کرد که کار آنها هنوز انجام نشده است و تورم خدمات و هزینه های نیروی کار باید به دقت نظارت شود زیرا تحول تورم اصلی کلید تصمیم گیری های سیاستی آینده خواهد بود. او به این نتیجه رسید که آنچه در ماه سپتامبر اتفاق می افتد همچنان یک سوال باز است.

NFP ایالات متحده در نهایت به 209K در مقابل 225K مورد انتظار و 339K پیش از این پیروز شد. نرخ بیکاری 3.6% در مقابل 3.6% پیش بینی شده و 3.7% قبل با نرخ مشارکت بدون تغییر در 62.6% چاپ شد. نکته نگران‌کننده‌تر برای فدرال رزرو میانگین درآمد ساعتی است که با 0.4% (0.358% بدون گرد) در مقابل 0.3% مورد انتظار برای قرائت M/M و 4.4% در مقابل 4.2% مورد انتظار برای Y/Y چاپ شده است. میانگین ساعات هفتگی نیز به 34.4 در مقابل 34.3 قبلی رسیده است. به غیر از اشتباه جزئی در شماره تیتر، با توجه به داده‌هایی که در روزها/هفته‌های قبل به دست آوردیم، چیز زیادی در اینجا وجود ندارد که نشان دهنده نرم شدن بازار کار باشد.

نرخ بیکاری آمریکا

شعار استخدامی کانادایی ژوئن با قیمت 59.9K در مقابل 20.0K مورد انتظار و -17.3K قبلا چاپ شده است. نرخ بیکاری بالاتر از 5.4% در مقابل 5.3% پیش بینی شده و 5.2% قبل شد. نرخ مشارکت 65.7% در مقابل 65.5% قبل چاپ شد.

نکات مهم هفته آینده عبارتند از:

  • سهشنبه: داده های مشاغل انگلستان.
  • چهار شنبه: تصمیم نرخ RBNZ، CPI ایالات متحده، تصمیم گیری نرخ BoC.
  • پنج شنبه: مطالبات بیکاری ایالات متحده، PPI ایالات متحده.
  • جمعه: دانشگاه میشیگان احساسات مصرف کننده.

این همه مردمی است، آخر هفته خوبی داشته باشید!

این مقاله توسط جوزپه دلاموتا نوشته شده است.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.