خرس‌های دلار آمریکا بدجنسی فدرال رزرو را جشن می‌گیرند

آنچه باید در روز پنجشنبه 2 فوریه رعایت کنید: دلار آمریکا به دنبال تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا سقوط کرد. بانک مرکزی تصمیم گرفت که نرخ بهره خود را ۲۵ واحد پایه (bps) افزایش دهد که به طور گسترده توسط بازیگران بازار پیش بینی شده بود. این بیانیه نشان داد که سیاستگذاران عبارت تورم

کد خبر : 314544
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۵۰
خرس‌های دلار آمریکا بدجنسی فدرال رزرو را جشن می‌گیرند


آنچه باید در روز پنجشنبه 2 فوریه رعایت کنید:

دلار آمریکا به دنبال تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا سقوط کرد. بانک مرکزی تصمیم گرفت که نرخ بهره خود را ۲۵ واحد پایه (bps) افزایش دهد که به طور گسترده توسط بازیگران بازار پیش بینی شده بود. این بیانیه نشان داد که سیاستگذاران عبارت تورم را تغییر دادند و خاطرنشان کردند که “تا حدودی کاهش یافته است اما همچنان بالا مانده است”، اگرچه هیچ تغییر مرتبط دیگری در سند وجود ندارد. علاوه بر این، کمیته بر این باور است که «افزایش مستمر در محدوده هدف مناسب خواهد بود» تا تورم را به 2 درصد برگرداند که به افزایش بیشتر نرخ‌ها اشاره دارد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا بیانیه خود را با تکرار این موضوع آغاز کرد که فدرال رزرو به شدت متعهد به رسیدن به هدف تورم 2 درصدی خود است. او همچنین تکرار کرد که افزایش شغل قوی بوده و نرخ بیکاری پایین مانده است. با این حال، او بعداً اضافه کرد که برای اولین بار «می‌توانیم اعلام کنیم که روند کاهش تورم آغاز شده است». در سطح محدود کننده مناسب، پاول گفت که برای رسیدن به آن به چند افزایش نرخ دیگر نیاز است. در نهایت، او در نهایت اعتراف کرد که rکاهش مصرف ممکن است در سال جاری انجام شود “اگر تورم خیلی سریعتر کاهش یابد.” پس از این رویداد، نرخ پایانه فدرال رزرو ایالات متحده به کمتر از 4.9٪ کاهش یافت، در حالی که نرخ وجوه فدرال رزرو در پایان سال 2023 به زیر 4.4٪ کاهش یافت، زیرا بازارها همچنان در حال کاهش نرخ بهره در سال جاری هستند.

بر اساس برآوردهای اولیه، تورم اروپا در ژانویه بیش از حد انتظار کاهش یافت. شاخص هماهنگ قیمت های مصرف کننده (HICP) با سرعت سالانه 8.6 درصد افزایش یافت. این خبر به EUR/USD کمک کرد تا آستانه 1.0900 را پیش از اعلام فدرال رزرو ایالات متحده غلبه کند، و این جفت ارز پس از آن، جلسه آمریکا را نزدیک به بالاترین قیمت چند ماهه 1.1000 پایان داد. را بانک مرکزی اروپا تصمیم سیاست پولی خود را روز پنجشنبه اعلام خواهد کرد.

جفت GBP/USD در طول روز برای افزایش سودهای فراتر از 1.2300 تلاش کرد، زیرا سرمایه گذاران در انتظار قیمت هستند. بانک انگلستان تصمیم سیاست پولی BoE قرار است نرخ ها را 50 واحد پایه دیگر افزایش دهد، در حالی که بازیگران بازار به دنبال سرنخ هایی در مورد سرعت آسان تر شدن از مارس به بعد خواهند بود. در 1.2370 قرار گرفت که با توجه به ضعف گسترده دلار آمریکا افزایش یافت.

ارزهای مرتبط با کالا از لحن مثبت وال استریت بهره مند شدند، به طوری که AUD/USD در حدود 0.7140 و USD/CAD تا 1.3280 کاهش یافت. در نهایت، USD/JPY در حدود 128.90 معامله می شود.

طلای نقطه ای اوج گرفت و در حال حاضر در حدود 1950 دلار در هر اونس تروی است.

قیمت نفت خام با آغاز نشست اوپک پلاس کاهش یافت و هیچ تغییری در تولید در دستور کار نبود. افزایش موجودی انبارهای ایالات متحده، همانطور که توسط EIA گزارش شده است، بر قیمت نفت نیز تاثیر گذاشته است، زیرا ذخایر ایالات متحده در هفته منتهی به 27 ژانویه 4.14 میلیون افزایش یافته است. در آن زمان، WTI در حدود 76.90 دلار در هر بشکه معامله می شود.

فدرال رزرو با افزایش 25 واحدی در ثانیه جنگ طلب باقی می ماند، قیمت بیت کوین چگونه واکنش نشان خواهد داد؟


این مقاله را دوست دارید؟ با پاسخ دادن به این نظرسنجی ما را در بازخورد یاری کنید:



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.