خرید ملک در مونترال | شرایط + هزینه خرید مسکن در مونترال کبک

[ad_1] آنچه در این مقاله می‌خوانید مونترال واقع در ایالت کبک، کلان‌شهری با ۴ میلیون نفر جمعیت می‌باشد که پس از تورنتو بزرگ‌ترین شهر کانادا به شمار می‌رود. غالب شهروندان در مونترال همانند دیگر مناطق کبک، به زبان فرانسوی مکالمه می‌کنند که آن‌ها را ازلحاظ فرهنگی کاملاً با سایر شهرهای مهم کانادا متمایز ساخته است. خرید

کد خبر : 213532
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
خرید ملک در مونترال | شرایط + هزینه خرید مسکن در مونترال کبک

[ad_1]

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مونترال واقع در ایالت کبک، کلان‌شهری با ۴ میلیون نفر جمعیت می‌باشد که پس از تورنتو بزرگ‌ترین شهر کانادا به شمار می‌رود. غالب شهروندان در مونترال همانند دیگر مناطق کبک، به زبان فرانسوی مکالمه می‌کنند که آن‌ها را ازلحاظ فرهنگی کاملاً با سایر شهرهای مهم کانادا متمایز ساخته است. خرید ملک در مونترال به دلیل رونق بالای اقتصادی و هزینه‌های معقول گزینه بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در کانادا به شمار می‌رود. در ادامه به بررسی شرایط و هزینه خرید ملک در این شهر خواهیم پرداخت.

درباره مونترال

مونترال از سوی مجله Monocle و یونسکو پایتخت فرهنگی کانادا لقب گرفته است؛ هرچند به سبب فرانسوی‌زبان بودن تا حدودی با دیگر شهرهای این کشور متفاوت است. پاکیزگی، مهمان‌نوازی، طراوت و شادی در کنار پدیده چند فرهنگی حاصل از سرازیر شدن مهاجران، از ویژگی‌های شاخص این شهر به شمار می‌رود. در مونترال محله‌های مختلفی از قبیل چین کوچک، ایتالیای کوچک و … سبب ایجاد تنوع بالایی از آداب‌ورسوم شده است.

مونترال به‌عنوان قطب تجارت و بیزینس در ایالت کبک شناخته می‌شود و پویایی اقتصاد در آن کاملاً احساس می‌شود؛ لذا سرمایه‌گذاری آن‌هم از طریق خرید ملک در مونترال یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار، می‌تواند پیشنهاد خوبی برای سرمایه‌داران خارجی باشد.

نکته قابل‌توجه درزمینهٔ زندگی در این شهر محبوب، فرانسوی‌زبان بودن شهروندان آن است؛ به‌طوری‌که بر اساس آمار بیش از 73 درصد از مردم این شهر به زبان فرانسوی مکالمه می‌کنند.

بهترین محله‌ها جهت خرید ملک در مونترال

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، مونترال دارای محله‌ها و مناطق مختلفی است که پدیده چند فرهنگی در آن موج می‌زند؛ به عبارتی هر محله در این شهر محبوب ویژگی‌های خاص خود را دارد. محله‌ای برای خرید ملک مناسب است که فاکتورهایی نظیر امنیت، دسترسی به حمل‌ونقل عمومی، نزدیکی به مرکز شهر و … در آن رعایت شده باشد.

بااین‌حال آنچه در زندگی در مونترال اهمیت بالایی دارد، علاوه بر امنیت اجتماعی و امکانات شهری، توانایی برقراری ارتباط با شهروندان است؛ درواقع جهت خرید ملک در مونترال ابتدا باید محله آن را ازنظر فرانسوی‌زبان بودن مردم بررسی کنید.

محله‌هایی مانند همپستد، نتردام دی گریس و وست مونت، غالب شهروندان انگلیسی صحبت می‌کنند؛ این در حالی است که مناطقی مانند رزمونت اکثر شهروندان تنها به زبان فرانسوی‌ صحت می‌کنند؛ حتی علامت‌های خیابان، روزنامه و فروشگاه‌ها هم به زبان فرانسوی هستند؛ لذا ممکن هست افرادی که فقط به زبان انگلیسی آشنایی دارند برای زندگی در این محله دچار مشکل شوند.

در نزدیکی مرکز شهر، محله‌های پلاتیو یا مونت رویال، بیش‌تر شهروندان دوزبانه هستند؛ درنتیجه مهاجران خارجی خصوصاً ایرانیان برای زندگی در این محله مشکلی نخواهند داشت. خرید ملک در مونترال همانند سایر شهرهای کانادا متأثر از عوامل مختلفی است که یکی از آن‌ها انتخاب محله است.

بهترین محله‌ها جهت خرید ملک در مونترال

محله وست‌مونت ازجمله گران‌قیمت‌ترین محله‌های مونترال است که در آن املاک با ارزش ۹۰۰ هزار تا ۵ میلیون دلار یافت می‌شود. از بهترین محله‌ها برای خرید ملک در مونترال می‌توان به نوتردام دی گریس، لاوال و کیرکلند در حومه شهر اشاره کرد که معمولاً قیمت‌های متوسط و معقولی دارا می‌باشند.

از سوی دیگر برخی محله‌های مونترال نظیر سنت میشل، پارک اکستنشن و مونترال نورث به دلیل محبوبیت کمتر، ارزش ملک بسیار پایین‌تر از سایر مناطق شهر است؛ علت اصلی این امر وجود گروه‌های متعدد و بالا بودن نرخ بالای جرم و جنایت در این محله‌ها می‌باشد.

انواع ملک در مونترال

متراژ، نوع ساختمان، قدمت سازه و امکانات آن، ازجمله مهم‌ترین مواردی هستند که خرید ملک در مونترال را تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ به‌طورکلی چهار مدل ملک در مونترال کبک وجود دارد که بسته به امکانات آن، هزینه‌های متغیری دارا می‌باشد:

ROW HOUSES

این مدل که بیش‌تر به خانه‌های شهری معروف هستند، به چهار شکل کلبه، دوبلکس، دوبلکس دو واحدی یا سه واحدی و تریبلکس می‌باشند. خانه‌های Row تلفیقی جالب از سایر املاک در مونترال هستند و معمولاً قیمت‌های متوسط و ایده آلی نسبت به امکانات خود دارا می‌باشند.

SEMI DETACHED HOUSES

این مدل املاک، متشکل از دوخانه به‌هم‌پیوسته و دارای دیوار مهمانی هستند. در این مدل، ساختمان اصلی در وسط قرار گرفته و جاده پیاده‌رو دارای باغ، در اطراف آن سبب شده تا دارای نورپردازی طبیعی از همه جهات باشد.

انواع ملک در مونترال

DETACHED HOUSES

خانه‌های Detached  غالباً در حومه شهر و در مناطق کمتر جمعیت مونترال مانند Cartierville، Mercier، Rosemont و … مشاهده می‌شوند. اگرچه این مدل املاک در کانادا قیمت‌های بالایی دارند، اما به همان نسبت تقاضا برای آن‌ها بسیار زیاد است.

 آپارتمان

آپارتمان‌ها در مونترال انواع متعددی دارند، از آپارتمان‌های کوچک تا ساختمان آپارتمان که بیش‌تر در مناطق شهری یافت می‌شوند، محبوبیت بالایی برای مهاجران خارجی دارند؛ زیرا قیمت‌های آن‌ها کاملاً معقول می‌باشند. ساختمان آپارتمان‌ها در کانادا معمولاً دارای امکانات متنوعی مانند استخر، سالن بدن‌سازی و … هستند.

قیمت خرید ملک در مونترال

بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی سازمان املاک Royal LePage هزینه خرید ملک در مونترال در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ به‌طور متوسط تا حدود ۶.۳ درصد افزایش داشته است؛ به‌این‌ترتیب میانگین هزینه ملک در این شهر به بیش از ۴۳۳ دلار رسیده است. این رشد قیمت‌ها در برخی مناطق ۱۲ درصد و در مرکز شهر به ۷.۳ درصد رسیده است؛ به‌این‌ترتیب می‌توان گفت میانگین خرید ملک در مرکز شهر مونترال به حدود ۴۰۰.۰۰۰ دلار رسیده است.

البته این اولین بار نیست و در سه سال اخیر هم رشد قیمت‌ها بیش‌تر از ۵ درصد ارزیابی شده بود. دلایل این امر عرضه کم، تقاضای بالای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و البته نرخ کم‌بهره عنوان شده است.

مزایا و معایب خرید ملک در مونترال

مهم‌ترین مزیت خرید ملک در کانادا و خصوصاً در این شهر محبوب، روند رو به رشد قیمت‌ها می‌باشد؛ به‌طوری‌که خرید ملک در این شهر را به‌نوعی سرمایه‌گذاری پرسود مبدل ساخته است. هم‌چنین با بالا رفتن نرخ اجاره‌بها، اجاره ملک هم در این شهر محبوب پر تقاضا خواهد بود. به‌طورکلی ورود به بازار املاک مونترال، سرمایه بالایی می‌خواهد و با گذشت زمان این مقدار رو به افزایش خواهد بود.

 بااین‌حال خرید ملک در مونترال معایبی هم دارد؛ لذا برای خرید باید با صبر و حوصله تصمیم گرفته و از وکلا و مشاوران آشنا به امور کمک بگیرید.

در خرید ملک در مونترال حتماً در انتخاب محله دقت کنید؛ زیا تمامی محله‌های در این شهر ممکن است بسته به شرایط خاص شما مناسب نباشند. به‌طورکلی دسترسی به امکاناتی از قبیل حمل‌ونقل عمومی، مراکز درمانی، فروشگاه‌ها و … در کنار برقراری امنیت اجتماعی اهمیت بالایی دارد.

سؤالات متداول

میزان مالیات بر خرید ملک در مونترال چقدر است؟

مالیات بر خرید ملک در کانادا همانند دیگر کشورهای برتر جهان، کاملاً متناسب با ارزش آن در نظر گرفته می‌شود؛ بااین‌حال نرخ مالیات در ایالات مختلف کانادا اندکی باهم متفاوت است. با توجه به فاکتورهای متعدد از قبیل منطقه، سن ساختمان و امکانات آن، در مونترال برای خرید یک ملک ۱۰۰.۰۰۰ دلاری بایستی حدود ۱۳.۵۰۰ دلار به‌عنوان مالیات پرداخت گردد.

آیا خرید ملک در مونترال برای اتباع خارجی محدودیت دارد؟

بر اساس مقررات دولت فدرال کانادا، هیچ محدودیتی برای خرید ملک در این کشور برای شهروندان خارجی وجود ندارد؛ به‌شرط این‌که تمامی مراحل از خرید تا ثبت آن به‌طور قانونی صورت بگیرد. دفاتر اسناد رسمی خاصی در کانادا مسئول ثبت سند به نام افراد خارجی هستند. تسهیلات فراوانی از قبیل وام مسکن هم در شرایطی به خریداران خارجی تعلق می‌گیرد.

نرخ بیکاری در مونترال کبک چقدر است؟

اقتصاد رو به رشد و پویای کبک سبب شده تا موقعیت‌های شغلی فراوانی در این شهر ایجاد شود؛ لذا نه‌تنها از داخل بلکه با توجه به مشاغل موردنیاز، کارفرمایان از خارج هم اقدام به جذب نیروی کار ماهر نموده‌اند. نرخ بیکاری در مونترال مانند سایر شهرهای کبک، حدود ۴.۷ درصد برآورد شده که از میانگین کشوری کمتر است. جهت کسب اطلاعات بیش‌تر در زمینه اخذ ویزای کاری کانادا می‌توانید با مشاوران ما در مؤسسه مهاجرتی ویزانیو تماس بگیرید.

آیا هزینه زندگی در مونترال به نسبت سایر شهرها پایین‌تر است؟

اگرچه بالا بودن هزینه‌ها تقریباً در تمامی شهرهای کانادا درک می‌شود؛ اما بااین‌حال در مونترال به نسبت سایر کلان‌شهرهای کانادا نظیر ونکوور یا تورنتو هزینه‌ها معقول‌تر است. لازم به ذکر است که تناسب هزینه‌ها با درآمد شغلی در این شهر وجود دارد. هزینه خرید ملک در مونترال هم به نسبت سایر کلان‌شهرها پایین‌تر است؛ هرچند در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.