خادم پاداش‌ها! – خبرآنلاین

تقریبا بعد از ظهر سه شنبه هفته جاری بود که شهاب الدین عزیزی خادم،رئیس معزول فدراسیون فوتبال بیانیه ای را در صفحه اجتماعی خود نشر داد تا ضمن خط و نشان کشیدن برای اعضای هیات رییسه که او را به صورت موقت عزل کرده بودند کدهای بازگشت اش به فدراسیون را بدهد. آنچه که از

کد خبر : 196229
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۰۷
خادم پاداش‌ها! – خبرآنلاین



تقریبا بعد از ظهر سه شنبه هفته جاری بود که شهاب الدین عزیزی خادم،رئیس معزول فدراسیون فوتبال بیانیه ای را در صفحه اجتماعی خود نشر داد تا ضمن خط و نشان کشیدن برای اعضای هیات رییسه که او را به صورت موقت عزل کرده بودند کدهای بازگشت اش به فدراسیون را بدهد. آنچه که از بیانیه پر از اشتباه عزیزی خادم نمایان شد این بود که در تلاش است با تهییج اعضای مجمع به آنها و اهالی فوتبال تلقین کند هزینه های انجام شده در فدراسیون بر اساس مصوبات هیات رییسه بوده است! او در این بیانه گفته بود:« افکار محترم عمومی بداند که آنچه به نام‌ پاداش به ورزشکاران، سرپرستان، مربیان، مدیران و کارکنان پرداخت شده است، اولا براساس مصوبات هیات رییسه فدراسیون فوتبال بوده است. ثانیا بسیار کمتر از استحقاق اعضای افتخارآفرین تیم ملی و کادر فنی و دیگر دست اندرکاران بود و ثالثا در چارچوب رویه متعارف و البته بسیار کمتر از اعداد منتشر شده دیگر کشورهای صعود کننده آسیایی منظور شده است.»

از روز سه شنبه که عزیزی خادم این ادعا را مطرح کرد سوال های زیادی ذهن مخاطبان فوتبالی را درگیر خودش کرد.اینکه اصل قصه چه چیزی است و ماجرای واریزی های فدراسیون به حساب بعضی از کارمندان و مدیران خود از جمله رییس فدراسیون چه بوده است؟ اخیرا اسنادی به دست ایران ورزشی رسیده است (در صورت لزوم این مدارک قانونی منتشر خواهد شد) که نشان می دهد نه تنها هیچ کدام از واریزی ها با مصوبه اعضای هیات رییسه انجام نشده، بلکه مبالغی به حساب نفراتی واریز شده که کوچکترین نقش را در یک سال اخیر در موفقیت های تیم ملی داشته اند.

گام اول؛واریزی اشتباه و یک توضیح عجیب!

روز گذشته بود که مسئول امورحقوقی فدراسیون فوتبال عنوان کرد شهاب الدین عزیزی خادم برای پاداش جام جهانی، حقوق ماهیانه، کارانه، اضافه کار و سایر مزایا 6670493936 ریال دریافتی داشته اما مبلغ 1289222371 ریال هم که مربوط به فدراسیون بوده اشتباهی به حساب شخصی اش واریز شده است.

ظاهرا اواخر سال گذشته بخش مالی فدراسیون برای تعدادی از کارمندان و مدیران فدراسیون از جمله رئیس مبالغی متفاوت را واریز کرده است. رقم هایی اشتباه که بر اساس ادعای مسئولان به حساب فدراسیون برگشته است اما عزیزی خادم به جهت اینکه حساب های فدراسیون و حساب های شخصی او به خاطر بدهی مالیاتی مسدود شده بود نتوانست مبلغ ۱۲۸ میلیون تومان را برگرداند که این اتفاق با بازشدن حساب ها به زودی صورت خواهد گرفت و این رقم به حساب فدراسیون بازگردانده خواهد شد.

سوالی که اینجا مطرح است این است که اساسا چرا باید چنین اشتباهی انجام شود. مگر رقم، رقم کمی است که بگوییم یک صفر جابجا شده یا مسئول امور مالی ناآگاه بوده است و مگر خزانه فدراسیون همیشه چنین اشتباهات بزرگی دارد که این اشتباه را هم معمولی جلوه دهیم؟ چطور می شود اشتباهی به این بزرگی انجام شود؛ آن هم نه برای یک نفر بلکه برای تعداد زیادی از کارمندان فدراسیون؟

چرا عزیزی خادم تا امروز این رقم را برنگردانده؟

فدراسیون فوتبال روز گذشته در پاسخ به گزارشی که در خبرگزاری مهر منتشر شده عنوان کرده است :«عزیزی خادم هنوز به طور کامل از فدراسیون فوتبال نرفته و فعلا باید منتظر تصمیم اعضای مجمع در روز ۱۰ خرداد سال جاری باشد تا تکلیف ماندن یا رفتنش از فدراسیون مشخص شود و بعد از آن تسویه حساب های لازم را انجام دهد. ضمن اینکه این مبلغ در مورخ ۴/٨/١۴٠٠ به حساب عزیزی خادم واریز شده است و بلافاصله متصدیان مالی تقاضای استرداد کردند ولی چون تمکین نکرد بناچار خزانه دار فدراسیون طی مکاتبه رسمی در مورخ ١۵/8/١۴٠٠ به ایشان ابلاغ می نماید که این مبلغ را عودت نماید وعلیرغم ابلاغ مکتوب بازهم تمکین نمی نماید. سوال اینجاست از کجا مطمئن هستید که عزیزی خادم که به گفته خودتان به هشدارهای قبلی تمکین نکرده این بار از این قانون پیروی کند؟

عزیزی خادم 4 ماه زمان داشت تا پول را برگرداند!

براساس استعلام دبیرکل فدراسیون از بانک پاسارگارد مستند به فرمی که رونوشت آن در اختیار ایران ورزشی هست، حساب عزیزی خادم در مورخ ٢۵/١١/١۴٠٠ یعنی حدود ۴ ماه بعد از واریز شدن این مبلغ مسدود شده است که البته این مدت استنکاف از استرداد قابل توجیه نیست. سوال پشت سوال پیش می آید و رییس معزول فدراسیون 4 ماه زمان داشته اما این پول را برنگرداند و …

آقای عزیزی خادم، هم شما پاداش گرفته اید هم نیروهای موثرتان!

عزیزی خادم در بیانیه اش ادعا کرده بود که:«حقوق و دستمزد رییس فدراسیون نیز در چارچوب مقررات و عرف بوده و در برابر نتایج به دست آمده و منابعی که فراهم آمده رقم قابل توجهی نیست و به زودی در برابر مراجع قانونی اسناد آن ارائه خواهد شد. شایان توجه افکار عمومی و رسانه‌های منصف و خدمت رسان است که اینجانب رییس قانونی فدراسیون فوتبال از اخذ پاداش قانونی صعود تیم ملی به جام جهانی فوتبال به طور داوطلبانه صرف نظر کردم ‌. همچنین تعداد قابل توجهی از نیروهای موثر در موفقیت‌های مستمر تیم هیچ پاداشی دریافت نکردند.»

بر اساس اسناد رسیده به ایران ورزشی باید گفت که نه فقط شخص رئیس فدراسیون، که نیروهای موثری که رئیس از آنها نام برده هم پاداش گرفته اند. براساس اسناد مالی مورد تایید امورمالی فدراسیون و بازبینی و تایید کمیته حسابرسی و کارشناسان رسمی دادگستری،عزیزی خادم مبلغ ٣.٠۶٠.٠٠٠.٠٠٠ ریال معادل ٣٠۶ میلیون تومان پاداش صعود دریافت کرده است! ما منتظر توضیح می مانیم آقای خادم.
چرا باید خورشیدی نزدیک به 1 میلیارد تومان پاداش بگیرد؟

در اسناد رسیده به ایران ورزشی آنچه که باعث تعجب شده است اختصاص رقمی عجیب به عنوان پاداش به مجتبی خورشیدی سرپرست وقت تیم ملی فوتبال بزرگسالان بوده است! رقم دقیق این پاداش 915 میلیون تومان بوده است.

به این رقم حقوق ماهی 35 میلیون تومان (سرجمع رقم 215 میلیون تومان با کسر مالیات)را هم باید اضافه کرد که دریافتی های خورشیدی را به عدد یک میلیارد و صد و سی میلیون تومان می رساند! فقط برای 10 ماه کار کردن در فدراسین فوتبال.

این در حالی است که در توضیحات سند موجود در دست ایران ورزشی عنوان شده است که: «با توجه به اینکه اسناد ارزی سفرهای تیم ملی نزد دیوان محاسبات است، امکان تهیه گزارش هزینه های ارزی این شخص و دیگر مدیران وقت فدراسیون فراهم نیست.» نکته دیگر این است که پرداخت این پاداش با دستور و قبول مسئولیت رییس وقت فدراسیون بوده است!

بیچاره ملی پوشان با این پاداش های کم!

شهاب الدین عزیزی خادم که در زمان کاندیدا شدن به عنوان فردی که ادعای آوردن ١٠٠٠ میلیارد تومان به فوتبال را داشت و با این وعده رییس فدراسیون شد علاوه براینکه آورده ای به فوتبال نداشته در مجموع طی کمتر از یک سال فعالیت مبلغ ۶.۶٧٠.۴٩٣.٩٣۶ ریال یعنی ماهیانه بالغ بر ۵۵ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی دریافتی داشته است.

این در حالی است که بابت اعزام به سفرهای خارج از کشور، احتمالا هزینه های سفر (ارزی) هم دریافت کرده که این دریافتی ها در این گزارش نیامده است. نکته قابل توجه در اسناد این است که رقم دریافتی پاداش سایر اعضای هیات رییسه حتی از پاداش ملی پوشان هم بیشتر است.

257 251



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.