خبر مهم برای زائران اربعین / نمی‌توانید با خودرو شخصی وارد خاک عراق شوید

[ad_1] به گزارش اقتصادانلاین به نقل از ایرنا، حسن بهرام نیا روز شنبه در حاشیه بازدید از زیرساخت های اربعین در محور ایلام – مهران تا نقطه صفر مرزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورود ماشین های سواری و شخصی در قالب کاپوتاژ از سوی عراق ممنوع شده است و به این زائران پشت گیت

کد خبر : 390416
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
خبر مهم برای زائران اربعین / نمی‌توانید با خودرو شخصی وارد خاک عراق شوید

[ad_1]

به گزارش اقتصادانلاین به نقل از ایرنا، حسن بهرام نیا روز شنبه در حاشیه بازدید از زیرساخت های اربعین در محور ایلام – مهران تا نقطه صفر مرزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورود ماشین های سواری و شخصی در قالب کاپوتاژ از سوی عراق ممنوع شده است و به این زائران پشت گیت های خروجی اجازه ورود به خاک عراق داده نمی شود.

وی افزود: هم اکنون حدود ۱۰ خانواده زائر که با خودروهای شخصی خود قصد ورود به خارک عراق را دارند پشت گیت های مرز عراق معطل مانده اند و رایزنی با مسئولان عراقی برای اخذ اجازه تردد با خودرو شخصی برای این زائران در حال انجام است.

استاندار ایلام ادامه داد: محوطه پایانه مسافربری برکت به مسافت ۴۶ هکتار آسفالت شده و امکاناتی چون مه پاش، سایبان، آبسردکن، ایستگاه های صلواتی، نمازخانه و سرویس های بهداشتی در این پایانه مسافربری جانمایی شده و لاین بندی برای سهولت در تردد زائران و حمل و نقل اتوبوس های بین شهری صورت گرفته است.

بهرام نیا اضافه کرد: برای پارکینگ یک و ۲ اربعین سرویس های بهداشتی، آبسردکن، سایبان و صندلی نصب، ایستگاه آتش نشانی و مسائل ایمنی و حفاظتی پیش بینی و تعبیه، راه های ارتباط و محوطه پارکینگ ها آسفالت و فضای دور پارکینگ ها نیز محصور شده و فضای این پارکینگ امسال متفاوت تر از سال گذشته است.

وی یادآور شد: همچنین امسال ۸۱۶ چشمه سرویس بهداشتی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال احداث و تجهیز شده است که این سرویس های بهداشتی همزمان با شروع موج ورود زائران به استان آماده ارائه خدمات به آنها می شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه مساجد، نمازخانه ها و استراحتگاه ها برای ورود زائران به استان آماده خدمات رسانی شده اند، بیان کرد: ایستگاه های صلواتی و موکب ها در حال استقرار در مهران جهت خدمات رسانی به زائران هستند و تا چند روز آینده همه این ایستگاه ها مستقر و آماده خدمات رسانی به زائران می شوند.

بهرام نیا اظهار کرد: ۶۴ هزار میلیارد ریال اعتبار طی ۲ سال گذشته برای موضوع اربعین در استان سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: از این میزان اعتبار، رقم ۴۸ هزار میلیارد ریال در حوزه هایی چون راه سازی، ابنیه، آسفالت، خط کشی، نصب تابلوها و علائم رانندگی و نگهداری توسط ۲ اداره کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای صرف شده است.

استاندار ایلام افزود: مابقی این اعتبارات هم در حوزه های مختلفی چون توسعه خطوط تلفن، برق، آب، اینترنت، گاز، ایجاد، تعمیر یا تجهیز استراحتگاه، سرویس های بهداشتی، مساجد و دیگر خدمات رفاهی هزینه شد.

به گفته بهرام نیا تونل و راه های موصلاتی محور کنجانچم، پل صلواتی و تونل های یک و ۲ کربلا همزمان با اربعین به زیر بار ترافیک می روند.

وی با ابراز رضایت از وضعیت کارخانه تولید یخ و سردخانه دپوی یخ و آب معدنی در مهران تاکید کرد: همه امکانات برای تردد زائران در استان فراهم است و برای سال آتی به این اماکانات افزوده می شود.

استاندار ایلام بیان کرد: در پایانه مسافری شهید سلیمانی مهران برای سهولت در خروج زائران ۲ درب بزرگ ایجاد شده و ۲۰ هزار متر سایبان، مه پاش، جت فن، آب سردکن برای رفاه حال زائران فراهم شده است.

بهرام نیا ادامه داد: رایزنی هایی با دولت عراق مبنی بر استقرار اتوبوس بین شهری در آن سوی مرز ذرباطیه جهت حمل و نقل زائران به داخل مرز مهران در حال انجام است.

بهرام نیا، معاونان وی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی امروز از زیرساخت های اربعین در محور ایلام – مهران بازدید کردند.

بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران عبور می کنند.

مرز مهران نزدیکترین، اصلی ترین و امن ترین گذرگاه زمینی به عراق است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.