خرید ملک در استرالیا | هزینه خرید ملک و شرایط اخذ اقامت دائم استرالیا

[ad_1] آنچه در این مقاله می‌خوانید در سال‌های اخیر خرید ملک در استرالیا با توجه به شرایط مطلوب اقتصادی این کشور موردتوجه بسیاری از افراد قرارگرفته است. اما نکته‌ای که باید مدنظر قرار داد این است که اخیراً، اخذ پاسپورت و اقامت استرالیا و  از این طریق بسیار دشوار شده است و باید هزینه‌های بسیار بالایی برای خرید ملک

کد خبر : 212145
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۳:۰۸
خرید ملک در استرالیا | هزینه خرید ملک و شرایط اخذ اقامت دائم استرالیا

[ad_1]

آنچه در این مقاله می‌خوانید

در سال‌های اخیر خرید ملک در استرالیا با توجه به شرایط مطلوب اقتصادی این کشور موردتوجه بسیاری از افراد قرارگرفته است. اما نکته‌ای که باید مدنظر قرار داد این است که اخیراً، اخذ پاسپورت و اقامت استرالیا و  از این طریق بسیار دشوار شده است و باید هزینه‌های بسیار بالایی برای خرید ملک در کشور استرالیا صرف نمود. افرادی که بدون داشتن علم و اطلاعات کافی اقدام به خرید ملک در استرالیا می‌کنند، ممکن است دچار مشکل شوند؛ بنابراین داشتن وکیل مهاجرت به استرالیا می‌توانند در انتخاب بهترین مسیر متقاضیان را یاری دهد.

خرید ملک در استرالیا

کشور استرالیا با توجه به شرایط مناسب زندگی، ثبات و پیشرفت بالای اقتصادی این کشور و همچنین پویایی اقتصاد و صنعت، رفاه اجتماعی و خدمات متناسبی که به شهروندان خود اختصاص می‌دهد موردتوجه بسیاری از ایرانیان و اتباع دیگر کشورها برای امر مهاجرت قرارگرفته است.

ملک خریداری شده با هدف دریافت اقامت استرالیا می‌بایست حداقل دارای ارزش بیشتر از ۴۰۰.۰۰۰ دلار باشد؛ ارزش ملک نیز به موارد متعددی چون موقعیت دسترسی به مراکز خرید، وسایل حمل‌و‌نقل عمومی، شرایط ملک موردنظر، شهر و منطقه و… بستگی دارد.

چه کسانی واجد شرایط خرید ملک در استرالیا هستند؟

امکان خرید ملک در استرالیا، برای اتباع خارجی وجود دارد؛ اما به‌شرط آن‌که افراد دارای اقامت موقت یا دائمی این کشور باشند؛ افرادی که دارای ویزای اقامت موقت نظیر دانشجویی هستند، می‌توانند اقدام به خرید ملک در این کشور کنند.  خرید ملک در استرالیا نوعی سرمایه‌گذاری است؛ لذا اقامت دائم را برای افراد به ارمغان نمی‌آورد. این افراد با اتمام تاریخ اعتبار ویزای خود، باید ملک خریداری‌شده را بفروشند؛ زیرا همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، این سرمایه‌گذاری اقامت دائم این کشور را ممکن نخواهد شد.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در استرالیا

درصورتی‌که یک سرمایه گذار خارجی بخواهد برای خرید ملک در کشور استرالیا اقدام نماید، لازم است از هیئت بازرسی سرمایه گذاران خارجی در استرالیا که FIRB نام دارد، گواهی تائید دریافت نماید. این هیئت یک‌نهاد دولتی است که شرایط سرمایه‌گذاران خارجی را در ابتدای امر موردبررسی قرار می‌دهد.

به‌طور مثال اگر شخصی تمایل به خرید ملک در این کشور را داشته باشد، این نهاد دولتی رزومه و تمامی مدارکی که به شخص سرمایه‌گذار مربوط می‌شود را بررسی می‌نماید تا از سلامت و عملکرد متقاضی جهت سرمایه گذاری او و رونق بازار املاک در استرالیا اطمینان حاصل کند.

سرمایه گذاران خارجی در ابتدا باید اقامت موقت و یا اقامت دائم کشور استرالیا را داشته باشند تا امکان خرید ملک در این کشور را به دست آورند؛ به‌این‌ترتیب  می‌توان گفت بازار خرید ملک در این کشور برای سرمایه گذاران خارجی بسیار محدود است. در ادامه به مدارک لازم برای اخذ اقامت استرالیا اشاره می‌نماییم.

مدارک لازم برای ویزای اقامت استرالیا

  • مدارک شناسایی (شناسنامه و پاسپورت)
  • مدرک زبان انگلیسی
  • مدرک پرداخت هزینه
  • عقدنامه در صورت تأهل
  • کارت پایان خدمت برای آقایان
  • عکس
  • سابقه کاری حداقل یک سال به‌صورت تمام‌وقت در دو سال گذشته
  • کلیه شواهد کاری مانند قراردادها، پرداخت‌ها، مالیات و….
  • گواهی اشتغال به کار با ذکر زمان، مقام، وظایف و حقوق با جزییات در سربرگ رسمی شرکت با امضای مدیر مربوط مهمور به مهر شرکت
  • فیش حقوقی به‌ویژه در مشاغل دولتی
  • تمامی مدارک تحصیلی، دیپلم‌ها، دوره‌ها و به‌طور کل هر مدرک و نشانی که به اثبات صلاحیت کاری فرد کمک می‌کند.
  • گواهی‌های سلامت متقاضی و همراهان و گواهی سو پیشینه پلیس

قیمت خرید ملک در استرالیا

شهر متوسط قیمت ​​خانه ویلایی متوسط قیمت آپارتمان
سیدنی (NSW) ۹۵۵,۰۰۰ دلار  ۷۲۰,۰۰۰ دلار
ملبورن (Vic) ۷۳۷,۰۰۰ دلار ۵۵۰,۰۰۰ دلار
بریزبن (Qld) ۵۳۰,۰۰۰ دلار ۳۹۰,۰۰۰ دلار
آدلاید (SA) ۴۶۵,۰۰۰ دلار ۳۴۰,۰۰۰ دلار

آیا خرید ملک در استرالیا منجر به اقامت می‌شود یا خیر؟

متقاضی خرید ملک در کشور استرالیا باید به این نکته توجه داشته باشد که قبل از اقدام به خرید ملک در این کشور، اقامت این کشور را اخذ نموده باشد. درواقع قبل از این‌که بخواهید برای خرید ملک اقدام نمایید لازم است از روش‌های دیگر ازجمله اقامت از طریق کاری (جاب آفر)، سرمایه گذاری، تحصیلی، کارآفرینی و … اقامت این کشور را دریافت نمایید. بنابراین همان‌گونه که پیش‌تر اشاره کردیم خرید ملک در استرالیا منجر به اقامت این کشور نخواهد شد.

خرید خانه برای ساکنین موقت

بر اساس تعریف FIRB، ساکنین موقت به افرادی گفته می‌شود که دارای ویزای موقت استرالیا می‌باشند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برای ۱۲ ماه آینده در این کشور بمانند. اگر به‌عنوان فردی با اقامت موقت اقدام به خرید خانه می‌کنید دو نوع ملک مسکونی می‌توانید تهیه کنید که هرکدام از آن‌ها محدودیت‌های منحصر به خودشان را دارند:

۱ـ خانه‌هایی که در بازار ثانویه عرضه‌شده‌اند؛ قبلاً ساخته‌شده و استفاده‌شده‌اند که به آن‌ها Established Dwellings گفته می‌شود.

افراد با اقامت موقت می‌توانند یکی از این خانه‌ها را به‌عنوان اقامتگاه اصلی خود در استرالیا بخرند. این ملک نمی‌تواند برای هدف سرمایه گذاری مورداستفاده قرار گیرد. همچنین تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید خانه خود را اجاره دهید.

۲ـ مسکن‌های نوساز (New Dwellings)، این‌ها خانه‌هایی هستند که در زمین‌هایی با کاربری مسکونی ساخته‌شده‌اند و دارای شرایط زیر هستند:

  • خالی می‌باشند و برای مقاصد خانه‌سازی خریداری‌شده‌اند؛
  • قبلاً فروخته نشده‌اند؛
  • قبلاً شخص و یا اشخاصی در آن ساکن نشده‌اند؛
  • مرمت یا بازسازی نشده‌اند.

برای خرید چنین خانه‌هایی هیچ محدودیتی وجود ندارد. همچنین این خانه‌ها قابل اجاره دادن می‌باشند؛ درنتیجه برای سرمایه گذاری مناسب هستند.

۵ وبسایت برتر برای خرید ملک در کشور استرالیا

بهترین پورتال های املاک در استرالیا بر اساس بازدید به شرح زیر است:

  1. Realestate.com.au  با ۲۶ میلیون بازدید در ماه
  2. Domain.com.au  با ۱۲ میلیون بازدید در ماه
  3. Realestateview.com.au  با ۲/۶ میلیون بازدید در ماه
  4. OnTheHouse.com.au  با ۲ میلیون بازدید در ماه
  5. AllHomes.com.au با ۱/۶ میلیون بازدید در ماه

مراحل قانونی خرید ملک

مراحل قانونی خرید ملک

خرید ملک در کشور استرالیا ازجمله راه‌های سرمایه گذاری در این کشور می‌باشد و افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند می‌توانند با استفاده از این روش سود خوبی به دست آورند. لازم است بدانید خرید ملک در این کشور تنها به ملک مسکونی ختم نمی‌شود و امکان خرید املاک تجاری و کارخانجات نیز وجود دارد.

در ابتدا لازم است متقاضی از قیمت ملکی که قصد خرید آن را دارد اطمینان حاصل نماید. در مرحله بعدی باید از نهادی به نام هیئت‌مدیره بازرسی سرمایه گذار خارجی (foreign investment review board) تأییدیه دریافت نماید. درصورتی‌که متقاضی از اتباع کشور استرالیا و یا نیوزلند باشد نیازی به این نامه تائیدیه ندارد. این پروسه حدود ۲ هفته زمان می‌برد.

در مرحله سوم متقاضی باید کلیه مدارک هویتی، پاسپورت، ویزا و فرم درخواست را به هیئت‌مدیره جهت بازرسی سرمایه گذار خارجی ارائه دهد. فرآیند خرید ملک به‌صورت کلی حدود ۳۰ روز زمان می‌برد.

وکیل مهاجرت به استرالیا می‌تواند در مسیر سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در این کشور، به‌خصوص در شرایط بحرانی و پیچیده حال حاضر ضرورت داشته باشد. اطلاع دقیق از قوانین خرید ملک، جزئیات و مراحل آن در استرالیا امری اساسی در این فرآیند می‌باشد؛ چراکه بی‌اطلاعی از این مقررات ممکن از به‌جای سودآوری سبب از بین رفتن سرمایه افراد گردد. نکته مهمی که در این پروسه قابل‌توجه است، این است که خرید ملک در استرالیا منجر به دریافت اقامت دائم این کشور نخواهد شد و تنها راهی برای افزایش سرمایه اولیه خواهد بود.

سوالات متداول

شرایط دریافت پاسپورت استرالیا به چه صورت است؟

برای دریافت حق شهروندی و پاسپورت استرالیا باید ابتدا ویزای دائم استرالیا را دریافت کنید. چنانچه چهار سال در کشور استرالیا اقامت داشته باشید و یک سال از آن با ویزای دائم باشد، می‌توانید برای شهروندی این کشور اقدام نمایید. البته چهار سال نباید حتماً به‌صورت پیوسته باشد و می‌توانید به ازای هرسال، سه ماه خارج از استرالیا باشید.

آیا افراد خارجی امکان خرید ملک در کشور استرالیا را دارند؟

افراد خارجی و غیربومی‌ها نیز می‌توانند در استرالیا ملک بخرند، اما محدودیت‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است. افراد غیر مقیم قبل از خرید ملک باید از هیئت بررسی سرمایه گذاری خارجی (FIRB) تأییدیه دریافت کنند. به‌عنوان یک فرد غیر مقیم، متقاضی می‌تواند اقدام به خریداری ملک نماید اما لازم است این ملک اقامتگاه اصلی او باشد.

خرید ملک در کشور استرالیا مناسب چه افرادی است؟

خرید ملک در این کشور بیشتر مناسب افرادی است که از یکی از راه‌های تحصیل، کار، ثبت شرکت و غیره به این کشور مهاجرت کرده‌اند و هدف اقامت طولانی‌مدت دارند. متقاضیان می‌توانند با خرید ملک یک مکان همیشگی برای زندگی در این کشور داشته باشند و یا از آن برای اجاره دادن به سایر افراد و کسب درآمد استفاده نمایند.

هزینه بررسی فرمی که توسط هیئت بررسی سرمایه گذاری خارجی صورت می‌گیرد چه قدر است؟

برای املاک به ارزش ۱.۰۰۰.۰۰۰$ (دلار استرالیا) هزینه بررسی شرایط ۵.۰۰۰$ (دلار استرالیا) می‌باشد و برای املاک بیش از ۱.۰۰۰.۰۰۰$ (دلار استرالیا) هزینه بررسی شرایط ۱۰.۰۰۰$ (دلار استرالیا) می‌باشد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.