حمله معترضان محیط‌زیست به یک مومیایی

در هفته‌های اخیر معترضان محیط‌زیستی با حمله به آثار هنری مشهور دنیا خبرساز شده‌اند. این گروه از فعالان محیط زیست در جدیدترین اقدام به جای انتخاب یک شاهکار هنری، نسخه بدل یک مومیایی را هدف قرار دادند. به گزارش ایسنا به نقل از آرت‌نیوز، ‌فعالان یک گروه محیط زیستی اسپانیایی در اعتراض به اجلاس اقلیمی

کد خبر : 281122
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
حمله معترضان محیط‌زیست به یک مومیایی



در هفته‌های اخیر معترضان محیط‌زیستی با حمله به آثار هنری مشهور دنیا خبرساز شده‌اند. این گروه از فعالان محیط زیست در جدیدترین اقدام به جای انتخاب یک شاهکار هنری، نسخه بدل یک مومیایی را هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از آرت‌نیوز، ‌فعالان یک گروه محیط زیستی اسپانیایی در اعتراض به اجلاس اقلیمی «COP۲۷» که در مصر برگزار شده است، ‌یک نسخه بدل مومیایی در «موزه مصری» ‌واقع در بارسلونا را هدف قرار دادند.

این گروه از معترضان رنگ سرخ و قهوه‌ای را به عنوان نمادی از خون و نفت روی محفظه شیشه‌ای یک نسخه بدل مومیایی ریختند. معترضان رنگ را در داخل بطری‌های نوشابه ریخته و به این شکل وارد موزه کردند.

معترضان همچنین پلاکاردی به همراه داشتند که روی آن عبارت «کوپ کا کولا» با فونت معروف شرکت «کوکاکولا» ‌ نوشته شده بود. هدف از این کار، اشاره به این نکته است که شرکت «کوکاکولا»، بزرگترین مسبب آلودگی پلاستیکی جهان، یکی از حامیان مالی اصلی اجلاس تغییرات اقلیمی است.

معترضانی که در «موزه مصری بارسلونا» حاضر شدند از اعضای گروه محیط زیستی «Futuro Vegetal» محسوب می‌شوند. این گروه با انتشار بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد: «درحالی که سازمان ملل افزایش ۲.۵ درجه‌ای دما را پیش‌بینی کرده است، رهبران سیاسی ما برای بیست و هفتمین بار دور میزی نشسته‌اند که هزینه آن را کوکاکولا پرداخت کرده است.»

«جیغ» اثر «ادوارد مونک» که در «موزه ملی نروژ» واقع در «اسلو» نگهداری می‌شود، چندی پیش هدف حمله معترضان قرار گرفته بود. مجموعه تابلوهای مشهور «قوطی‌های سوپ کمبل» اثر «اندی وارهول»، هنرمند نامدار آمریکایی که در «گالری ملی استرالیا» نگهداری می‌شود نیز توسط معترضان محیط‌زیستی خط خطی شده بود.

پیش‌تر دو فعال حوزه محیط زیست دستانشان را به قاب دو تابلو نقاشی اثر «فرانسیس گویا» که در موزه «پرادو» نگهداری می‌شود، با چسب چسباندند. همچنین گروهی دیگر از فعالان روی شاهکار «ون‌گوگ» سوپ نخودفرنگی ریختند. «دختری با گوشواره مروارید»، شاهکار عصر طلایی «یوهانس ورمیر» در «موزه مائریتشویس» واقع در «لاهه» و نقاشی گران‌قیمت «کومه‌ها» اثر «کلود مونه» نیز هدف معترضان قرار گرفته بودند. حتی «آفتاب‌گردان‌ها» ی مشهور «ون‌گوگ» نیز در امان نماندند و دو زن با حمله به تابلوی گران‌قیمت «گل‌های آفتاب‌گردان» روی آن سوپ گوجه فرنگی ریختند.

با تداوم این نوع حملات، چندی پیش رؤسای ۹۲ موزه از جمله موزه لوور پاریس در بیانیه‌ای مشترک نسبت به عواقب حملات اخیر فعالان محیط‌زیستی به آثار هنری مشهور هشدار دادند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.