حمایت مالی اتحادیه اروپا نشان دهنده افزایش اندک چشم انداز رشد آفریقا است

[ad_1] اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا (AU) در نشست ماه گذشته خود حداقل 150 میلیارد یورو سرمایه گذاری کردند که معادل نیمی از بسته سرمایه گذاری دروازه جهانی 300 میلیارد یورویی است که در دسامبر 2021 توسط اتحادیه اروپا به عنوان جایگزینی برای کمربند و جاده چین راه اندازی شد. طرح سرمایه گذاری اتحادیه اروپا

کد خبر : 177587
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۰۹
حمایت مالی اتحادیه اروپا نشان دهنده افزایش اندک چشم انداز رشد آفریقا است

[ad_1]

اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا (AU) در نشست ماه گذشته خود حداقل 150 میلیارد یورو سرمایه گذاری کردند که معادل نیمی از بسته سرمایه گذاری دروازه جهانی 300 میلیارد یورویی است که در دسامبر 2021 توسط اتحادیه اروپا به عنوان جایگزینی برای کمربند و جاده چین راه اندازی شد. طرح سرمایه گذاری اتحادیه اروپا و اتحادیه اروپا از شراکت اتحادیه اروپا و آفریقا که در ژوئن 2020 اعلام شد پیروی می کند.

بسته سرمایه گذاری اتحادیه اروپا حدود 7 درصد از تولید ناخالص داخلی آفریقا را تشکیل می دهد

بسته 150 میلیارد یورویی حدود 9 درصد از تولید ناخالص داخلی آفریقای جنوب صحرا و حدود 7 درصد از تولید ناخالص داخلی کل قاره را تشکیل می دهد. جزئیات طرح سرمایه گذاری محدود است، اما باید شامل کمک های تیم اروپا، بودجه اتحادیه اروپا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سرمایه گذاران خصوصی باشد. به گفته منابع اروپایی، اتحادیه اروپا سالانه 20 میلیارد یورو پرداخت خواهد کرد که تنها 6 میلیارد آن از طریق تامین مالی اتحادیه اروپا و بقیه از طریق کشورهای اتحادیه اروپا و سرمایه گذاران خصوصی تامین می شود. به عنوان مثال، بانک سرمایه گذاری اروپا 500 میلیون یورو با همکاری WHO برای بسیج یک میلیارد یورو برای تقویت سلامت عمومی در این قاره متعهد شده است.

حمایت مالی ارائه شده توسط اتحادیه اروپا از طریق وام ها، کمک های بلاعوض و ضمانت های طولانی مدت به کمک های رسمی توسعه در سطح جهانی کمک کرده است. آخرین بسته مالی اتحادیه اروپا با هدف حمایت از کشورهای آفریقایی از طریق کاهش فشار بر بودجه و تشویق سرمایه‌گذاری عمومی در بخش‌های حیاتی مانند محیط زیست، دیجیتالی‌سازی، اشتغال، بهداشت و آموزش است.

کمک های توسعه رسمی اتحادیه اروپا سهم بزرگی از کل کل جهان را تشکیل می دهد

سهم کل کمک های رسمی توسعه 2020 اعضای کمیته کمک به توسعه OECD

توجه: اقدام معادل کمک مالی کمک های رسمی توسعه در سال 2020، داده های اولیه. منبع: OECD، Scope Ratings GmbH.

برنامه به موقع است. بحران کووید-19 مستلزم هزینه‌های عمومی اولیه در هزینه سرمایه‌گذاری حیاتی طولانی‌مدت است. نیازهای مالی ناخالص کشورهای آفریقایی افزایش یافته است، در حالی که بیماری همه گیر پیشرفت اخیر در کاهش فقر و نابرابری را معکوس کرده است.

حمایت مالی اتحادیه اروپا در مقایسه با نیازهای سرمایه گذاری آفریقا نسبتاً ناچیز است

با این حال، بسته مالی اتحادیه اروپا در مقایسه با نیازهای سرمایه گذاری منطقه آفریقا نسبتاً متوسط ​​است. طبق گزارش بانک توسعه آفریقا، آفریقا به بیش از یک تریلیون دلار در سال نیاز دارد:

  • حدود 480 میلیارد دلار طی سه سال آینده برای رسیدگی به اثرات اجتماعی-اقتصادی بحران همه گیر و حمایت از بهبود اقتصادی؛
  • حدود 400 تا 800 میلیارد دلار در سال برای از بین بردن فقر شدید تا سال 2030.
  • 7 تا 15 میلیارد دلار در سال برای مقابله با تغییرات آب و هوایی؛
  • تا 100 میلیارد دلار در سال برای رفع شکاف مالی قابل توجه زیرساخت.

بعید است که آخرین بسته مالی اتحادیه اروپا بر رشد و چشم انداز مالی کشورهای ذینفع آفریقایی با توجه به چالش‌های فوری که در حال حاضر با آن مواجه هستند، تأثیر بگذارد. با شیوع بیماری همه گیر از گذشته در این قاره، افزایش نرخ بهره خطر مهم دیگری را تشکیل می دهد که باعث افزایش بدهی عمومی در یک دهه گذشته شده است. بسیاری از دولت‌های آفریقایی ترازنامه‌های خود را طولانی‌تر کرده‌اند و فضای کمی برای مانور مالی دارند و چارچوب‌هایی برای بازسازی بدهی به دلیل مشکلات ساختاری متوقف شده است.

بی ثباتی سیاسی و نهادی می تواند ظرفیت رسیدگی به چالش ها را به موقع تضعیف کند

بی‌ثباتی سیاسی و نهادی همچنین می‌تواند ظرفیت برخی کشورها را برای رسیدگی به موقع به چالش‌ها تضعیف کند که ممکن است پرداخت سریع بودجه اتحادیه اروپا را تضعیف کند. رقابت بین وام دهندگان بین المللی، از جمله با چین، ممکن است برای آفریقا مضر باشد، اگر افزایش کمک های مالی بدون قید و شرط، دولت های ملی را به تعویق انداختن یا محدود کردن اصلاحات ساختاری که به شدت مورد نیاز است، سوق دهد. هرگونه تأثیر مادی حمایت مالی اتحادیه اروپا بر چشم انداز رشد منطقه ای مشروط به اجرای تدریجی اصلاحات است که اغلب تحت شرایط کمک مالی از سوی مؤسسات مالی بین المللی است.

اصلاحات همچنین برای افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی مهم است که می تواند به رفع چالش های آفریقا کمک کند. افزایش اخیر قیمت کالاها تقویتی برای بسیاری از کشورهای وابسته به صادرات است، اما می تواند مجدداً در تعقیب اصلاحات مورد نیاز برای رشد اقتصادی پایدار ابراز رضایت کند.

اروپا و آفریقا مدت‌هاست که روابط مالی عمیق و نزدیکی داشته‌اند که می‌تواند پتانسیل رشد بلندمدت آفریقا را در صورت شروع سرمایه‌گذاری خصوصی و تقویت حکمرانی، شفافیت و زیرساخت بهبود بخشد.

10 کشور برتر از نظر سهام سرمایه گذاری مستقیم خارجی در آفریقا
میلیارد دلار

منبع: UNCTAD، Scope Ratings GmbH.

توماس ژیلت، معاون مدیر در رتبه‌بندی بخش دولتی و دولتی در Scope Ratings GmbH.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.