خرید خانه در کشورهای اطراف چقدر برای ایرانی‌ها آب می‌خورد؟

نگار علی_ ترکیه یکی از ۲۰ بازار اول جهانی برای سرمایه گذاری ملک در دنیا است و این کشور در بین ۱۰۳ کشور دنیا در رتبه پنجمین کشور ارزان قیمت برای خرید ملک قرار گرفته است؛ ایرانیان مشتریان اول خرید ملک در ترکیه هستند و پس از آنها شهروندان عراقی و روسی به ترتیب در

کد خبر : 28780
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
خرید خانه در کشورهای اطراف چقدر برای ایرانی‌ها آب می‌خورد؟


نگار علی_ ترکیه یکی از ۲۰ بازار اول جهانی برای سرمایه گذاری ملک در دنیا است و این کشور در بین ۱۰۳ کشور دنیا در رتبه پنجمین کشور ارزان قیمت برای خرید ملک قرار گرفته است؛ ایرانیان مشتریان اول خرید ملک در ترکیه هستند و پس از آنها شهروندان عراقی و روسی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم خرید ملک در ترکیه قرار گرفته اند.

جزئیات بیشتر در: ریزش قیمت ملک در ترکیه و دبی/سرمایه ایرانیان چگونه دود شد؟

میانگین قیمت مسکن در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است به عنوان مثال میانگین قیمت خرید هر واحد صد متری در یکی از گران ترین شهرهای ترکیه یعنی موغله ۷۴ هزار و ۶۰۰ یورو تخمین زده شده است و پس از آن استانبول دومین و گران ترین شهر ترکیه است که میانگین قیمت خرید یک واحد صد متری در این شهر ۶۳ هزار و ۲۰۰ یورو تخمین زده شده است.

ازمیر سومین شهر گران قیمت ترکیه است که میانگین قیمت هر واحد صد متری دراین شهر ۴۷ هزار و ۷۰۰ یورو است و میانگین قیمت هر واحد صد متری در آیدین که چهارمین شهر گران قیمت این کشور است نیز ۴۱ هزار و ۲۰۰ یورو است؛ بورسا و آنتالیا به ترتیب پنجمین و ششمین شهرهای گران قیمت ترکیه هستند که میانگین قیمت هر واحد د متری در این شهرها به ترتیب ۴۱ هزار و ۱۵۰ و ۳۵ هزار یورو است.

ارمنستان یکی دیگر از مقاصد خرید ملک برای ایرانیان است؛ یکی از دلایلی که خرید ملک در ارمنستان توسط ایرانیان بسیار رواج یافته است امکان دریافت اقامت این کشور از طریق خرید ملک در آن است. گفتنی است که خرید ملک در ارمنستان از سه طریق برای اتباع خارجی امکان پذیر است که عبارتند از اجازه اقامت خاص، اجازه اقامت دائم و اجازه اقامت موقت.

ایروان پایتخت و بزرگترین شهر ارمنستان است که قیمت خانه دراین شهر ارمنستان به نسبت سایر شهرهای آن بالاتر است؛ براساس آمارهای ارائه شده میانگین قیمت ملک در ایروان در حاشیه این شهر از متری ۵۵۰ یورو آغاز خواهد شد و تا متری هزار و ۲۰۰ یورو بالا خواهد رفت و در مرکز این شهر نیز میانگین قیمت ملک از متری ۹۴۲ یورو آغاز خواهد شد و تا متری ۲ هزار و ۲۰۰ یورو بالا خواهد رفت.

هزینه اجاره یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز این شهر نیز ماهیانه از ۲۳۹ یورو آغاز خواهد شد و تا ۵۵۹ یورو بالا خواهد رفت و هزینه اجاره یک واحد آپارتمان یک خوابه در حاشیه های شهر ایروان نیز ماهیانه از ۱۱۱ یورو آغاز خواهد شد و تا ۲۳۹ یورو بالا خواهد رفت.

 دبی یکی دیگر از مقاصد ایرانیان برای خرید ملک است؛ طبق گفته اتاق بازرگانی ایران و امارات میانگین قیمت اجاره خانه در دبی در سالی که گذشت با ریزش چشمگیری همراه بوده است و جدا از رکود اقتصادی که با پاندمی کرونا در بازار املاک این شهر پدید آمده است عرضه ۵۰ هزار واحد مسکونی طی سال ۲۰۲۰ و  ۲۰۲۱ به کاهش بیشتر قیمت های در بازار مسکن این شهر دامن زده است و پیش بینی ها حاکی از آن است که ریزش قیمت ها در بازار املاک دبی در سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

با این وجود دبی یکی از شهرهایی است که به نسبت خرید و اجاره خانه در آنجا گران تمام می شود اما از آنجا که این شهر دسترسی خوبی به ایران دارد و بازار کار آن نیز برای برخی از مشاغل فعال در حوزه هایی نظیر مد و زیبایی بسیار پرتقاضا است مقصد برخی از ایرانیان در سال های اخیر شده است؛ میانگین قیمت خرید یک واحد آپارتمان در حاشیه شهر دبی از متری هزار و ۴۰۰ دلار آغاز خواهد شد و تا متری ۳ هزار و ۳۰۰ دلار بالا خواهد رفت و همچنین خرید یک واحد آپارتمان در مرکز این شهر از متری ۲ هزار و ۱۰۰ دلار آغاز خواهد شد و تا متری ۵ هزار و ۶۰۰ دلار بالا خواهد رفت.

در خصوص اجاره خانه نیز هزینه اجاره یک واحد آپارتمان در حاشیه شهر دبی ماهیانه از ۶۷۰ یورو آغاز می شود و تا هزار و ۳۰۰ یورو بالا خواهد رفت و هزینه اجاره همین واحد در مرکز این شهر از هزار و ۱۷ یورو آغاز می شود و تا هزار و ۸۰۰ یورو بالا خواهد رفت.

اجاره واحد های دوخوابه نیز در مرکز این شهر ماهیانه از هزار و ۸۰۰ یورو آغاز می شود و تا ۴ هزار دلار بالا خواهد رفت و اجاره همچین واحدی در حاشیه شهر دوبی ماهیانه از هزار و ۳۰۰ یورو تا ۳ هزار و ۱۰۰ یرو هزینه خواهد داشت.

۲۲۳۲۲۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.