حوادث اخیر ورود گردشگران خارجی به بوم‌گردی‌های خراسان رضوی را به صفر رساند

ایسنا/خراسان رضوی دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران گفت: اتفاقات اخیر همه یا حداقل تعداد قابل توجهی از تورهای ورودی کشورهای خارجی را کنسل کرد که همین مورد مراجعه گردشگران خارجی به اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی را به صفر رسانده است. صادق کاظمیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اظهار کرد:

کد خبر : 278447
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
حوادث اخیر ورود گردشگران خارجی به بوم‌گردی‌های خراسان رضوی را به صفر رساند



ایسنا/خراسان رضوی دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران گفت: اتفاقات اخیر همه یا حداقل تعداد قابل توجهی از تورهای ورودی کشورهای خارجی را کنسل کرد که همین مورد مراجعه گردشگران خارجی به اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی را به صفر رسانده است.

صادق کاظمیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اظهار کرد: در ۶ ماه اول امسال تا نیمه مهر ماه وضعیت نسبتا خوبی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی داشتیم. البته ضریب اشغال‌ها به ۳۰ درصد نرسیده و حتی کمتر بوده است اما اقامتگاه‌های بوم‌گردی توانستند از وضعیت نامناسب دوره کرونا خارج شوند.

وی افزود: پس از پایان تعطیلات مهر ماه به دلیل بازگشایی مدارس و وضعیت اجتماعی کنونی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی وضعیت مناسبی ندارند و ضریب اشغال‌شان حداکثر به ۱۰ درصد می‌رسد.

دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران گفت: بیش از نوسانات ارز، اتفاقات اخیر همه یا حداقل تعداد قابل توجهی از تورهای ورودی کشورهای خارجی را کنسل کرده است؛ بنابراین عملا ما در فصل مهر و آبان که فصل مهمی برای ورود گردشگر خارجی است، وضعیت مناسبی نداریم و ورود گردشگرهای خارجی به اقامتگاه‌های بوم‌گردی به صفر رسیده است.

لطمه بزرگی به ورود گردشگر داخلی و خارجی به اقامتگاه‌های بوم‌گردی وارد شده است

کاظمیان با بیان اینکه گردشگری یکی از صنایعی است که به شدت از حوادث طبیعی و رویدادهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی متاثر می‌شود، عنوان کرد: گردشگری از این حوزه بسیار لطمه دیده و مدیریت صحیحی در راستای اطلاع‌رسانی صورت نگرفته است. اتفاقات اخیر نیز بر این موضوع موثر بوده است؛ بنابراین در حوزه ورود گردشگر داخلی و خارجی لطمه بزرگی به اقامتگاه‌های بوم‌گردی وارد شده است.

وی ادامه داد: البته باید گفت که این روند ادامه خواهد داشت چرا که در حال ورود به فصل سرما هستیم. همچنین نوروز امسال به دلیل همزمانی با شروع ماه رمضان، نوروز پراستقبالی نخواهد بود.

دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران بیان کرد: بخش عمده‌ای از شهرهای استان در مهر و آبان گردشگری کشاورزی داشتند که از کشورها و شهرهای مختلف کشور گردشگر وارد استان می‌شد اما متاسفانه این موقعیت خوب را نیز از دست داده‌ایم.

کاظمیان با اشاره به اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی با توجه به آسیبی که از کرونا دیدند، در حوزه صنایع‌ دستی و فروش محصولات بومی و محلی فعال شدند، تصریح کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این راستا توانستند به جامعه محلی و روستاهای موجود کمک کرده و بازار محصولات آن‌ها را با کمک زنان و مردان توسعه دهند که مورد استقبال نیز قرار گرفت اما متاسفانه با قطع شبکه‌های اجتماعی این بخش نیز دچار آسیب شد و اقامتگاه‌های بوم‌گردی ارتباط خود با مخاطبانشان را در توسعه محصولات و صنایع‌دستی از دست دادند.

وی بیان کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیاز بیشتری به حمایت وزارتخانه میراث فرهنگی، اداره ‌کل میراث فرهنگی، استانداری و تمام بخش‌هایی دارند که می‌توانند به ما کمک کنند. این بخش‌ها نیز باید به معرفی بیشتر ظرفیت‌های زیارتی، اقامتی و گردشگری شهرستان‌های دیگر بپردازند تا حضور گردشگران در استان توزیع شود و مسافران به دیگر شهرهای استان نیز سفر کنند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.