خرید ملک در تفلیس | اخذ پاسپورت گرجستان و اقامت برای اعضای خانواده

[ad_1] آنچه در این مقاله می‌خوانید یکی از روش‌های مهاجرت به کشور گرجستان که منجر به اخذ اقامت این کشور نیز خواهد شد، خرید ملک در تفلیس است. در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی به مبحث خرید ملک بپردازیم و روند خرید ملک در تفلیس را توضیح دهیم. اتباع خارجی برای خرید ملک در گرجستان می‌بایست طبق

کد خبر : 213738
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
خرید ملک در تفلیس | اخذ پاسپورت گرجستان و اقامت برای اعضای خانواده

[ad_1]

آنچه در این مقاله می‌خوانید

یکی از روش‌های مهاجرت به کشور گرجستان که منجر به اخذ اقامت این کشور نیز خواهد شد، خرید ملک در تفلیس است. در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی به مبحث خرید ملک بپردازیم و روند خرید ملک در تفلیس را توضیح دهیم. اتباع خارجی برای خرید ملک در گرجستان می‌بایست طبق قانون مهاجرت این کشور پیش روند.

تمامی عملیات شامل صحت ثبتی، شهرداری، بدهی دارایی و بانکی کمتر از یک ساعت زمان می‌برد. در صورتی که پاسپورت داشته باشید، عملیات نقل و انتقال قانونی ملک به‌صورت همزمان انجام شده و در کمتر از ۲ ساعت با تسویه کامل مالک ملک هستید. پس از آن می‌توانید برای دریافت اقامت از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک اقدام کنید.

تفلیس

تفلیس کجاست؟ تفلیس پایتخت کشور گرجستان، شهری دیدنی با هزاران جاذبه‌های تاریخی می‌باشد. تفلیس به عروس شهرهای میانه و قفقاز شهرت دارد. جاذبه‌های دیدنی این شهر و پارک‌های زیادی که در آن وجود دارند، چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای داشته و تعدادشان نیز کم نیست.

نام دیگر این شهر به زبان گرجستانی، تیبیلیسی است که به معنای آبگرم تفلیس بوده و از این نام استخراج شده است. در کشورهای عربی و ایران، این کشور با نام طفلیس یا تفلیس شناخته شده است. با توجه به این‌که این شهر پایتخت کشور گرجستان بوده و بسیاری از امکانات رفاهی بیشتر در این شهر واقع شده‌اند، از سایر شهرهای اطراف رونق بیشتری دارد. در نتیجه افرادی که قصد اخذ اقامت گرجستان را دارند، خرید ملک در تفلیس را به سایر شهرها ترجیح می‌دهند.

فرهنگ مردم تفلیس

یکی از مسائلی که قبل از مهاجرت به هر شهر یا کشوری باید به آن توجه نمود؛ فرهنگ و آداب و رسوم مردم آنجا می‌باشد. مهمان‌نوازی مردم گرجستان به خصوص شهر تفلیس از مهم‌ترین ویژگی‌های آنهاست. زبان رسمی این شهر گرجی است البته زبان‌های دیگری همچون ارمنی، روسی و آذری در این کشور رایج است.

فرهنگ مردم تفلیس

چوخا نام لباس سنتی مردم تفلیس است. در این شهر هیچ‌گونه تبعیضی میان افراد با قومیت‌های مختلف وجود ندارد. فرهنگ مردم این شهر به غذاهای آنها نیز راه پیدا کرده است. از مهم‌ترین آداب و رسوم مردم تفلیس میتوان به نحوه هدیه دادن آنها اشاره کرد. به عنوان مثال برای مهمانی‌های معمولی مهمانان برای میزبان از یک شاخه گل استفاده میکنند.

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی این کشور ۴۵ درجه شمالی و ۴۰ درجه شرقی است. پهناوری گرجستان حدود ۷۰ کیلومتر مربع، مرز‌های آبی این کشور حدود ۳۵۰ کیلومتر و مرزهای خشکی آن حدود ۲۰۰۰ است.

گرجستان بین دریای سیاه و دریای خزر واقع شده است و از شمال و شمال شرق با روسیه و با کشور ترکیه، ارمنستان و آذربایجان در جنوب مرزهای مشترک دارد. این کشور کوچک با توجه به اینکه تقریباً یک سوم آن از جنگل پوشیده شده است، تنوع آب و هوایی بی نظیری دارد. گرجستان در انتهای شرقی دریای سیاه و قسمت‌های جنوبی کوه‌‎های قفقاز واقع شده است.

آب و هوا

قسمت اعظمی از گرجستان را کوهستان تشکیل داده است؛ این مسئله باعث شده است که این کشور آب و هوای بسیار خاصی داشته باشد که تحت تأثیر موقعیت جغرافیایی آن قرار می‌گیرد. گرجستان تقریباً در همه فصول سال، زیبایی‌های خاص خود را دارد و نمی‌توان زمانی خاصی برای سفر به تفلیس و سایر شهرهای گرجستان مشخص کرد.

مناطق روستایی آن بسیار بکر بوده و همانند تابلوی نقاشی هستند. محله‌های روستانشین نیز از جاذبه‌های این کشور محسوب می‌شوند. تفلیس با این که همانند سایر شهرها در مناطق کوهستانی واقع شده است اما نسبتاً آب و هوای گرم‌تری دارد. از جمله مهم‌ترین سرمایه‌های ملی کشور گرجستان می‌توان به درختان انبوه و گونه‌های مختلف گیاهان اشاره کرد. در سفر کردن به تفلیس قطعاً زیبایی‌های زیادی را مشاهده خواهید کرد.

کمیسیون خرید ملک در گرجستان توسط فروشنده پرداخت می‌شود و معمولاً 3 درصد از ارزش ملک مورد معامله می‌باشد. سند ملکی می‌تواند در همان روز معامله، روز کاری بعدی و 4 روز بعد آماده شود؛ هزینه‌های پرداختی مربوطه نیز به ترتیب ۲۱۰ لاری ، ۱۵۰ لاری و ۵۵ لاری خواهد بود.

خرید ملک در تفلیس

طبق قوانین مهاجرتی کشور گرجستان اتباع خارجی برای اخذ اقامت، می‌بایست ملکی را خریداری کنند که ارزش آن حداقل ۳۵۰۰۰۰ دلار باشد. پس از خرید ملک و انجام امور ثبتی آن در اداره مربوطه، فرد می‌تواند نسبت به درخواست اقامت اقدام نماید. مراحل اداری خرید ملک در تفلیس به صورت زیر است.

  • ملک مورد نظر را از دیدگاه موقعیت مکانی، متراژ، وضعیت ساختمان و… بررسی می‌کنید.
  • با صاحب ملک قرارداد می‌بندید.
  • نماینده‌ای از طرف دولت ارزش واقعی ملک را بررسی و اعلام می‌کند.
  • امور ثبتی مربوط به خرید و به‌نام زدن ملک با حضور طرفین انجام می‌شود.
  • فرد با مراجعه به اداره مهاجرت، با ارائه سند ملکی خریداری شده در تفلیس، درخواست اقامت می‌دهد.
  • کارت اقامت برای فرد صادر می‌شود.
  • پس از ۶ سال تمدید کارت، مجوز فرد به اقامت دائم تبدیل می‌شود.
  • پس از ۳ الی ۵ سال از دریافت اقامت دائم، می‌تواند برای دریافت پاسپورت و تابعیت اقدام کند.

موارد بالا، مراحل خرید ملک در تفلیس با هدف اخذ اقامت می‌باشد. در ادامه به بررسی شرایط زندگی در این شهر نیز خواهیم پرداخت. برای داشتن گزینه‌ای مطلوب برای خرید ملک، باید به موقعیت مکانی، متراژ، سال ساخت خانه، دارا بودن وسایل و بسیاری موارد دیگر همچون سطح دسترسی آسان به وسایل نقلیه عمومی، بسیار توجه کنید. قطعاً خانه در محله‌های نوساز ارزش بسیاری دارد و در زمان فروش ملک، راحت‌تر می‌توانید آن را به فروش برسانید.

مدارک موردنیاز جهت اخذ اقامت از طریق خرید ملک

مدت زمان اخذ اقامت از طریق خرید ملک در تفلیس ممکن است پس از انجام مراحل، بسته به انتخاب شما ۱۰، ۲۰ و یا ۳۰ روزه انجام شود. بدین صورت که پس از انجام امور ثبتی، بر اساس بازه انتخابی شما، زمان صدور کارت اقامت طول خواهد کشید. مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت از این طریق به شرح زیر هستند:

  • عکس متقاضی که از اداره خدمات عمومی دریافت می‌شود.
  • تکمیل فرم درخواست اقامت
  • بررسی، ارزیابی و تائید ملک توسط ارزیاب رسمی مورد تأیید دولت
  • ترجمه رسمی پاسپورت متقاضی به زبان گرجی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • فیش واریزی برای اداره خدمات عمومی برای دریافت ویزا

اطلاعات لازم و ضروری

با خرید ملک در تفلیس از امکانات مزایایی که شهروندان گرجی امکان استفاده از آن را دارند، بهره‌مند خواهید شد. برخی از این امکانات و مزایا به‌شرح زیر هستند.

گرجستان جزو امن‌‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود؛ میزان ارتکاب جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است و در سال ۲۰۱۶ نیز به عنوام سومین کشور امن دنیا معرفی شد.

پلیس‌های کشور گرجستان بسیار قابل اعتماد هستند؛ به‌گونه‌ای برای حفظ امنیت گردشگران و مهاجران و حل کردن مشکلات آن‌ها ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی هستند.

در تمامی خیابان‌های گرجستان و شهرهای این کشور، دوربین مداربسته وجود دارد و تمامی مراکز توریستی و خیابان‌های شهرها کنترل می‌شوند.

امکانات پزشکی در گرجستان در وضعیت مناسبی قرار داشته و امدادرسانی برای مواقع ضروری به سرعت انجام می‌شود.

در مواقع ضروری در گرجستان می‌توانید با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید که ۲۴ ساعته پاسخگو هستند.

بر اساس آخرین آمار جهانی، جمعیت کشور گرجستان در حدود ۳ میلیون و هفتصد هزار نفر تخمین زده شده است.

گرجستان عضو اتحادیه اروپا نیست اما شهروندان آن می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به کشورهای حوزه شینگن سفر کنند.

جاذبه‌های دیدنی تفلیس در مقاله خرید ملک در تفلیس از سایت ویزانیو

جاذبه‌های دیدنی

یکی از بهترین و معروف‌ترین خیابان‌های شهر تفلیس، خیابان روستاولی می‌باشد که قبلاً با نام گلوینی شناخته شده است. دلیل نام‌گذاری نام این خیابان به احترام شاعر بسیار معروف قرون وسطی گرجی یعنی شوتا روستاولی نام‌گذرای شده است.

خیابان روستاولی ۱.۵ کیلومتری طول دارد و از میدان تاویسوپلبا یا همان آزادی شروع و به مترو روستاولی و خیابان کوستاوا منتهی شده است. اکثر مراکز مهم دولتی در این خیابان واقع شده‌اند؛ که از برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان به پارلمان گرجستان، اپرا و باله شهر تفلیس، دادگاه عالی، کلیسای کاشوتی، موزه مردمی گرجستان، آکادمی تئاتر روستاولی و آکادمی علوم گرجستان اشاره کرد.

چرا به تفلیس مهاجرت کنیم؟

یکی از دلایلی که سفر، مهاجرت و تقاضا برای خرید ملک در تفلیس چند برابر شده است، افزایش قیمت دلار و هزینه‌های زیاد مهاجرت به کشورهای اروپایی است. به همین منظور در تفلیس شما می‌توانید با میزان دارایی کم از امکانات رفاهی خوبی بهره ببرید و به راحتی می‌توانید به گرجستان مهاجرت کرده و نسبت به اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نمایید.

هزینه‌های زندگی در کشور گرجستان بسیار پایین بوده و روابط سیاسی خوبی با کشور ایران دارد. گرجستان چند سالی است که روند اقتصادی رو به رشدی را در پیش گرفته است و به احتمال زیاد تا چندین سال دیگر به اتحادیه اروپا می‌پیوندد.

اخذ اقامت از طریق خرید ملک

اخیراً تعداد شهروندان ایرانی که با هدف اخذ اقامت گرجستان، اقدام به خرید ملک در تفلیس می‌کنند، رو به افزایش است. ایرانی‌ها برای سفر کردن به این کشور نیاز به ویزا نداشته و می‌توانند به مدت ۴۵ روز در این کشور بمانند.

به طور کلی خرید ملک در تفلیس و باتومی در مقایسه با سایر شهر‌های گرجستان، در میان ایرانیان از استقبال بیشتری برخودار است. متقاضیان می‌توانند با پرداخت و سرمایه‌گذاری با ارزش ۳۰۰ هزار لاری معادل ۱۲۲ هزار دلار آمریکا اقامت دائم در گرجستان را در بدو ورود دریافت کنند.

در این روش متقاضی می‌تواند با خرید ملکی به اررزشحداقل ۱۰۰ هزار دلار آمریکا، موفق به اخذ مجوز اقامت در این کشور برای مدت یکسال خواهد شد؛ لازم به ذکر است این اجازه اقامت تا ۶ سال قابل تمدید است و پس از آن فرد می‌تواند برای دریافت اقامت دائم و سپس دریافت پاسپورت اقدام نماید.

مزایای خرید ملک در تفلیس به نسبت شهرهای ترکیه

مزایای خرید ملک در تفلیس به نسبت شهرهای ترکیه

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، سرمایه‌گذاران خارجی این امکان را خواهند داشت تا از طریق خرید ملک در گرجستان، اقامت و تابعیت این کشور را کسب نمایند. اگرچه کشورهای دیگری مانند ترکیه هم این امکان را برای شهروندان خارجی فراهم می‌کنند، اما خرید ملک در تفلیس یا سایر شهرهای گرجستان مزایای بسیاری برای افراد به ارمغان می‌آورد:

  • حداقل سرمایه برای خرید ملک در گرجستان حدود ۱۰۰.۰۰۰ دلار است؛ درحالی‌که این مقدار در ترکیه دست‌کم برابر ۵۰۰.۰۰۰ دلار برآورد می‌شود.
  • با خرید ملک در تفلیس می‌توان پس از ۶ سال اقامت دائم گرجستان را دریافت کرد.
  • این احتمال وجود دارد تا در آینده‌ای نزدیک گرجستان به اتحادیه اروپا بپیوند؛ درحالی‌که این احتمال برای ترکیه علی‌رغم تلاش‌های بسیار، ضعیف است.
  • اگر گرجستان وارد اتحادیه اروپا شود، قیمت ملک حداقل سه برابر می‌شود؛ لذا این سرمایه‌گذاری بسیار سودمند است.

سؤالات متداول

پس از خرید ملک در تفلیس، آیا می‌توان آن را به نام شخص دیگری زد؟

بله؛ امکان این کار وجود دارد ولی بر اساس قوانین موجود در این کشور، شخص دوم نمی‌تواند از طریق این ملک درخواست اقامت دهد؛ زیرا یکبار این کار توسط شما انجام شده است. بهتر است بدانید در صورتی که ملکی را که خریداری کرده‌اید، با قیمت بالاتری به فروش برسانید، می‌بایست ۵ درصد از سود خود را به اداره مالیات پرداخت نمایید.

اقامت توریستی در کشور گرجستان بدون روادید چند روز است؟

براساس توافقنامه‌های موجود، شما اجازه ماندن به مدت ۴۵ روز در کشور گرجستان را دارید. مسافران در صورت تخطی و اقامت بیش از ۴۵ روز مشمول جریمه‌های سنگین خواهند شد. پس طوری برنامه‌ریزی کنید که بعد از ۴۵ روز به کشور ایران بازگردید.

آیا با گواهینامه بین‌المللی می‌توان در کشور گرجستان رانندگی کرد؟

بله با داشتن گواهینامه بین‌المللی صادره از سوی سازمان اتومبیلرانی ایران شما می‌توانید به مدت ۶ ماه در کشور گرجستان رانندگی کنید و پس از آن در صورت اقامت در کشور گرجستان حتماً می‌بایست نسبت به تهیه گواهینامه کشور گرجستان اقدام نمایید.

اختلاف ساعت ایران با گرجستان چقدر است؟

اختلاف ساعت ایران با گرجستان نیم ساعت است. به‌گونه‌ای که ساعت ایران نسبت به گرینویچ ۳.۳۰ + و ساعت گرجستان ۴ + است. البته با توجه به اینکه ایران در شروع فصل بهار و پاییز ساعت را یک ساعت به عقب و جلو می‌برد اختلاف ساعتش با گرجستان تغییر می‌کند و زمانی که ساعت ایران یک ساعت به جلو برده می‌شود ساعت گرجستان نیم ساعت عقب تر از ایران می شود اما در کل گرجستان نیم ساعت از ایران جلوتر است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.