خطرات غذاهای منجمد به بهانه روز جهانی اش

عوارض غذاهای منجمد و یخ زده برای سلامت بدن آیا می دانستید که مواد غذایی فریز شده عوارض جانبی بسیار زیادی برای بدن دارند؟ خوردن مواد غذایی فریز شده می تواند عاملی برای بیماری قلبی، دیابت و از بین رفتن سلول های بدن باشد. به نظر شما این مواد غذایی چه خطراتی را برای بدن

کد خبر : 29394
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
خطرات غذاهای منجمد به بهانه روز جهانی اش


عوارض غذاهای منجمد و یخ زده برای سلامت بدن

آیا می دانستید که مواد غذایی فریز شده عوارض جانبی بسیار زیادی برای بدن دارند؟ خوردن مواد غذایی فریز شده می تواند عاملی برای بیماری قلبی، دیابت و از بین رفتن سلول های بدن باشد. به نظر شما این مواد غذایی چه خطراتی را برای بدن به همراه دارند؟ در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک در این باره توضیح خواهیم داد.

دیابت

نشاسته موجود در مواد غذایی باعث تازه نگه داشتن غذاهای فریز شده می شود. این نشاسته به بافت غذا شکل خوبی می دهد و تنها آن را بهبود می بخشد اما نشاسته اساساً یک پلیمر از گلوکز است که بدن گلوکز را به قند تبدیل می کند و بعد شروع به کار می کند.

نخوردن گلوکز هم خطرناک است اما مصرف زیاد آن هم عاملی برای مشکلاتی مثل دیابت خواهد بود که ضرر آن در غذاهای فریز شده چند برابر است پس بهتر است در برابر وسوسه خود به غذا های فریز شده مقاومت کنید.

افزایش فشار خون

مواد غذایی فریز شده حاوی نگهدارنده ها هستند و اثرات مختلفی روی بدن دارند. این مواد نمک و قند بالایی دارند و روی فشار خون به شکل منفی تاثیر می گذارند و باعث افزایش فشار خون می شوند و مشکلات جدی را به بار می آورند.

بیماری قلبی

این یکی دیگر از خطرات مربوط به غذاهای فریز شده است. غذای فریز شده، سرشار از چربی های ترانس است که خطر بیماری های قلبی و گرفتگی رگ ها را افزایش می دهد. چربی های ترانس سطح کلسترول بد را بالا می برند و کلسترول خوب را می کاهند و در نتیجه باعث ایجاد بیماری های قلبی می شود.

نمک هم به طور گسترده به عنوان یک ماده نگهدارنده در مواد غذایی استفاده می شود. گاهی اوقات این غذاهای فریز شده بیش از حد مجاز در خودشان نمک دارند که همین، عاملی برای افزایش کلسترول بد و فشار خون است که همه این ها می تواند منجر به بیماری قلبی شود.

بیماری قلبی

گرفتگی عروق

در بخش های قبلی کامل توضیح دادیم که بعضی از مواد غذایی فریز شده مثل پیتزا، کلوچه ها و مواد دیگر که بخشی از آن ها دارای روغن هیدروژنه هستند، عاملی برای مشکلات عروقی می باشند و شما را در معرض خطر قرار می دهد.

سرطان

سرطان یکی دیگر از خطرات مربوط به غذاهای فریز شده است. مطالعات نشان می دهد که خوردن غذاهای فریز شده مثل گوشت عاملی برای افزایش احتمال افزایش ابتلا به سرطان لوزالمعده است.

همچنین مواد غذایی فریز شده مثل هات داگ یا سوسیس، خطر ابتلا به سرطان های دیگر را تا 65 درصد افزایش می دهد. نگهدارنده هایی مثل شیره های مختلف که سرشار از گلوکز هستند، می توانند عاملی برای افزایش احتمال ابتلا به سرطان باشند.

سرطان

مشکلات ماهیچه ای و عضلانی

بسیاری از مواد غذایی فریز شده کالری پایینی دارند. تعداد کالری آن ها برای رساندن مواد مغذی به بدن کم است. به همین دلیل زمانی که انرژی کافی از سمت غذا به بدن نرسد، بدن آسیب می بیند و عضلات و ماهیچه ها قدرت قبلی را ندارند.

سر درد و التهاب گلو

بسیاری از مواد غذایی فریز شده حاوی ماده ای به نام MSG هستند که عوارض جانبی بالایی دارند و برای افرادی که حساسیت دارند، مضر هستند. بعضی از تحقیقات نشان می دهد که این مواد می توانند عاملی برای سر درد باشند، ورم گلو را افزایش دهند و کل بدن را دچار مشکل کنند.

سر درد

افزایش استرس و کاهش شادی

مواد غذایی فریز شده که به خوبی پخته نشده اند، عاملی برای کاهش روحیه و انرژی مثبت شما هستند که باعث ایجاد استرس و نگرانی نیز می شوند. پس اگر داشتن یک روحیه مثبت و قوی برایتان مهم است، از مصرف غذاهای فریز شده خودداری کنید.

مضرات دیگر

گزارشات زیادی در این باره وجود دارد و نشان می دهد که بیش از 2000 ماده شیمیایی صنعتی در غذاهای فریز شده وجود دارند که اثرات مخرب آن ها هنوز شناسایی نشده است و هنوز اثرات بلند مدت آن ها روی بدن مورد بررسی قرار نگرفتند. پس تا جایی که می توانید غذاهای فریز شده را کنار بگذارید.

عوارض غذای فریزری

6 مارس، روز جهانی غذاهای منجمد یا فریز شده

غذای فریزری و منجمد شده در کل جهان وجود دارند و بسیاری از افراد به دلیل کمبود وقت در این دنیای مدرن از این غذاها استفاده می کنند. این غذاهای فریز شده با غذاهایی که به طور مستقیم روی یخ قرار بگیرند، متفاوت هستند و امنیت بیشتری نسبت به آن ها دارند. البته فرآیند آهسته تری برای انجماد غذا باعث ایجاد کریستال های یخ روی مواد غذایی می شود که همین مورد عاملی برای کاهش کیفیت، طعم و بافت غذا است.

در اواسط سال 1920، زمانی که دانشمندان به دنبال فرآیندهای بهتر بودند، غذاهای فریز شده را پیشنهاد کردند که همه چیز را دستخوش تغییر کرد.

کلارنس فرانک یک بیولوژیست معروف در آمریکا فرایند انجماد سریع غذا را قبل از بسته بندی اختراع کرد و تقریباً اولین فرآیندهای رسمی مربوط به فریز کردن غذا در آمریکا در سال 1927 انجام شد.

این کمپانی جزء اولین صنایع غذایی فرد محسوب می شد. برای مردم جالب بود که این مواد غذای فریز شده به راحتی روی اجاق گاز دوباره گرم می شوند و فرایند انجام کار را سرعت بسیار بالایی می بخشد.

بدترین عوارض غذاهای منجمد + تاریخ روز جهانی اش

53

این مطلب مفید بود ؟30



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.