خبر مهم بانک مرکزی درباره وام‌های بانکی/ مراقب قدرت گرفتن تورم باشید

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، بانک مرکزی اعلام کرد: سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمامی بخش‌های اقتصادی طی ۹ ماهه سال جاری مبلغ ۱۳ هزار و ۴۲۴ هزار میلیارد ریال (۱۳.۴۲۴.۷ هزار میلیارد ریال) معادل ۶۶.۵ درصد کل تسهیلات پرداختی است. سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت

کد خبر : 157699
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۷:۱۶
خبر مهم بانک مرکزی درباره وام‌های بانکی/ مراقب قدرت گرفتن تورم باشید


به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، بانک مرکزی اعلام کرد: سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمامی بخش‌های اقتصادی طی ۹ ماهه سال جاری مبلغ ۱۳ هزار و ۴۲۴ هزار میلیارد ریال (۱۳.۴۲۴.۷ هزار میلیارد ریال) معادل ۶۶.۵ درصد کل تسهیلات پرداختی است. سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۹ ماهه سال جاری معادل ۴ هزار و ۸۳۴ هزار میلیارد ریال (۴.۸۳۴.۸ هزار میلیارد ریال) بوده است که حاکی از تخصیص ۳۶ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش تمامی بخش‌های اقتصادی مبلغ ۱۳ هزار و ۴۲۴ هزار میلیارد ریال( ۱۳.۴۲۴.۷ هزار میلیارد ریال) است.

ملاحظه می‌شود از ۶ هزار و ۱۰۸ هزار میلیارد ریال (۶.۱۰۸.۲ هزارمیلیارد ریال) تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۷۹.۲ درصد آن ۴ هزار و ۸۳۴ هزار میلیارد ریال(مبلغ ۴.۸۳۴.۸ هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

شایان ذکر است که همچنان باید در تداوم مسیر جاری، ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود.

بر این اساس ضروری است به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم در تامین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه‌ای کرد.

۲۲۳۲۲۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.