خرید تابلو فرش ماشینی و دستباف؛ بهترین انتخاب کدام است؟

برترین‌ها: استفاده از تابلو فرش به عنوان یک المان تزئینی و دکوراتیو در دکوراسیون منزل در میان خانواده‌های ایرانی از اقبال و محبوبیت بالایی برخوردار است. این تابلو‌ها غالباً در دکوراسیون‌های کلاسیک ایرانی به کار می‌روند و بسته به نوع و طرح خود، فضایی گرم‌تر و در عین حال لوکس‌تری را مهیا می‌سازند. در این

کد خبر : 8988
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۵:۱۶
خرید تابلو فرش ماشینی و دستباف؛ بهترین انتخاب کدام است؟


برترین‌ها: استفاده از تابلو فرش به عنوان یک المان تزئینی و دکوراتیو در دکوراسیون منزل در میان خانواده‌های ایرانی از اقبال و محبوبیت بالایی برخوردار است. این تابلو‌ها غالباً در دکوراسیون‌های کلاسیک ایرانی به کار می‌روند و بسته به نوع و طرح خود، فضایی گرم‌تر و در عین حال لوکس‌تری را مهیا می‌سازند. در این میان، اما تشخیص تابلو فرش ماشینی و دستباف برای بسیاری از افراد کار سختی است و در کنار آن نیز چگونگی انتخاب آن‌ها به عنوان یک چالش دکوراسیونی شناخته می‌شود. به همین دلیل هم در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع خرید تابلو فرش ماشینی و دستباف بپردازیم و شما را در انتخاب این نوع از تابلو‌ها یاری کنیم.

تفاوت تابلو فرش دستباف و ماشینی

به طور کلی یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌توان در رابطه با خرید تابلو فرش ماشینی و دستبافت در نظر گرفت بررسی تفاوت‌های آن‌هاست. غالباً تشخیص دستباف و یا ماشینی بودن در فرش‌های معمولی به راحتی صورت می‌گیرد، اما این موضوع در رابطه با تابلو فرش‌ها تا حدودی متفاوت‌تر خواهد بود. به همین دلیل نیز اولین کاری که در زمان خرید تابلو فرش ماشینی و دستباف باید انجام دهید بررسی و تشخیص نوع تابلو فرش است.

یکی از اولین راه‌های تشخیص تفاوت تابلو فرش ماشینی و دستباف بررسی پشت فرش است. معمولاً در قالی‌های دستباف گره‌ها ناهمواری دارند و به صورت کامل یکنواخت نیستند، این یعنی ممکن است که برخی از گره‌ها بزرگ باشند و برخی کوچک. این موضوع در رابطه با تابلو فرش ماشینی کاملاً متفاوت است و سطح پشت فرش کاملاً هموار و یکدست است، چراکه تمامی فرآیند بافت فرش به کمک دستگاه و به صورت اتوماتیک صورت می‌گیرد.

روش دیگری که می‌توانید در تشخیص تفاوت تابلو فرش ماشینی و دستباف به کار بگیرید توجه به ریشه‌های فرش است. ریشه‌های فرش در تابلو فرش‌های ماشینی به آن دوخته شده‌اند و به صورت جزئی از خود قالی شناخته نمی‌شود، در صورتی که در فرش‌های دستباف، ریشه‌ها در امتداد قالی هستند و جزء جدایی‌ناپذیر آن به حساب می‌آیند.

در کنار این موارد شما می‌توانید با توجه کردن به لبه‌ها و کناره‌های فرش نیز متوجه شوید که تابلو فرش شما ماشینی است یا دستباف. در واقع در قالی‌ها و تابلو فرش‌های دستباف کناره فرش رشته‌های پودی هستند که در لبه بیرونی آن پیچیده می‌شوند و یکدیگر را حفظ می‌کنند. از آنجایی که در فرش‌های دستباف، این لبه‌ها با دست کوک می‌خورند معمولاً کاملاً هموار و مستقیم نیستند می‌توانند غیریکنواخت باشند. اما در فرش‌های ماشینی این کناره‌ها به صورت اتوماتیک و با کمک وسیله‌ای دور دوزی می‌شوند و به همین دلیل نیز کاملاً یکنواخت و هموار خواهند بود.

انتخاب تابلو فرش ماشینی یا دستباف

برای آنکه بتوانید در انتخاب تابلو فرش ماشینی و یا دستباف آسوده‌خاطر باشید و با خیال راحت یکی از آن‌ها را انتخاب کنید لازم است که اطلاعاتی را در رابطه با این نوع از تابلو فرش‌ها به دست آورید. برای مثال نکته‌ای که می‌توانیم به آن اشاره کنیم رنگ تابلو فرش است. به طور کلی در تابلو فرش‌های دستباف از رنگ‌های طبیعی استفاده می‌شود و به همین دلیل نیز شما می‌توانید شاهد رنگ‌هایی همچون قرمز، نیلی، زرد و… باشید. در صورتی که در الیاف تابلو فرش‌های ماشینی از رنگ‌های مصنوعی استفاده می‌شود؛ بنابراین امکان حساسیت‌زا بودن و یا بروز مشکلات تنفسی در تابلو فرش‌های دستباف به مراتب کاهش پیدا می‌کند.

خرید تابلو فرش ماشینی و دستباف؛ بهترین انتخاب کدام است؟

در کنار این اگر محدودیت بودجه دارید و نمی‌توانید هزینه زیادی را صرف خرید تابلو فرش نمایید انتخاب تابلو فرش ماشینی هوشمندانه‌تر خواهد بود. تابلو فرش‌های دستباف نیز مانند سایر فرش‌ها از فرش‌های ماشینی گران‌قیمت‌تر هستند و به بودجه بیشتری نیاز خواهند داشت؛ بنابراین انتخاب تابلو فرش ماشینی با هزینه کم برای کسانی که بودجه محدودی دارند مناسب‌تر خواهد بود.

خرید تابلو فرش ماشینی و دستباف

در انتخاب و خرید تابلو فرش باید نکات بسیاری را مدنظر قرار داد تا در نهایت بتوان به محصولی مناسب و هوشمندانه دست یافت. اولین مسئله‌ای که باید به آن توجه کنید بودجه‌ای است که در دست دارید. امروزه تنوع قیمت‌ها در انواع تابلو فرش ماشینی و دستباف بسیار زیاد است، اما همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد تابلو فرش‌های ماشینی هزینه به مراتب کمتری نسبت به مدل‌های دستباف خواهند داشت. علاوه بر این اندازه و ابعاد تابلو فرش نیز طبیعتاً می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در قیمت آن داشته باشد.

مسئله دیگری که باید در خرید تابلو فرش ماشینی و دستباف خود مدنظر داشته باشید تناسب آن با دکوراسیون منزل شماست. اگر خانه‌ای کوچک با ابعادی محدود دارید توصیه می‌کنیم که با انتخاب تابلو فرش‌های بسیار بزرگ باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن خانه خود نشوید. در مقابل با انتخاب تابلو فرشی با رنگ زمینه روشن و ترجیحاً نه چندان شلوغ باعث روشن‌تر و دل‌بازتر شدن فضای خانه خود شوید.

در رابطه با انتخاب طرح تابلو فرش نیز لازم است که نکاتی را مدنظر داشته باشید. طبیعی است که تابلو فرش به عنوان اکسسوری و وسایل غیرضروری منزل شما شناخته می‌شود و به همین دلیل هم لازم است که آن را با مبلمان موجود در منزل، رنگ و همین‌طور سبک دکوراسیونی منزل خود هماهنگ انتخاب کنید؛ بنابراین اگر وسایل خانه شما بیش از حد شلوغ و پر از طرح و نقش متفاوت است توصیه می‌کنیم که تا جای ممکن به سراغ تابلو فرش‌هایی با طرح‌های ساده‌تر بروید تا وجود نقش و نگار در دکوراسیون منزل شما به تعادل برسد.

خرید تابلو فرش ماشینی و دستباف؛ بهترین انتخاب کدام است؟

علاوه بر این انتخاب قاب مناسب برای تابلو فرش نیز به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود، چراکه شما باید آن را متناسب با سبک دکوراسیونی و رنگ سایر وسایل موجود در دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. این یعنی انتخاب قاب تابلو فرش طلایی در دکوراسیون‌های مدرن و ساده انتخاب چندان جذابی به شمار نخواهد آمد!

توصیه دیگری نیز که برایتان داریم این است که تابلو فرش خود را بر دیواری قرار دهید که دیگر لازم نباشد تابلو و یا اکسسوری‌های دیگری را نیز در کنار آن آویزان کنید، چراکه با این کار از زیبایی و استقلال تابلو فرش خود جلوگیری می‌کند. باید این را بدانید که بهتر تابلو فرش شما بر روی دیوار به عنوان یک نقطه کانونی شناخته شود و تمام توجه شما را به خود جلب کند.



لینک منبع :
هوشمندنیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.