حومه وسیع چین در عجله برای تقویت دفاع از کووید

[ad_1] چین با تحمیل سخت‌گیرانه‌ترین رژیم کرونا در جهان برای قرنطینه‌ها و آزمایش‌های بی‌وقفه به مدت سه سال، اوایل ماه جاری به‌طور ناگهانی مسیر زندگی با این ویروس را تغییر داد و سیستم بهداشتی شکننده‌اش را تحت تأثیر قرار داد. به گفته برخی از کارشناسان بین المللی بهداشت، لغو محدودیت ها، به دنبال اعتراضات گسترده

کد خبر : 299345
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ - ۹:۵۲
حومه وسیع چین در عجله برای تقویت دفاع از کووید

[ad_1]

چین با تحمیل سخت‌گیرانه‌ترین رژیم کرونا در جهان برای قرنطینه‌ها و آزمایش‌های بی‌وقفه به مدت سه سال، اوایل ماه جاری به‌طور ناگهانی مسیر زندگی با این ویروس را تغییر داد و سیستم بهداشتی شکننده‌اش را تحت تأثیر قرار داد.

به گفته برخی از کارشناسان بین المللی بهداشت، لغو محدودیت ها، به دنبال اعتراضات گسترده علیه آنها، به این معنی است که کووید به طور گسترده ای کنترل نشده در حال گسترش است و احتمالاً روزانه میلیون ها نفر را مبتلا می کند.

چین رسماً یک مورد مرگ ناشی از کووید را برای چهارشنبه گزارش داد که نسبت به سه روز سه‌شنبه کاهش یافته است، اما برخی از دولت‌های خارجی و اپیدمیولوژیست‌ها معتقدند که این آمار بسیار بیشتر است و ممکن است سال آینده بیش از یک میلیون نفر در سراسر کشور جان خود را از دست بدهند.

بیمارستان‌ها و خانه‌های تشییع جنازه در شهرهای بزرگ چین تحت فشار شدید قرار گرفته‌اند، اما نگرانی اصلی در مورد توانایی سیستم بهداشتی برای مقابله با عفونت‌های فزاینده بر مناطق روستایی کمتر مرفه و ضعیف متمرکز است.

هر سال، صدها میلیون نفر، که عمدتاً در کارخانه‌های نزدیک سواحل جنوبی و شرقی کار می‌کنند، برای جشن‌های سال نو قمری که قرار است از 22 ژانویه سال آینده آغاز شود، به حومه شهر باز می‌گردند.

وزارت حمل و نقل این هفته گفت که انتظار می رود این عجله سفر 40 روز از 7 ژانویه تا 15 فوریه ادامه یابد.

روزنامه دولتی چاینا دیلی روز پنجشنبه گزارش داد که مناطق روستایی در سراسر چین در حال افزایش ظرفیت های درمانی پزشکی و اطمینان از در دسترس بودن تجهیزات حمایتی زندگی و تخت های مراقبت های ویژه هستند.

این گزارش گفت که بیمارستانی در بخشی از مغولستان داخلی که بیش از 100000 نفر در حومه شهر زندگی می کنند، به دنبال مناقصه ای برای یک قرارداد 1.9 میلیون یوان (272308 دلار) برای ارتقا بخش های خود به بخش مراقبت های ویژه است.

بیمارستان مرکزی شهرستان لیانچنگ در استان فوجیان شرقی به دنبال مناقصه برای آمبولانس‌ها و دستگاه‌های پزشکی، از دستگاه‌های تنفسی گرفته تا مانیتورهای الکتروکاردیوگرام بود.

یک بیمارستان در شهرستان Huailai در استان هبی نیز گفت که برای بخش های اورژانس خود به تجهیزات نیاز دارد.

الزامات تست

انتظار می‌رود که دومین اقتصاد بزرگ جهان در کوتاه‌مدت با مریض شدن کارگران و خریداران، تولید کارخانه‌ها و مصرف داخلی را کاهش دهد، اما پیش‌بینی می‌شود که در اواخر سال آینده پس از کاهش موج کووید، دوباره به حالت اولیه بازگردد.

بازگشایی چین همچنین دورنمای بازگشت گردشگران چینی به خیابان‌های خرید در سراسر جهان را افزایش می‌دهد، اگرچه برخی از کشورها از مقیاس شیوع این بیماری غافلگیر شده‌اند و نسبت به آمار COVID پکن تردید دارند.

آمار رسمی جان باختگان چین از زمان شروع همه‌گیری 5246 نفر در مقایسه با بیش از 1 میلیون مرگ در ایالات متحده است.

مرکز مالی جهانی تحت حاکمیت چین، هنگ کنگ، شهری با 7.4 میلیون نفر که در اوایل سال جاری کنترل کووید را از دست داد، بیش از 11000 مرگ را گزارش کرد.

ایالات متحده، هند، ایتالیا، ژاپن و تایوان اعلام کردند که برای مسافرانی از چین به آزمایش کووید نیاز دارند. تلگراف گزارش داد که بریتانیا نیز در حال بررسی اقدامی مشابه بود.

یک مقام بهداشتی ایالات متحده گفت: «ما اطلاعات محدودی در مورد آنچه که در مورد تعداد موارد در حال افزایش، بستری شدن در بیمارستان و به ویژه مرگ و میر به اشتراک گذاشته می شود، داریم. همچنین، کاهش آزمایش در سراسر چین وجود دارد، بنابراین تشخیص میزان واقعی عفونت چقدر است.

بر اساس هشدار رسمی مسافرتی ایالات متحده در روز چهارشنبه، که در آن به «گزارش‌هایی مبنی بر غرق شدن سیستم مراقبت‌های بهداشتی» و خطر انواع جدید اشاره شده است، آمریکایی‌ها همچنین باید «در سفر به چین، هنگ‌کنگ و ماکائو تجدیدنظر کنند».

در ایتالیا، فرودگاه اصلی میلان، مالپنسا، قبلاً آزمایش مسافرانی را که از پکن و شانگهای می‌آمدند در 26 دسامبر آغاز کرده بود، و نتایج نشان داد تقریباً از هر دو بازدیدکننده، یک نفر مبتلا شده است.

چین انتقاد از آمارهای خود را به عنوان تلاش های بی اساس و با انگیزه سیاسی برای لکه دار کردن سیاست های خود رد کرده است. همچنین خطر انواع جدید را کاهش داد و گفت که انتظار دارد جهش‌های آینده به طور بالقوه خطرناک‌تر اما شدیدتر باشند.

مقامات بهداشتی چین در این هفته گفتند که Omicron همچنان سویه غالب در کشور بود.

استرالیا، آلمان، تایلند و دیگران گفتند که در حال حاضر محدودیت های اضافی برای سفر اعمال نخواهند کرد.

به نوبه خود، چین که از اوایل سال 2020 مرزهایش به روی خارجی ها بسته شده است، از 8 ژانویه الزام مسافران ورودی به قرنطینه را متوقف خواهد کرد.

(1 دلار = 6.9774 یوان چین رنمینبی)

(نوشته ماریوس زهاریا؛ ویرایش توسط لینکلن فست.)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.