خطیر خودش برود تا کار به «حیاکن رهاکن» نرسیده

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نخستین جلسه مشترک بین علی خطیر و جواد نکونام بعد از تنش‌های ابتدای فصل بین مدیرعامل و سرمربی استقلال اوایل مهرماه امسال با همت و در حضور برخی از پیشکسوتان این تیم از جمله شاهرخ بیانی برگزار شد. در گزارش فرهیختگان آمده است: در این جلسه که کانال رسمی باشگاه

کد خبر : 465881
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
خطیر خودش برود تا کار به «حیاکن رهاکن» نرسیده

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نخستین جلسه مشترک بین علی خطیر و جواد نکونام بعد از تنش‌های ابتدای فصل بین مدیرعامل و سرمربی استقلال اوایل مهرماه امسال با همت و در حضور برخی از پیشکسوتان این تیم از جمله شاهرخ بیانی برگزار شد.

در گزارش فرهیختگان آمده است: در این جلسه که کانال رسمی باشگاه استقلال از آن به‌عنوان جلسه هم‌اندیشی یاد کرد این دسته از پیشکسوتان استقلال از مدیرعامل و سرمربی آبی‌ها خواستند دوشادوش هم برای سربلندی استقلال و رضایت هوادار گام بردارند. جالب اینکه پس از جلسه فوق، رسانه باشگاه این‌طور گزارش داد که مدیرعامل و سرمربی این باشگاه بعد از رفع سوءتفاهم‌ها، از پیشکسوتان و بزرگان استقلال به دلیل حسن نیت‌شان قدردانی کرده و بعد از پایان جلسه هم‌اندیشی، نشست خصوصی و دونفره‌ای را برگزار کردند که خروجی آن، اتحاد و صمیمیت بیشتر بود.
در آن زمان این‌طور مطرح شد که «آنها با تاکید بر اینکه کنار هم برای موفقیت استقلال تلاش خواهند کرد، به هواداران و پیشکسوتان استقلال اطمینان خاطر دادند که اتحاد و همدلی خانواده استقلال پایدار خواهد ماند.» این در حالی است که بعد از مصاحبه تند و جنجالی دوشنبه شب جواد نکونام مشخص شد نه‌تنها اتحادی و همدلی در کار نیست بلکه با اعلام سرمربی آبی‌ها این موضوع عنوان شد که مدیریت و سرمربی این باشگاه با هم در یک کشتی نیستند و خطیر می‌خواهد نکونام در استقلال موفق عمل نکرده و زمین بخورد.
در همین خصوص دقایقی با شاهرخ بیانی پیشکسوت استقلالی‌ها که چندی پیش در جلسه هم‌اندیشی و رفع کدورت‌ها شرکت کرده بود به گفت‌وگو پرداختیم تا از زبان وی واقعیات جلسه قبلی را جویا شده و به این نتیجه‌گیری که چه کسی در این دعوا مقصر است بپردازیم.

در جلسه اول گفتم اگر خطیر نمی‌تواند، برود
شاهرخ بیانی در این گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره اینکه چه نظری درباره صحبت‌های اخیر نکونام دارد اظهار داشت: «متاسفانه شنیدم. در جلسه‌ای که با دوستان داشتیم اعلام کردند نمی‌توانند در آن مقطع به‌خاطر پر شدن سقف بازیکن بگیرند و قرار شد نیم‌فصل با بهتر شدن شرایط مالی و جذب اسپانسر، ضمن پرداخت مطالبات بازیکنان، نفراتی که مدنظر سرمربی هستند را خریده و تیم را تقویت کنند اما متاسفانه هنوز آن چیزی که سرمربی می‌خواهد انجام نشده است. در جلسه فوق همه چیز دوستانه و به خیر و خوشی سپری شد اما همان‌جا هم گفتم اگر خطیر نمی‌تواند پول بیاورد جایش را به کس دیگری بدهد در غیر این صورت مدیریت که کاری ندارد. من و شما هم می‌توانیم اما مدیریت طوری هست که باید اسپانسر گرفت و بدهکاری‌ها را داد و مشکلات بازیکنان را حل‌وفصل کرد. باید حق و حقوق بازیکن را داد این در حالی است که استقلالی‌ها هنوز قرارداد پارسال خود را با باشگاه تسویه نکرده‌اند و آن روز قرار شد تا نیم‌فصل این مشکل را هم حل کنند. در غیر این صورت با این اعداد و ارقام مشکل مالی تیم حل نمی‌شود.»

قطعا مدیریت بدقولی کرد
وی درباره اینکه بعد از جلسه فوق و تا به امروز چه کسی بدقولی کرده و زیر حرفش زده است، گفت: «قطعا مدیریت. جواد بازیکن می‌خواهد و قصد دارد تیمش را تقویت کند. او دو لیست به باشگاه داده و اعلام کرده این نفرات را طبق اولویت لیست اول و دوم می‌خواهد. بعدا کار به لیست سوم کشید و از همان هم بازیکنی جذب نشد. امروز یک بازیکن خارجی گرفته‌اند و سیلوا هم برگشته اما کسی نمی‌بیند که دو بازیکن از جمله یامگا که بسیار موثر بود را از دست دادیم. درباره مهری هم که نکونام اعتقاد دارد بدون مجوز و هماهنگی وی از تیم جدا شده است. اینها ایراد هستند و به تیم ضربه می‌زند. در هر صورت این دو با هم هنوز مشکل دارند.»
فرقی نمی‌کند چه کسی مدیر است، باید مشکلات حل شود
پیشکسوت استقلال درباره اینکه شنیده می‌شود عمر مدیریتی خطیر به سر آمده است، گفت: «صحبت من هم در این همین ارتباط هست. اگر خطیر استقلال را دوست دارد با این وضعیت نمی‌توان کاری انجام داد. یک موقع هست می‌گوید می‌توانم و برایش فرش قرمز هم می‌اندازیم. ما می‌خواهیم مشکل استقلال حل شود حالا هرکسی می‌خواهد مدیر باشد برای من پیشکسوت یا هوادار فرقی نمی‌کند بلکه باید مدیری پای کار بیاید که مشکلات را حل کند نه اینکه با رفتارش بیشتر تنش درست کند. بقیه تیم‌ها به‌خوبی تقویت شدند و بی‌سروصدا کار آماده‌سازی خود را پیش بردند. چرا اینها مشکل ندارند و چرا امروز فقط استقلال باید این مشکلات را داشته باشد. این بد است.»

آقامحمدی ورود کند
وی درباره این اظهارنظر نکونام که با خطیر در یک کشتی نیست یادآور شد: «بالاخره او هم فهمیده است و دارد هشدار می‌دهد. نکونام علنا دارد می‌گوید که اینها می‌خواهند با ضربه زدن به من، نتیجه نگیرم تا عوضم کنند. مشکل همین است و همه چیز علنی شده است. فکر نمی‌کردم مشکل تا به اینجا کشیده باشد اما وقتی صحبت‌های نکونام را شنیدم واقعا متعجب شدم. الان هم تنها کسی که می‌تواند مشکل را حل کند اعضای هیات‌رئیسه و آقامحمدی هستند. ایشان هم استقلالی هستند و هم آدم بانفوذی محسوب می‌شود و می‌تواند در این امر موثر و راهگشا باشد.»

مدیریت باید با سرمربی هماهنگ باشد
شاهرخ بیانی درباره اینکه شنیده می‌شود خطیر با برخی از نفرات لیست اخیر نکونام مخالفت کرده است، گفت: «پاسخگوی همه مسائل فنی سرمربی است. سرمربی هم یک تاکتیک و برنامه دارد. همین‌طوری که نمی‌شود بازیکن گرفت. البته از قبل این‌طور بوده که یک‌سری مربیان می‌خواهند فقط باشند. اما یک‌سری دیگر می‌خواهند از صفر تا صد کار دست خودشان باشد، یعنی برحسب برنامه و تاکتیکی که دارد بازیکن را خودشان جذب کنند و براساس آن برنامه خود را پیش ببرند. الان استقلال در نیم‌فصل دوم بازی‌های سختی دارد و جواد می‌خواهد نفراتی را داشته باشد که تیمش نتیجه بگیرد. شاید سلیقه‌ها فرق کند اما مدیریت نمی‌تواند در این امر دخالت کند. الان نکونام سرمربی تیم است. فردا شاید یک نفر دیگر بیاید و یک بازیکن مورد نظر نکونام را نپسندد. هر مربی سلیقه خود را دارد و اینها طبیعی است. مدیریت باید با سرمربی هماهنگ باشد تا بتوانند آن چیزی که سرمربی می‌خواهد را انجام بدهد. این دو دو تا چهارتای فوتبال است و در همه تیم‌های دنیا شاهد این مسائل هستیم، نه اینکه فقط در ایران شاهد این مساله باشیم.»

خودشان بروند تا کار به «حیاکن، رها کن» نرسیده!
مربی اسبق استقلال در پاسخ به این سوال که آیا با این وضعیت باز هم نکونام می‌تواند در نیم‌فصل دوم هم استقلال را صدرنشین و قهرمان لیگ برتر کند، گفت: «اگر تیم تقویت نشود این تیم نتیجه نمی‌گیرد. ما هم در این فوتبال بودیم و قطعا در نیم‌فصل دوم کار برای همه تیم‌ها سخت می‌شود. چون یک‌سری می‌خواهند در کورس باشند و یک‌سری هم می‌خواهند نیفتند و یک امتیاز هم برای آنها یک امتیاز است. استقلال هم شرایطی دارد که هوادار از این تیم توقع دارد و باید به آنها هم احترام گذاشت. همین مردم سرمایه استقلال هستند و با یک باخت گریه می‌کنند و با یک برد یک هفته جشن می‌گیرد. باید به هوادار هم احترام گذاشت. الان فکر می‌کنم بهترین نفر آقامحمدی هست که با یک تصمیم قاطعانه استقلال را از این وضعیت نجات بدهد. یک موقعی هست استقلالی نیستید و آمدید تا تیم را نابود کنید که این جای خود دارد اما وقتی خطیر ادعا دارد استقلالی است و در این خصوص شعار هم داده به نظر من اگر نمی‌تواند و اگر واقعا استقلالی است خودش برود. این‌طوری تکلیف هم مشخص می‌شود. اگر این ماجراها ادامه داشته باشد کار به سکوها و شعار «حیاکن رهاکن» کشیده می‌شود.

251 251

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.