خرید ملک در اسپانیا | شرایط خرید ملک در اسپانیا + مدارک مورد نیاز

[ad_1] آنچه در این مقاله می‌خوانید در سال‌های اخیر، جذب سرمایه‌گذاران خارجی به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی کشورهای پیشرفته جهان، مبدل شده است. بسیاری از کشورها با ارائه تسهیلات فراوان ازجمله هموار ساختن مسیر اقامت سرمایه‌گذاران، سعی دارند به اقتصاد خود بهبود ببخشند. خرید ملک در اسپانیا یکی از همین سیاست‌های اقتصادی است که می‌تواند سبب

کد خبر : 213599
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
خرید ملک در اسپانیا | شرایط خرید ملک در اسپانیا + مدارک مورد نیاز

[ad_1]

آنچه در این مقاله می‌خوانید

در سال‌های اخیر، جذب سرمایه‌گذاران خارجی به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی کشورهای پیشرفته جهان، مبدل شده است. بسیاری از کشورها با ارائه تسهیلات فراوان ازجمله هموار ساختن مسیر اقامت سرمایه‌گذاران، سعی دارند به اقتصاد خود بهبود ببخشند. خرید ملک در اسپانیا یکی از همین سیاست‌های اقتصادی است که می‌تواند سبب سهولت در کسب اقامت و تابعیت افراد در این کشور زیبای اروپایی گردد.

اسپانیا

همه ما اسپانیا را به‌عنوان یک کشور تاریخی و زیبای اروپایی و بیشتر به خاطر باشگاه‌های فوتبال قدرتمند و فرهنگ غنی مردم آن می‌شناسیم. کشور اسپانیا با مساحت حدودی ۵۰۵.۹۹۰ کیلومترمربع، واقع در جنوب غربی قاره اروپا می‌باشد. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا بوده و واحد پول رسمی آن یورو است.

اسپانیا به‌عنوان پنجمین کشور بزرگ اروپا حدود ۴۶ میلیون نفر جمعیت داشته و زبان رسمی آن اسپانیایی است. پایتخت کشور پادشاهی اسپانیا، شهر بزرگ مادرید بوده و از کشورهای همسایه آن می‌توان به فرانسه، پرتغال اشاره کرد.

این کشور ازنظر رتبه اقتصادی در جایگاه شانزدهم جهان و پنجم اتحادیه اروپا قرار دارد؛ در نتیجه خرید ملک در اسپانیا نه‌تنها سبب اقامت در این کشور مرفه خواهد شد بلکه رشد سرمایه افراد را نیز به نحو مؤثری تضمین خواهد کرد.

خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا یک فرصت استثنایی برای سرمایه‌گذاران خارجی است تا از یک‌سو اقامت و تابعیت این کشور اروپایی را کسب کنند و از سوی دیگر مقدمات رشد سرمایه خود با توجه به اقتصاد قدرتمند این کشور را فراهم کنند. دولت اسپانیا با حمایت حقوقی از سرمایه‌گذاران خارجی، بستر بسیار مناسب و رو به رشدی را برای جذب سرمایه آن‌ها فراهم نموده است.

 مهم‌ترین مزیت این نوع سرمایه‌گذاری در اسپانیا، عدم وجود محدودیت برای اتباع خارجی است؛ به‌طوری‌که اگر متقاضیان از شهروندان اروپایی هم نباشند می‌توانند به‌راحتی در این کشور ملک خریداری کنند. لازم به ذکر است که سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در اسپانیا شامل املاک و مستغلات مختلفی نظیر ملک تجاری، زمین و آپارتمان می‌شود.

مزایای خرید ملک در اسپانیا چیست؟

متقاضیانی که قصد سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در اسپانیا را دارند با ورود به خاک این کشور از طریق ویزای توریستی، می‌توانند با ارائه پاسپورت به یکی از ایستگاه‌های پلیس، کد اقتصادی یا NIE اخذ کنند؛ به‌این‌ترتیب امکان سرمایه‌گذاری به شکل قانونی در این کشور را خواهند داشت.

لازم به ذکر است که این فرآیند برای شهروندان اروپایی تنها ۱ روز، اما برای اتباع سایر کشورها مانند ایرانیان ممکن است ۲ الی ۳ هفته به طول می‌انجامد.

مزایای خرید ملک در اسپانیا چیست؟

اسپانیا ازجمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌باشد که افراد با هرگونه سرمایه‌گذاری در این کشور، می‌توانند از مزایای ارزی و مالی این کشور بهره‌مند گردند.

از سوی دیگر، این کشور عضو پیمان شینگن است؛ لذا خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند افراد را از تسهیلات ویژه‌ای بهره‌مند سازد؛ ازجمله حق زندگی و کار در سراسر اروپا و امکان سفر بدون نیاز به اخذ ویزا به دیگر کشورهای این پیمان. ازجمله مهم‌ترین مزایای خرید ملک در اسپانیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد حساب بانکی در اسپانیا و دریافت کارت اعتباری
  • امکان دریافت شماره مالیات یا NIE Number
  • امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت اسپانیا
  • امکان دریافت ویزای شین گن برای خود و اعضای خانواده
  • دریافت حق مالکیت صددرصدی به نام خریدار
  • سهولت در روند دریافت ویزای کشورهایی مانند آمریکا
  • بهره‌مندی از امکانات تحصیلی و درمانی
  • حق کار در بازار اشتغال اسپانیا
  • امکان زندگی در کشوری امن با آب‌وهوای ایدئال

روند قانونی خرید ملک در اسپانیا

متقاضیان مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه‌گذاری، در قدم نخست بایستی با مشاوره وکیل مهاجرت به اسپانیا از کلیه شرایط و ضوابط قانونی روند آن اطلاع یابند و با کسب آگاهی از هزینه‌های زندگی و املاک در این کشور اروپایی، بهترین انتخاب را با توجه به سرمایه خود داشته باشند؛ لذا تمامی مراحل سرمایه‌گذاری در اسپانیا بایستی زیر نظر وکیل حقوقی انجام بپذیرد.

در مرحله اول متقاضی با ورود به خاک کشور اسپانیا، از طریق ویزای توریستی، بایستی ظرف مدت ۳ ماه ملک خود را زیر نظر وکیل حقوقی انتخاب کنند؛ سپس بایستی به کشور خود بازگردد تا مراحل قانونی سرمایه‌گذاری و اقامت وی توسط وکیل سپری شود.

وکیل مهاجرت پس از ثبت سند به نام سرمایه‌گذار، می‌تواند مراحل مربوط به اخذ ویزا و اقامت متقاضی را تکمیل نماید. دیگر مدارک موردنیاز جهت خرید ملک در اسپانیا که بایستی از قبل به زبان اسپانیایی ترجمه گردد و به سفارت اسپانیا ارائه گردد به شرح زیر است.

  • ارائه فرم تکمیل‌شده تقاضای ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • کد مالیاتی یا NIE
  • گواهی عدم پیشینه کیفری
  • ارائه گواهی بانکی جهت اثبات تمکن مالی کافی
  • ارائه بیمه درمانی

نکته مهم در روند خرید ملک در اسپانیا این است که تمامی مراحل خرید ملک از مراحل مقدماتی مانند دریافت استعلام از سازمان‌های آب، برق و گاز و پرداخت هزینه‌های اولیه تا تکمیل فرآیند خرید و ثبت سند به نام متقاضی بایستی توسط وکیل انجام بپذیرد.

سرمایه لازم جهت خرید و اجاره ملک در اسپانیا

سرمایه‌گذاری از طریق خرید املاک و مستغلات در اسپانیا، مانند سایر کشورهای حوزه اروپا، یک معامله دو سر سود برای سرمایه‌گذاران خارجی است؛ زیرا هم سبب دریافت مجوز اقامت دائم افراد شده و هم باعث پیشرفت سرمایه آنان در آینده خواهد شد.

مثلاً با توجه به توریستی بودن کشور اسپانیا، صاحبان ملک می‌توانند با اجاره املاک خود با هزینه بسیار ایده آل، سرمایه خود را چند برابر کنند. متقاضیان علاوه بر هزینه لازم به‌منظور خرید ملک، برخی هزینه‌های دیگر را نیز می‌بایست پرداخت کنند که شرح آن به‌صورت زیر است.

  • نرخ مالیات که بر اساس قیمت ملک خریداری‌شده که حداقل ۱۰ درصد از کل قیمت ملک محاسبه می‌شود.
  • هزینه ثبت ملک در رجیستری املاک اسپانیا
  • هزینه‌های مربوط به دفتر ثبت‌اسناد رسمی

سرمایه لازم جهت خرید ملک در شهرهای مختلف اسپانیا متغیر است؛ به‌نحوی‌که قیمت ملک در شهرهای گران‌قیمت بارسلونا و مادرید تقریباً دو برابر سایر شهرها است.

انواع ملک حداقل سرمایه موردنیاز
خرید ملک در مرکز شهر ۲ الی ۳ هزار یورو به ازای هر مترمربع
خرید ملک در حاشیه شهر ۱ الی ۲ هزار یورو به ازای هر مترمربع
اجاره آپارتمان در مرکز شهر (یک‌خوابه) ۶۰۰ الی ۷۰۰ یورو در ماه
اجاره آپارتمان در حاشیه شهر (یک‌خوابه) ۴۰۰ الی ۵۰۰ یورو در ماه
اجاره آپارتمان در مرکز شهر (سه‌خوابه) ۱۰۰۰ یورو در ماه
اجاره آپارتمان در حاشیه شهر (سه‌خوابه) ۷۰۰ الی ۸۰۰ یورو در ماه

اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه‌گذاری

حداقل سرمایه مورد نیاز جهت اخذ اقامت دائم کشور اسپانیا بین ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار یورو می‌باشد. پس از تکمیل مراحل قانونی خرید ملک در این کشور زیر نظر وکیل حقوقی، به سرمایه‌گذاران و خانواده آن‌ها کارت اقامت یک ساله ارائه می‌شود که قابل تمدید می‌باشد.

افراد پس از گذشت ۵ سال زندگی و اقامت در اسپانیا می‌توانند برای دریافت اقامت دائم و پس از گذشت ۱۰ سال جهت کسب تابعیت و پاسپورت اقدام کنند.

ازجمله مهم‌ترین مواردی که قبل از سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت اسپانیا باید به آن توجه کرد، شاخص‌های اقتصادی این کشور است که شامل نرخ کنترل فساد اقتصادی، نرخ مالیات، میزان تورم و تولید ناخالص اسپانیا می‌باشد.

سؤالات متداول

اقامت اسپانیا از طریق سرمایه‌گذاری معمولاً چقدر طول می‌کشد؟

خرید ملک در اسپانیا در صورت داشتن شرایط لازم مخصوصاً تمکن مالی، مؤثرترین روش دریافت اقامت این کشور اروپایی به شمار می‌رود؛ به‌نحوی‌که پس از انجام پروسه خرید ملک، صدور کارت اقامت افراد ۳ الی ۶ ماه طول می‌کشد.

 گلدن ویزای کشور اسپانیا چیست؟

گلدن ویزای اسپانیا به افرادی تعلق می‌گیرد که حداقل ۵۰۰ هزار یورو جهت خرید ملک سرمایه‌گذاری کنند. مهم‌ترین مزیت این نوع ویزا امکان دریافت کارت اقامت دائم برای متقاضی و خانواده از همان ابتدا و بدون نیاز به حضور آنان در خاک اسپانیا می‌باشد؛ البته ویزای گلدن یا ویزای سرمایه گذاری سبب دریافت مجوز کاری در این کشور نخواهد شد، اما افراد می‌توانند کسب‌وکار شخصی خود را تأسیس کنند و مجوز اقامتی خود را تمدید نمایند.

آیا در روند خرید ملک در اسپانیا، یاری‌گرفتن از وکیل حقوقی الزامی است؟

بله، همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، تمامی مراحل قانونی خرید ملک در این کشور از مراحل مقدماتی گرفته تا دریافت اقامت، همگی توسط وکیل مهاجرت به اسپانیا انجام می‌پذیرد؛ هم‌چنین مانند سایر سرمایه‌گذاری‌ها، یاری‌گرفتن از وکیل مجرب و قابل‌اطمینان جهت کسب اطلاعات لازم در خصوص شرایط اقتصادی کشور موردنظر و مقررات سرمایه‌گذاری در آن، از نگرانی افراد در طول روند مهاجرت می‌کاهد.

مزایای خرید ملک در اسپانیا چیست؟

ازجمله مهم‌ترین مزایای خرید ملک در کشور اسپانیا، می‌توان به امکان دریافت ویزای شینگن، کسب اقامت همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال، دریافت حساب بانکی در اسپانیا یا سایر کشورهای حوزه اروپا، امکان اخذ مجوز کار و بهره‌مندی از تمامی حقوق شهروندی اروپا اشاره کرد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.