خدمت کرونا به بازار فروش صنایع دستی!

ایسنا/مرکزی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در دوران کرونا و محدودیت صادرات، فروش مجازی باعث رونق بازار هنرمندان صنایع دستی شده است. مصطفی مرزبان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت کنونی صنایع دستی استان مرکزی، اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب کارگاه های صنایع دستی

کد خبر : 65208
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
خدمت کرونا به بازار فروش صنایع دستی!



ایسنا/مرکزی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در دوران کرونا و محدودیت صادرات، فروش مجازی باعث رونق بازار هنرمندان صنایع دستی شده است.

مصطفی مرزبان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت کنونی صنایع دستی استان مرکزی، اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب کارگاه های صنایع دستی استان در منزل فعال هستند، کرونا فشار و ضرر هنگفتی به امر تولید وارد نکرد و تنها در صادرات چمدانی و فروش محصولات تاثیر منفی داشت.

وی با بیان اینکه صنایع دستی استان مرکزی به نسبت صنعت گردشگری خسارت کمتری از کرونا متحمل شد، گفت: خوشبختانه در امر آموزش و ترویج صنایع دستی دوره های بسیاری در رده حرفه ای و غیرحرفه ای برگزار شده است که اثربخشی آن را شاهد هستیم.

مرزبان افزود: در ساخت بازارچه های دائمی صنایع دستی طی دو سال اخیر اقدامات مطلوبی به انجام رسیده و حتی جزو استان های صاحب نام هستیم چراکه از ۱۲ شهرستان، ۱۰ شهرستان دارای بازارچه فعال هستند و تنها شهرستان های خنداب و زرندیه باقی مانده اند که امسال با پیگیری انجام شده و سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان مرکزی، مبلغ یک میلیارد تومان برای ساخت این دو بازارچه دریافت شد.

وی با بیان اینکه زمین لازم برای ساخت این بازارچه اختصاص یافته است و به محض طراحی، عملیات ساخت آغاز می شود، افزود: همچنین در نظر است که بازارچه ای در محل سرچشمه محلات نیز احداث شود و با اختصاص زمین از سوی شهرداری عملیات احداث آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی تصریح کرد: هر کدام از بازارچه های صنایع دستی فعال در استان بالغ بر ۸ تا ۱۲ غرفه دارد که به صورت کاملا رایگان تجهیز شده است و با امکانات آب و برق و گاز در اختیار هنرمندان شاخص قرار گرفته است تا برای تولید و فروش محصولات صنایع دستی حمایت لازم صورت گیرد.

وی در خصوص احیای رشته های صنایع دستی منسوخ شده، بیان کرد: در این راستا موضوع آموزش و ترویج مدنظر اداره کل قرار دارد و حتی تعدادی از رشته ها با ارائه آموزش احیا شده اند.

مرزبان با اشاره به صادرات محصولات صنایع دستی، گفت: با توجه به شرایط کرونا و محدودیت در سفرها و پروازها، عملا صادرات متوقف است ولی کرونا در کنار همه معایب، فرصت مغتنمی برای هنرمندان صنایع دستی به شمار می رود چراکه کمک کرد محصولات خود را از طریق سایت و نمایشگاه های مجازی به فروش برسانند. حتی در اراک یکی از هنرمندان بیش از ۵۰ میلیون تومان محصولات چرمی خود را علاوه بر فروش روتین و خرد، برای کشور افغانستان و ارمنستان طی قراردادی دوساله تولید خواهد کرد. این تجربه جدید اگر با همت و خلاقیت هنرمندان در فروش همراه شود می تواند به درآمدهای مناسب بینجامد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.