خرید طلای بانک مرکزی در سال جاری در سه ماهه سوم به بالاترین حد خود در سه ماهه رسید، 400 تن خریداری شده “بیشترین رکورد” است – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] بر اساس آخرین گزارش فصلی شورای جهانی طلا (WGC)، تقاضای جهانی طلا، به استثنای بازارهای فرابورس (OTC)، 28 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است. در حالی که تقاضا در سه ماهه سوم نسبت به سال گذشته جهش کرد، خرید طلا از بانک مرکزی در سه ماهه سوم سال 2022 به رکورد بی سابقه

کد خبر : 275536
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
خرید طلای بانک مرکزی در سال جاری در سه ماهه سوم به بالاترین حد خود در سه ماهه رسید، 400 تن خریداری شده “بیشترین رکورد” است – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

بر اساس آخرین گزارش فصلی شورای جهانی طلا (WGC)، تقاضای جهانی طلا، به استثنای بازارهای فرابورس (OTC)، 28 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است. در حالی که تقاضا در سه ماهه سوم نسبت به سال گذشته جهش کرد، خرید طلا از بانک مرکزی در سه ماهه سوم سال 2022 به رکورد بی سابقه ای رسید. گزارش سه ماهه نشان می دهد که بانک های مرکزی جهان نزدیک به 400 تن طلا خریداری کرده اند و مطالعه WGC می گوید که این میزان طلا است. “بیشترین ثبت شده”

داده های سه ماهه سوم 2022 نشان می دهد که بانک های مرکزی جهان نزدیک به 400 تن طلا ذخیره کرده اند.

در 1 نوامبر 2022، شورای جهانی طلا (WGC) گزارش “روند تقاضای طلا در سه ماهه سوم 2022” این سازمان را منتشر کرد که روندهای فعلی مرتبط با بازارهای طلا و فلزات گرانبها را در سه ماهه سوم نشان می دهد. گزارش WGC که در gold.org منتشر شد، می‌گوید سه ماهه سوم سال سالم بود و به دلیل «خرید قوی‌تر مصرف‌کننده و بانک مرکزی» بود. WGC تأکید می‌کند که این عوامل به تقاضای سالانه کمک کرد تا به هنجارهای قبل از کووید بازگردد.

در گزارش WGC آمده است: «تقاضای طلا (به استثنای فرابورس) در سه ماهه سوم با 28 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 1181 تن رسید. تقاضا از سال تا به امروز در مقایسه با مدت مشابه در سال 2021 18 درصد افزایش یافته و به سطح قبل از همه گیر بازگشته است.

خرید طلای بانک مرکزی در سال جاری در سه ماهه سوم به بالاترین میزان خود در سه ماهه رسید، 400 تن خریداری شده

در حالی که تقاضای مصرف کنندگان برای طلا افزایش یافته است، تقاضا برای طلا از سوی بانک های مرکزی تا آنجا که به خریدهای فصلی بانک مرکزی مربوط می شود به بالاترین حد خود رسیده است. بزرگترین خریداران سه ماهه سوم 2022 از بین تمام بانک های مرکزی از ترکیه، ازبکستان و قطر بوده اند.

جزئیات گزارش WGC “ترکیه بزرگترین خریدار طلای گزارش شده در سال جاری باقی ماند.” این کشور در سه ماهه سوم 31 تن اضافه کرد و ذخایر طلای خود را به 489 تن (29 درصد از کل ذخایر) رساند. از سال تا به امروز 95 تن به ذخایر طلا اضافه کرده است.

خرید طلای بانک مرکزی در سال جاری در سه ماهه سوم به بالاترین میزان خود در سه ماهه رسید، 400 تن خریداری شده

محققان WGC خاطرنشان کردند که ازبکستان به طور پیوسته در حال انباشت طلا است زیرا در سه ماهه سوم 26 تن از این فلز گرانبها را خریداری کرده است. این گزارش توضیح می دهد که ازبکستان همچنین در دو سه ماهه گذشته “یک خریدار ثابت طلا” بوده است.

بانک مرکزی قطر با خرید 15 تن طلا در سه ماهه سوم، رکورد خرید خود را تضمین کرد. WGC می گوید که خرید طلای قطر “به نظر می رسد بزرگترین خرید ماهانه آن در سال 1967 باشد.”

گزارش WGC جزئیاتی را ارائه می دهد که بانک های مرکزی نیز وجود دارند که خرید طلای خود را گزارش نمی دهند. گزارش WGC مدعی است: «سطح تقاضای بخش رسمی در سه ماهه سوم، ترکیبی از خریدهای گزارش شده ثابت توسط بانک‌های مرکزی و برآورد قابل توجهی برای خرید گزارش‌نشده است».

قزاقستان 2 تن طلا در سه ماهه سوم فروخت و بانک مرکزی این کشور بزرگترین فروشنده خالص در سه ماهه سوم بود. محققان WGC می‌گویند که «غیرعادی نیست» که بانک‌های مرکزی «بین خرید و فروش در نوسان هستند». مطالعه WGC می گوید که تقاضای رسمی بخش برای طلا، یافته های بررسی سالانه بانک مرکزی امسال را تایید می کند.

ادامه روند تقاضای بخش رسمی برای طلا، یافته‌های نظرسنجی سالانه بانک مرکزی ما در سال 2022 را تأیید می‌کند، که در آن یک چهارم پاسخ‌دهندگان قصد خود را برای افزایش ذخایر طلا در 12 ماه آینده (از یک پنجم در سال 2021) اعلام کردند. محققان WGC در بخش بانک مرکزی گزارش نتیجه گیری می کنند.

برچسب ها در این داستان

.999 طلا، دلالان شمش، خرید بانک مرکزی، طلای بانک مرکزی، بانک مرکزی، سکه، ارز دیجیتال، تقاضا برای طلا، طلا، قیمت طلا، خرید طلا، ذخایر طلا، قزاقستان، حق بیمه، Q3، Q3 2022، قطر، سرمایه گذاران خرد ، پناهگاه امن، ترکیه، ازبکستان، WGC، مطالعه WGC، شورای جهانی طلا، بررسی شورای جهانی طلا

نظر شما در مورد گزارش شورای جهانی طلا درباره روند تقاضای طلا در سه ماهه سوم 2022 چیست؟ نظر شما در مورد بیشترین میزان خرید سه ماهه بانک مرکزی در سه ماهه سوم 2022 چیست؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.