خرس‌های طلا (XAU/USD) نمی‌توانند پذیرش زیر 100 روز کارشناسی ارشد را پیدا کنند، بعد کجا؟

[ad_1] قیمت طلا، نمودارها و تجزیه و تحلیل: طلا پیش بینی: خنثی هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید مشترک شدن در خبرنامه بیشتر بخوانید: پیش بینی هفتگی طلا: قیمت طلا (XAU/USD) به طرز ظریفی در آستانه هفته پرفروش

کد خبر : 362494
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۳:۵۹
خرس‌های طلا (XAU/USD) نمی‌توانند پذیرش زیر 100 روز کارشناسی ارشد را پیدا کنند، بعد کجا؟

[ad_1]

قیمت طلا، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

طلا پیش بینی: خنثی

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشتر بخوانید: پیش بینی هفتگی طلا: قیمت طلا (XAU/USD) به طرز ظریفی در آستانه هفته پرفروش طلا قرار دارد

طلا این هفته در یک ترن هوایی با حرکت قیمت اره مویی که سیگنال‌های متفاوتی را ارسال می‌کند، حرکت کرده است. هفته‌ای که وعده‌های زیادی را می‌داد، در جبهه نوسانات عمل کرد، اما نتوانست هیچ وضوحی در مورد جهت احتمالی حرکت رو به جلوی قیمت طلا ارائه دهد. در زمان نگارش این مقاله، طلا با قیمت 1962 دلار در هر اونس معامله می‌شود که تنها کمی بالاتر از بسته شدن هفته‌های گذشته است.

تصمیم فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه باعث شد که دلار آمریکا با فشار فروش قابل توجهی روبرو شود که به طلا کمک کرد تا روز پنجشنبه از پایین‌ترین سطح 3 ماهه خود صعود کند. به نظر می‌رسد فعالان بازار از توقف فدرال رزرو و همچنین پیش‌بینی‌های اقتصادی رو به جلو گیج شده‌اند. فدرال رزرو چشم انداز خود را در مورد اوج نرخ بهره از 5.5 درصد به 5.6 درصد ارتقا داد و رئیس پاول عملاً کاهش نرخ بهره را در سال 2023 رد کرد که باعث می شود دلار آمریکا بسیار جالب تر سقوط کند.

با نگاهی تاریخی به قیمت طلا، آخرین باری که فدرال رزرو در ژوئن 2006 متوقف شد، شاهد دوره ای از تثبیت و اقدام جانبی قیمت برای دوره 12 ماهه بعدی بودیم. آیا این بار در حال اجرا مشابه هستیم؟ شباهت‌های مکث سال 2006 به همین‌جا ختم نمی‌شود، همانطور که همه ما می‌دانیم، اقتصاد جهانی در آستانه رکود است. با این حال، تفاوت‌های کلیدی زیادی وجود دارد که یک سوال را ایجاد می‌کند که آیا در سال 2006 با افزایش دارایی‌های ریسک در حالی که طلا پیش از بحران قریب الوقوع سال 2008 تجمیع می‌شد، شاهد نتیجه مشابهی خواهیم بود. یکی از شاخص‌ها و تفاوت‌های کلیدی در منحنی بازدهی است که معکوس شد. تنها 1bp در ژوئن 2006 در مقایسه با 90bps در زمان نگارش مقاله، که بیشترین میزان در 40 سال گذشته بود.

image1.png

*مناطق خاکستری در نمودار نشان دهنده رکود اقتصادی ایالات متحده است

منبع: GuruFocus

پس چرا تا به حال نشانه های ملموس تری را ندیده ایم؟ پاسخ در اینجا احتمالاً در افزایش عرضه پول از زمان شروع همه‌گیری کووید 19 و تشدید آن با چاپ اخیر 400 میلیارد دلار دیگر توسط فدرال رزرو در ماه مارس برای ایجاد ثبات در سیستم بانکی نهفته است. همه این‌ها باعث می‌شود که بازارهای سهام در حال حرکت باشند، اما ممکن است درد و رنجی برای دارایی‌های ریسکی وجود داشته باشد و می‌تواند چیزی باشد که باید در هفته‌ها و ماه‌های آینده مراقب آن بود.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

مبانی تجارت محدوده

هفته پیش رو و عواملی که می تواند بر طلا تأثیر بگذارد

تقویم اقتصادی ایالات متحده در هفته پیش رو نسبتاً آرام است و بیشتر داده ها بر بازار مسکن متمرکز هستند. بزرگترین ریسک رویداد از سوی بازارهای توسعه یافته در هفته پیش رو از بریتانیا ناشی می شود، زیرا هم تورم و هم تصمیم بانک مرکزی انگلیس احتمالاً منجر به افزایش نوسانات می شود.

ما شهادتی از جروم پاول، رئیس فدرال رزرو داریم، در حالی که هرگونه اظهار نظر بیشتر از سوی سیاست گذاران فدرال رزرو نیز می تواند باعث نوسانات شود و بر دلار آمریکا در هفته آینده تأثیر بگذارد. پس از کاهش نرخ توسط بانک خلق چین (PBoC) در تلاش برای تحریک رشد، قیمت طلا می تواند تقاضا و در نتیجه قیمت ها را افزایش دهد. فعالان بازار امیدوارند در صورت تحقق چنین افزایشی، شاهد افزایش تقاضا از سوی چین با کالاها و مواد اولیه باشند که احتمالاً سود خواهند برد.

در اینجا پنج رویداد با ریسک بالا برای هفته آینده در تقویم اقتصادی آمده است که می تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد و منجر به افزایش نوسانات شود:

image2.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی و افکار نهایی

نمودار هفتگی برای XAUUSD به نظر می رسد در مسیر چاپ یک شمعدان doji بسته شود که با توجه به قیمت ترکیبی و شلاقی که در اکثر هفته شاهد بودیم مناسب است. هیچ چیز زیادی در نمودار هفتگی تغییر نکرده است زیرا بازه زمانی روزانه کمی بیشتر برای کار فراهم می کند. با این حال، فتیله نزولی بزرگ در هفته نشان می دهد که فشار خرید هنوز در فلز گرانبها مشهود است.

XAU/دلار آمریکا نمودار هفتگی – 16 ژوئن 2023

image3.png

منبع: TradingView

کاهش به یک بازه زمانی روزانه و بار دیگر طلا نتوانست به زیر سقف 100 روزه بسته شود. این فلز گرانبها در این هفته 3 بار تلاش کرد و به پایین ترین سطح 1925 دلار رسید، قبل از اینکه یک رالی شدید شاهد نزدیک شدن قیمت به راحتی بالاتر از MA 100 روزه در اطراف دسته 1941 دلار بود. بسته شدن شمع صعودی پنج‌شنبه‌ها حکایت از صعود بیشتر داشت، اما همانطور که اخیراً معمول بوده است، ادامه این روند محقق نشد زیرا جمعه شاهد اقدامات غیرقطعی‌تر و قیمت‌ها بود.

با نگاهی به هفته آینده و بازه بین 1940 تا 1970 دلار همچنان باقی می ماند و بسته شدن شمع روزانه در هر دو طرف محدوده احتمالاً فشار را در آن جهت تسهیل می کند. تا آن زمان، محدوده محدوده و رویکرد درون روز ممکن است برای پویایی بازار فعلی مناسب باشد.

XAU/USD نمودار روزانه – 16 ژوئن 2023

منبع: TradingView

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

الگوهای نمودار تحلیل تکنیکال

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.