خرید بیشتر نفت روسیه به نفع هند نیست

[ad_1] واشنگتن (رویترز) – مقامات آمریکایی گفتند که جو بایدن، رئیس جمهور هند به نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفت که خرید نفت بیشتر از روسیه به نفع هند نیست و می تواند واکنش آمریکا به جنگ در اوکراین را مختل کند. بایدن و مودی با شروع یک تماس ویدیویی یک ساعته که مقامات آمریکایی

کد خبر : 191973
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۷:۴۳
خرید بیشتر نفت روسیه به نفع هند نیست

[ad_1]

واشنگتن (رویترز) – مقامات آمریکایی گفتند که جو بایدن، رئیس جمهور هند به نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفت که خرید نفت بیشتر از روسیه به نفع هند نیست و می تواند واکنش آمریکا به جنگ در اوکراین را مختل کند.

بایدن و مودی با شروع یک تماس ویدیویی یک ساعته که مقامات آمریکایی آن را “گرم” و “صادقانه” توصیف کردند، هر دو علناً هشدار فزاینده ای را نسبت به ویرانی در داخل اوکراین، به ویژه در بوچا، که در آن بسیاری از غیرنظامیان کشته شده اند، ابراز کردند.

یک مقام رسمی با اشاره به نگرانی هند در مورد تعمیق روابط بین روسیه و چین، گفت: بایدن روز دوشنبه از طرح “پرسش مشخص” از مودی خودداری کرد.

مقامات آمریکایی گفتند اما او به مودی گفت که موقعیت هند در جهان با تکیه بر منابع انرژی روسیه افزایش نخواهد یافت.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهور به وضوح اعلام کرد که افزایش آن به نفع آنها نیست.

سوبرهمانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، در یک کنفرانس مطبوعاتی بعداً روز دوشنبه، به پرسشی درباره خرید انرژی هند از روسیه پاسخ داد و گفت که تمرکز باید بر اروپا باشد، نه هند. احتمالاً کل خریدهای ما در این ماه کمتر از آنچه اروپا در یک بعدازظهر انجام می‌دهد خواهد بود.»

گفتگوهای گسترده بین دو دموکراسی بزرگ جهان در حالی انجام شد که ایالات متحده به دنبال کمک بیشتر از هند برای محکوم کردن و اعمال فشار اقتصادی بر روسیه برای تهاجم روسیه است که مسکو آن را “عملیات نظامی ویژه” می نامد.

مودی در بخش کوتاهی از این نشست که برای خبرنگاران باز شد، گفت: اخیراً خبر کشتار غیرنظامیان بی گناه در شهر بوچا بسیار نگران کننده بود. ما بلافاصله آن را محکوم کردیم و خواستار تحقیقات مستقل شدیم.»

مودی همچنین گفت که در گفتگوهای اخیر با روسیه پیشنهاد کرده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، گفتگوهای مستقیم داشته باشند.

این کشور آسیای جنوبی سعی کرده است روابط خود را با روسیه و غرب متعادل کند، اما برخلاف دیگر اعضای کشورهای چهارگانه – ایالات متحده، ژاپن و استرالیا – تحریم هایی را علیه روسیه اعمال نکرده است.

بایدن اخیراً گفت که تنها هند در میان کشورهای چهارگانه در اقدام علیه روسیه «تا حدودی متزلزل» است.

هند که پس از تحریم‌های غرب علیه شرکت‌های روسیه، با تخفیف‌های شدید فریب خورده است، از زمان حمله به روسیه در اواخر فوریه، حداقل 13 میلیون بشکه نفت خام روسیه خریداری کرده است. داده های گردآوری شده توسط رویترز نشان می دهد که در مقایسه با حدود 16 میلیون بشکه برای کل سال گذشته.

ساکی فاش نکرد که آیا هند تعهداتی در زمینه واردات انرژی داشته است یا خیر، اما گفت واشنگتن آماده است تا به کشور کمک کند تا منابع انرژی خود را متنوع کند.

ساکی با اشاره به اظهارات مودی در مورد جنگ در روز دوشنبه، گفت: «در حال حاضر بخشی از هدف ما این است که بر روی آن کار کنیم و آنها را تشویق کنیم که کارهای بیشتری انجام دهند. و به همین دلیل مهم است که گفتگوهای رهبر و رهبر داشته باشیم.»

یک مقام آمریکایی افزود: «ما از هند کار خاصی نخواسته‌ایم.» این مقام گفت: “هند تصمیمات خود را در پی “مکالمه بسیار صریح” اتخاذ خواهد کرد.

گفت‌وگوهای روز دوشنبه در واشنگتن بین آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده و همتایان هندی آنها جایشانکار و وزیر دفاع هند، راجنات سینگ انجام شد.

بلینکن گفت که روابط هند با روسیه در طی دهه‌ها و در زمانی توسعه یافت که ایالات متحده نمی‌توانست شریک هند باشد، اما از آن زمان زمان تغییر کرده است.

بلینکن در یکی از مطبوعات مشترک پس از مذاکرات گفت: «امروز ما قادریم و می‌خواهیم شریک انتخابی با هند در تقریباً هر قلمرو باشیم».

وزیران گفتند که نیازهای نوسازی هند در زمینه دفاعی موضوعی کلیدی بود که دو طرف به طور طولانی در مورد آن بحث کردند.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفت که دو کشور توافقنامه دوجانبه ای را برای حمایت از اشتراک گذاری اطلاعات و همکاری در فضا امضا کرده اند.

به گفته مقامات، بایدن به مودی گفت که مشتاق دیدار او در ژاپن برای یک دیدار چهارگانه «در حدود 24 ماه مه» است و مقامات گفتند که دو رهبر همچنین درباره طیف وسیعی از موضوعات دیگر گفتگو کردند.

(این داستان برای تصحیح کلمه در نقل قول در پاراگراف 18 به «قلمرو» تبدیل می‌شود)

(گزارش تکمیلی توسط هومیرا پاموک، ادریس علی، دافنه پسالداکیس، ناندیتا بوز، کانیشکا سینگ، دوینا چیاکو و آندریا شلال؛ ویرایش توسط دوینا چیاکو، آلیستر بل و هوارد گولر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.