حیران آستارا می تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل شود

ایسنا/گیلان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حیران آستارا با توجه به ظرفیت های بی شماری که دارد و سرمایه گذاری های صورت گرفته، می تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل شود. علی اصغر مونسان، پس از آیین افتتاح همزمان ۵۲۶ پروژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که به شکل تجمیعی

کد خبر : 59335
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
حیران آستارا می تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل شود



ایسنا/گیلان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حیران آستارا با توجه به ظرفیت های بی شماری که دارد و سرمایه گذاری های صورت گرفته، می تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل شود.

علی اصغر مونسان، پس از آیین افتتاح همزمان ۵۲۶ پروژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که به شکل تجمیعی در دهکده توریستی و گردشگری حیران بندر مرزی آستارا برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پکیج بزرگی از پروژه‌های میراث فرهنگی آماده شده بود که امروز با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

وی با بیان اینکه برای این پروژه ها در مجموع سرمایه گذاری ۲۵۳۷ میلیارد تومان انجام شده است، ادامه داد: این پروژه‌ها در استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، اردبیل و سایر استان های کشور است.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید شاهد رشد و توسعه حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده‌ایم، افزود: در سال ۹۸ و قبل از آغاز شیوع کرونا، ورود ۸ میلیون و ۸۶۰ هزار گردشگر خارجی به کشور را داشتیم که این رقم در ابتدای دولت تدبیر و امید ۴ میلیون ۶۰۰ هزار نفر بوده است.

وی اضافه کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید ۲۱۹ هزار تخت اقامتی را در سراسر کشور داشتیم که این رقم به ۴۶۰ هزار تخت افزایش یافته است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگر سخنان خود به تنوع محصولات گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: گردشگری در ایران دیگر متکی به پکیج های تاریخی و فرهنگی نیست و هم اکنون طبیعت گردی و اکوتوریسم رواج پیدا کرده است و در کنار آنها گردشگری کشاورزی، منابع آبی و معدنی نیز رشد خوبی دارد.

وی با تأکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم از همه توان کشور در حوزه های گردشگری استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: گیلان یکی از استان‌های مهم کشور با ظرفیت های تاریخی، گردشگری، طبیعی و کشاورزی است.

وی توضیح داد: منطقه “حیران” در شهرستان مرزی بندر آستارا از مناطقی است که به آن اعتقاد دارم می تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری این منطقه افتاده است، تصریح کرد: با همکاری استان های گیلان و اردبیل می توانیم آینده بهتری را در این منطقه برای توسعه ظرفیت‌های گردشگری رقم بزنیم.

مونسان، با بیان اینکه روستای “حیران” به لحاظ طبیعی و محیطی بی‌نظیر است، یادآور شد: در اقصی نقاط جهان و کشور کمتر منطقه‌ای با چنین ویژگی هایی داریم و باید به روی توسعه آن تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه همین هتل پنج ستاره نقش بسیار زیادی را در افزایش ظرفیت های گردشگری منطقه دارد، افزود: تلاش می‌کنیم تا تورهای گردشگری کشور را که علاقه مند به حضور در طبیعت هستند به سوی این منطقه هدایت کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در گیلان امروز حدود ۲۵۰ پروژه در حال اجرا است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از آنها ۱۱ هزار و ۶۰۰ تخت جدید به مجموعه تخت های اقامتی استان افزوده خواهد شد و رقم گذشته را به ۳۹ هزار تخت افزایش می دهد که جهش خوبی در این زمینه است.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.