خبر مهم مالیاتی برای اصناف

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اتاق اصناف ایران بعد از رایزنی‌ها، مکاتبات و درخواست‌های مکرر از ستاد ملی کرونا و برگزاری جلسات متعدد با معاون اقتصادی رئیس جمهوری، دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی و همچنین امیدعلی پارسا رئیس سازمان امورمالیاتی، اعلام کرد که مهلت ارائه اظهار نامه مالیاتی مودیان صنفی تا ۱۵ تیرماه سال جاری تمدید

کد خبر : 67422
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
خبر مهم مالیاتی برای اصناف


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اتاق اصناف ایران بعد از رایزنی‌ها، مکاتبات و درخواست‌های مکرر از ستاد ملی کرونا و برگزاری جلسات متعدد با معاون اقتصادی رئیس جمهوری، دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی و همچنین امیدعلی پارسا رئیس سازمان امورمالیاتی، اعلام کرد که مهلت ارائه اظهار نامه مالیاتی مودیان صنفی تا ۱۵ تیرماه سال جاری تمدید شد.

بر این اساس مودیان صنفی، صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند، ضمن مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.intamedia.ir نسبت به ارایه اظهارنامه مالیاتی و یا ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اقدام کرده و از تسهیلات و معافیت‌های قانونی بهره مند شوند.  

در این اطلاعیه به مشمولان یادآوری شده که در توافقی که بین اتاق اصناف ایران با مسئولان سازمان امورمالیاتی هفته گذشته در خصوص تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات صورت گرفت؛ شرایط ویژه ای به لحاظ موقعیت و خسارت های وارده به صنوف آسیب دیده بابت کرونا لحاظ شده و حمایت‌ها و مساعدت‌های مناسبی در این خصوص در نظر گرفته شده است. همچنین مصوبات موثری در حوزه مالیات، بانک و بیمه در حمایت از اصناف بر اساس پیشنهادات اتاق اصناف ایران در هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا تاریخ ۸ خرداد ۱۴۰۰ تصویب و ابلاغ شد.

گفتنی است که اخیرا بسته حمایتی برای صنوف آسیب دیده از کرونا ارائه شد که بر اساس آن علاوه بر برخی تسهیلات در حوزه بانکی و تعویق مهلت چک‌ها، مهلت ثبت‌نام مشاغل و کسب‌وکارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا متقاضی اخذ تسهیلات کرونایی نیز تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ تمدید شده است.

با این حال در روزهای گذشته اصناف خواستار تمدید مهلت ارسال اظهارنامه مالیات بر عملکرد ۱۳۹۹ تا پایان شهریور شدند که در نهایت این مهلت تا ۱۵ تیر ماه تمدید شد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا، سهمگین‌ترین موج بعد از نوروز ۱۴۰۰ آغاز شد و مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴طی چهار هفته اخیر تعطیل بودند. این طولانی‌ترین محدودیت برای مشاغل از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا بود و مسوولان صنفی کشور بارها به بسته بودن واحدهای صنفی و فعالیت بانک‌ها و سازمان امور مالیاتی و غیره با توجه به شرایط اقتصادی سخت اصناف انتقاد کرده‌اند و در نهایت اتاق اصناف به ستاد ملی کرونا پیشنهاد داد که‌ مشاغل گروه ۲ که بیشترین واحدهای صنفی را شامل می‌شود، در شرایط قرمز نیز با تشدید پروتکل‌ها مجاز به فعالیت باشند که عملی شد.

223227



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.