خرس‌های یورو/دلار با 1.0600 معاشقه می‌کنند و به شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو نگاه می‌کنند.

[ad_1] EUR/USD پس از چهار هفته روند صعودی تحت فشار باقی می ماند و روند باخت دو روزه را بررسی می کند. شاهین های بانک مرکزی اروپا نسبت به فدرال رزرو قوی تر به نظر می رسند، اما احساسات ضعیف تر، ادغام پایان سال حرکت صعودی را آزمایش می کند. PMI نرم‌تر ایالات متحده با

کد خبر : 294997
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۳:۱۱
خرس‌های یورو/دلار با 1.0600 معاشقه می‌کنند و به شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو نگاه می‌کنند.

[ad_1]

  • EUR/USD پس از چهار هفته روند صعودی تحت فشار باقی می ماند و روند باخت دو روزه را بررسی می کند.
  • شاهین های بانک مرکزی اروپا نسبت به فدرال رزرو قوی تر به نظر می رسند، اما احساسات ضعیف تر، ادغام پایان سال حرکت صعودی را آزمایش می کند.
  • PMI نرم‌تر ایالات متحده با بهبود PMI اتحادیه اروپا به نفع خریداران EUR/USD است.
  • سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده، شاخص قیمت اصلی PCE برای جهات روشن مورد توجه قرار گرفته است.

EUR/USD در حوالی 1.0600 بلاتکلیف می ماند و در زمان انتشار نزدیک به 1.0585 کاهش می یابد، زیرا خرس ها پس از یک روند نزولی دو روزه تلاش می کنند تا کنترل خود را دوباره به دست بگیرند، اما شاهین های بانک مرکزی اروپا از خریداران دفاع می کنند.

جفت ارز اصلی، دوره شمالی چهار هفته ای را در آخرین دوره به تصویر کشید، زیرا بانک مرکزی اروپا (ECB) جنگ طلب تر از فدرال رزرو به نظر می رسید. همچنین احتمالاً به نفع خریداران این جفت می تواند داده های نرم تر ایالات متحده باشد. با این حال، اخیراً احساسات محتاطانه و نظرات مقامات فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ های فدرال رزرو، پیش از داده های کلیدی ایالات متحده، نقل قول را به چالش می کشد.

با این حال، اظهارات تندروانه روسای بانک فدرال رزرو کلیولند و نیویورک اخیرا خریداران جفت ارز EUR/USD را به چالش کشیده است. ویلیام رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت که ممکن است FOMC بیش از نرخ پایانی پیش بینی شده در نمودار نقطه ای افزایش یابد. در همین راستا، لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، گفت که برآورد او برای نرخ بهره بالاتر از همتایانش است و بانک مرکزی برای شکست دادن تورم نیاز به سیاست های سختگیرانه دارد.

به نظر می‌رسد که سیگنال‌های واضح کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا برای افزایش بیشتر نرخ بهره، با گفتن «بدیهی است که برای مدت زمان معینی باید 50 واحد در ثانیه افزایش داشته باشیم»، به نظر می‌رسد که این جفت یورو را در هفته گذشته بیشتر تقویت کرده است. این در تضاد با انتظارات تندرو از فدرال رزرو است زیرا بانک مرکزی ایالات متحده نیز علیرغم ناکامی در متقاعد کردن بازارها، تلاش کرد از نرخ های بالاتر دفاع کند.

با این اوصاف، چاپ نرم‌تر PMI ایالات متحده با داده‌های قوی‌تر اتحادیه اروپا در تضاد است تا روند صعودی EUR/USD را نیز تقویت کند. در روز جمعه، S&P Global Manufacturing PMI آمریکا از 47.7 در ماه نوامبر به 46.2 کاهش یافت و همچنین انتظار بازار 47.7 بود. علاوه بر این، S&P Global Services PMI به 44.4 در برآورد فوری دسامبر از 46.2 در نوامبر و انتظار بازار 46.8 کاهش یافت.

از سوی دیگر، PMI تولید منطقه یورو از S&P Global در ماه دسامبر در مقایسه با دسامبر به 47.8 رسید. انتظارات 47.1 و آخرین 47.1، چاپ یک تاپ سه ماهه. علاوه بر این، PMI خدمات بلوک به بالاترین حد خود در چهار ماه اخیر رسیده است در حالی که در دسامبر 49.1 را در مقایسه با 48.5 مورد انتظار و نوامبر 48.5 چاپ کرده است.

با نگاه به آینده، مخارج مصرف شخصی اصلی ایالات متحده (PCE) – شاخص قیمت برای ماه نوامبر، که انتظار می رود 4.6% در سال در مقابل 5.0% قبل باشد، برای معامله گران جفت EUR/USD بسیار مهم خواهد بود. دلیل آن را می توان به ترجیح فدرال رزرو برای داده های مذکور به عنوان شاخص تورم مرتبط دانست. در صورتی که نرخ تورم به حدی برسد، اظهارات اخیر سیاست‌گذاران فدرال رزرو می‌تواند عملی شود، که به نوبه خود می‌تواند فشار نزولی بر قیمت یورو/دلار آمریکا وارد کند.

تحلیل فنی

شکست پایدار خط حمایت پنج هفته ای که اکنون مقاومت نزدیک به 1.0645 است، خرس های EUR/USD را امیدوار نگه می دارد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.