خروج اصناف از قرنطینه کرونایی

فروکش کردن تب شیوع کرونا و تدوین دستورالعمل‌های خاص برای برخی مشاغل و صنوف مشمول گروه 3و 4شغلی موجب شد تا با مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا برای آغاز به‌کار تالارهای پذیرایی بعد از تعطیلی یکساله، عملا فعالیت همه کسب‌وکارها و مشاغل تابعه اتاق اصناف در تهران از سر گرفته شود. با وجود

کد خبر : 9047
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۶:۱۶
خروج اصناف از قرنطینه کرونایی



فروکش کردن تب شیوع کرونا و تدوین دستورالعمل‌های خاص برای برخی مشاغل و صنوف مشمول گروه 3و 4شغلی موجب شد تا با مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا برای آغاز به‌کار تالارهای پذیرایی بعد از تعطیلی یکساله، عملا فعالیت همه کسب‌وکارها و مشاغل تابعه اتاق اصناف در تهران از سر گرفته شود. با وجود این، هنوز هم فعالیت برخی مشاغل و کسب‌وکارهای مشمول گروه 4 که خارج از زیرمجموعه اتاق‌های اصناف هستند، همچنان ممنوع بوده و باید دستگاه‌های اجرایی ذیربط در مورد کم و کیف فعالیت آنها اظهارنظر کنند.

بازگشایی مشروط تالارهای پذیرایی
نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه از روز یکشنبه هفته جاری امکان بازگشایی تالارهای پذیرایی با یک‌سوم ظرفیت پس از یک سال تعطیلی فراهم شده است، گفت: در دوران بسته بودن تالارهای پذیرایی مردم مجبور به برگزاری مراسم در مراکز غیربهداشتی و غیرمجاز شدند و حتی شاهد برگزاری مراسم در کارواش‌ها و دفترخانه‌ها بودیم. خسرو ابراهیمی‌نیا افزود: این گونه واحدها با وجود رعایت نکردن نکات بهداشتی یا نداشتن ظرفیت کافی، اقدام به برگزاری مراسم می‌کردند که همین موضوع به‌دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی، در شیوع بیشتر کرونا تأثیرگذار بود. او با اشاره به اینکه تالارهای پذیرایی درهرحال ملزم به رعایت نکات بهداشتی هستند، افزود: این واحدها با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی ازجمله فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از یک‌سوم ظرفیت، استفاده از لوازم یکبار مصرف مانند: قند، شکر، نمک، فلفل و استفاده از ماسک و دستکش برای همه کارکنان بازگشایی می‌شوند. رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی گفت: همه تالارهای پذیرایی موظف به ضدعفونی کردن محل مراسم قبل و بعد از آن هستند. همچنین حین برگزاری مراسم نیز باید به نکات بهداشتی توجه کنند. همچنین از مردم می‌خواهیم تا فاصله اجتماعی در هنگام برگزاری مراسم را رعایت کنند و علاوه بر آن، فعالیت این واحدها از سوی همه سازمان‌های ناظر ازجمله وزارت بهداشت، اتاق اصناف و نمایندگان اتحادیه رصد خواهد شد. ابراهیمی‌نیا با تأکید بر اینکه مردم برای برگزاری مراسم خود به واحدهای دارای مجوز کسب مراجعه کنند، افزود: درصورتی که واحدی درخصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تخلف داشته باشد، پلمب خواهد شد.

در انتظار اعلام رسمی مجوز فعالیت تالارها
نایب‌رئیس اول اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه با تغییر وضعیت شیوع کرونا در تهران از نارنجی به زرد اکنون اکثر کسب‌وکارها می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند، گفت: در مشاغل زیرمجموعه اصناف، فعالیت تالارهای پذیرایی چالش اصلی بود که اکنون اعلام شده فعالیت این مشاغل نیز با ضوابط و پروتکل‌های خاص مجاز است. جلال‌الدین محمد شکریه، افزود: با وجود این هنوز آغاز فعالیت تالارها به‌طور رسمی به اتاق اصناف اعلام نشده است، اما با این اعلام رسمی واحدهای بازرسی و نظارت اتاق اصناف باید بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در این تالارها نظارت کنند. علاوه بر آن، این نظارت در قالب گشت‌های مشترک با سازمان تعزیرات و بازرسان وزارت بهداشت و بازرسان ستاد ملی مقابله با کرونا که از فرمانداری‌ها می‌آیند، اعمال می‌شود. او با بیان اینکه باید بازرسان بر فعالیت اینگونه صنوف که تابع پروتکل‌های خاص است نظارت مضاعف داشته باشند، افزود: این در حالی است که در برخی مراکز بهداشتی مانند مطب‌ها، مراکز سونوگرافی، کارگزاری‌های بیمه، ادارات و… شاهد ازدحام مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم، اما برای بازگشایی کسب‌وکارها به اصناف فشار می‌آورند. شکریه تأکید کرد که آغاز به‌کار صنوف به‌معنای یله و رها بودن آنها نیست و بازرسان اصناف با وجود مشکلات مالی به تعهدات خود برای نظارت بر این مشاغل عمل می‌کنند.

گروه‌بندی مبهم مشاغل و کسب‌وکارها
نایب‌رئیس اول اتاق اصناف ایران با بیان اینکه با وجود از سرگیری فعالیت اغلب صنوف هنوز فعالیت برخی مشاغل مشمول گروه 3و 4 ممنوع است، گفت: در گروه شغلی 4برخی مشاغل مانند مراکز ورزشی آبی و استخرهای سرپوشیده، باغ‌وحش‌ها و شهربازی‌ها، باشگاه‌های ورزشی و ورزش‌های پربرخورد، بوستان‌ها و مراکز تفریحی، مهدهای کودک‌، سالن‌های زیبایی، موزه، سینما و تئاتر، شرکت‌های خصوصی، مراکز تفریحی و… حتی در وضعیت زرد نیز نمی‌توانند فعالیت کنند، اما در گروه‌بندی اعلام شده ستاد ملی مقابله با کرونا برخی از این صنوف هم در گروه 3و هم در گروه 4شغلی قرار گرفته و چگونگی ادامه فعالیت آنها مبهم است. شکریه افزود: وضعیت ادامه فعالیت برخی مشاغل خارج از شمول و پوشش اتاق اصناف مانند مهدهای کودک، موزه، سینما، تئاتر، شرکت‌های خصوصی، بوستان‌ها، مراکز تفریحی و… هنوز مشخص نیست.

رفع ممنوعیت از آخرین رسته شغلی اصناف
رئیس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه  با تغییر وضعیت شیوع کرونا در تهران از قرمز به نارنجی، فعالیت همه مشاغل زیرمجموعه اتاق‌های اصناف در تهران با نظارت شدید برای رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و از 9شب تا 4صبح مجاز خواهد بود و با متخلفین به‌شدت برخورد می‌شود، گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت تالارهای پذیرایی بر مبنای پروتکل‌های خاص تدوین شده و یک‌سوم ظرفیت از روز یکشنبه هفته جاری آغاز شده است. قاسم نوده‌فراهانی افزود: فعالان صنف تالارهای پذیرایی باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تا ساعت 8شب مراسم تمام شود؛ چراکه از 9شب تا 4صبح محدودیت‌های رفت‌وآمد اجرایی می‌شود و فعالان این رسته صنفی نیز باید قادر به تعطیلی کسب‌وکار و رفتن به منزل باشند. او فعالیت برخی مراکز و مشاغل خارج از شمول اتاق اصناف را در حیطه اختیارات دستگاه‌های اجرایی ذیربط مانند وزارت بهداشت، شهرداری تهران، وزارت ورزش و جوانان و… دانست و افزود: در حوزه اصناف فقط فعالیت تالارهای پذیرایی ممنوع بود که اکنون مجاز شده است، اما در زمینه کم و کیف فعالیت برخی مشاغل مانند مراکز تفریحی زیرمجموعه شهرداری‌ها، باشگاه‌های ورزشی و… باید دستگاه‌های ذیربط اطلاع‌رسانی کنند. رئیس اتاق اصناف تهران، افزود: همه کسب‌وکارها و مشاغل تحت پوشش اصناف می‌توانند با رعایت دقیق همه پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند و برای تالارهای پذیرایی که در زمره مشاغل پرخطر قرار دارند و فعالیت آنها از یک‌سال پیش تعطیل بوده، پروتکل‌های خاص و جداگانه‌ای تدوین شده که در آن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اصول بهداشتی و… با دقت بیشتری مدنظر قرار گرفته است.

223224



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.