حمله مجدد به بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا/مسکو: حمله به زاپروژیا جهان را به “چرنوبیل ۲” می‌کشاند

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان گفت: حملات جنایتکارانه کی‌یف به سایت‌های هسته‌ای، جهان را به آستانه یک فاجعه هسته‌ای می‌برد که از نظر گستره با چرنوبیل قابل مقایسه است. وی به بمباران مکرر نیروگاه اتمی زاپروژیا توسط نیروهای کی‌یف در روزهای اخیر اشاره کرد. نبنزیا همچنین

کد خبر : 240879
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲:۳۲
حمله مجدد به بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا/مسکو: حمله به زاپروژیا جهان را به “چرنوبیل ۲” می‌کشاند



واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان گفت: حملات جنایتکارانه کی‌یف به سایت‌های هسته‌ای، جهان را به آستانه یک فاجعه هسته‌ای می‌برد که از نظر گستره با چرنوبیل قابل مقایسه است.

وی به بمباران مکرر نیروگاه اتمی زاپروژیا توسط نیروهای کی‌یف در روزهای اخیر اشاره کرد.

نبنزیا همچنین تاکید کرد که روسیه در مورد اوکراین در معرض جنگ دروغ قرار گرفته است. وی گفت: «امروز هیچ یک از کشورهای غربی جرأت نکردند اعتراف کنند که نیروهای اوکراینی در حال بمباران ایستگاه اتمی زاپروژیا هستند. به ادعای آنها ما تنها طرفی هستیم که خطرات را ایجاد کرده‌ایم، در مورد بمباران ایستگاه توسط نیروهای اوکراینی چطور؟ این یک منطق غیرواقعی و اشتباه است، اما ما به آن عادت کرده ایم، همانطور که نیم سال است شاهد جنگ انتشار اطلاعات نادرست علیه خود و جنگ دروغ هستیم.

وی خاطرنشان کرد که کشورهای غربی تاکتیک های خود را حین گفتگو در مورد موضوعات مختلف مربوط به اوکراین دارند و تلاش می‌کنند تا روسیه را مسئول هر آنچه در منطقه جنگی رخ می‌دهد،معرفی کنند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، با بمباران سایت‌های زیرساختی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا، اقدام جدیدی تحت عنوان “تروریسم هسته‌ای” انجام داده است.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، تأکید کرد که نیروهای کی‌یف با بمباران ایستگاه زاپروژیا، تمام اروپا را در معرض “خطری جدی” قرار می‌دهند.

پیش از این منابع از دومین حمله به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا خبر دادند. این درحالی است که روسیه و اوکراین یکدیگر را مقصر این حمله می‌دانند.

طبق گفته منابع این انفجار برای دومین بار در مجاورت نیروگاه اتمی زاپروژیا، بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا طی پنجشنبه رخ داد.

ولادیمیر روگوف، یکی از مقامات دولت محلی این منطقه از جنوب اوکراین گفت: جنگنده‌های اوکراینی بار دیگر نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را بمباران کردند.

اندکی قبل از آن، اوکراین گفت که روسیه شهری در نزدیکی نیروگاه اتمی زاپروژیا را بمباران کرده است.

اوکراین مدعی است روسیه در حال تبدیل زاپروژیا به یک پایگاه نظامی و تهدیدی برای اروپا است و از سازمان ملل خواست تا یک هیات فنی متخصص اعزام کند.

این نیروگاه که در دوران شوروری ساخته شده، بزرگترین رآکتور هسته‌ای اروپاست. ۶ راکتور آب فشرده این نیروگاه – که دست‌کم دو عدد از آن‌ها در حال حاضر مشغول به کار است – برای کی‌یف از اهمیت بالایی برخوردار هستند، زیرا می‌توانند برق موردنیاز تقریبا ۴ میلیون خانه را تامین کنند.

این نیروگاه که در کرانه روخانه «دنیپر» در جنوب غربی شهر زاپروژیا واقع شده، برای نیروهای اوکراین و روسیه از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار بوده و کنترل آن از آغاز جنگ تا کنون مورد مناقشه بوده است.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.