حفاظتگاه پارک ملی پیتوامکک

[ad_1] در شمال غربی جزیره پرنس ادوارد (Epekwitk)، در مجاورت منطقه حفاظت شده جزیره لنوکس، زنجیره ای از جزایر است که در زبان میکماق به نام پیتوامک (Bee-doo-um-gek) یا “در شن های بلند” شناخته می شود. Dune» و به انگلیسی Hog Island and the Sandhills. در سال 2006، نمایندگانی از جوامع Mi’kmaq در PEI، Parks

کد خبر : 158055
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱:۴۲
حفاظتگاه پارک ملی پیتوامکک

[ad_1]

در شمال غربی جزیره پرنس ادوارد (Epekwitk)، در مجاورت منطقه حفاظت شده جزیره لنوکس، زنجیره ای از جزایر است که در زبان میکماق به نام پیتوامک (Bee-doo-um-gek) یا “در شن های بلند” شناخته می شود. Dune» و به انگلیسی Hog Island and the Sandhills.

در سال 2006، نمایندگانی از جوامع Mi’kmaq در PEI، Parks Canada و موزه تمدن کانادا (موزه تاریخ کنونی) یک نظرسنجی از پا در جزیره Hog انجام دادند. دو سایت باستان شناسی تایید شده کشف شد و اهمیت فرهنگی و اکولوژیکی این منطقه که قبلاً برای جامعه محلی میکماق شناخته شده بود، مورد توجه مقامات دولتی قرار گرفت.

جزیره لنوکس و اولین ملل Abegweit، که با هم به عنوان Epekwitk Mi’kmaq شناخته می شوند، پیشنهادی را به وزیر محیط زیست فدرال و تغییرات آب و هوایی و وزیر مسئول پارک های کانادا برای ایجاد یک ذخیره گاه پارک ملی با مدیریت مشارکتی یا سایر انواع حفاظت شده ارائه کردند. منطقه ای در منطقه پیتوامکک.

در سال 2009، یک گروه سه جانبه از نمایندگان دولت های فدرال، ایالتی و اپکویتک میکماق گفتگو را برای یافتن راه های قابل قبولی برای حفاظت از منطقه پیتوامکک آغاز کردند. گفتگو با کشورهای اول، استان PEI و سازمان حفاظت از طبیعت کانادا (NCC) اهداف مشترک حفاظتی را برای این منطقه مشخص کرد. در همین زمان، NCC شروع به تصاحب قطعات زمین در این منطقه برای حفاظت کرد.

از آن زمان، سازمان‌های متعددی با هم برای به دست آوردن زمین‌هایی برای حفاظت و ایجاد روابط و پشتیبانی بیشتر برای پروژه ذخیره پارک پیتوامکک همکاری کرده‌اند. Nature Conservancy of Canada، Island Nature Trust، Parks Canada و Epekwitk Mi’kmaq از طریق مجمع شوراهای Epekwitk، هر کدام نقش مهمی در توسعه چشم انداز و ادامه پروژه ایفا کرده اند.

در پاسخ به چندین سال حمایت از Epekwitk Mi’kmaq، در آگوست 2019، یک اطلاعیه تاریخی سه جانبه از استان جزیره پرنس ادوارد، Epekwitk Mi’kmaq و پارک های کانادا به طور رسمی انجام ارزیابی امکان سنجی برای پارک ملی پیشنهادی را آغاز کرد. رزرو در پیتوامکک.

تلاش‌های مشترک در این فرآیند تأسیس توسط پارک‌های کانادا و مجمع شوراهای Epekwitk نشان‌دهنده تعهد دولت کانادا به همکاری با جوامع بومی برای افزایش صدای بومیان در همه جنبه‌های ایجاد و مدیریت مکان‌های تحت مدیریت پارک‌های کانادا است.

روند مشاوره عمومی قرار بود در اوایل سال 2020 آغاز شود، اما به دلیل دستورات اضطراری پیرامون ویروس کرونا به تعویق افتاد. بین 4 ژوئن 2021 و 23 ژوئیه 2021، پارک های کانادا و L’nuey، به نمایندگی از مجمع شوراهای Epekwitk، از شرکا، سهامداران و مردم دعوت کردند تا نظرات خود را در مورد جنبه های کلیدی برای بررسی در ایجاد یک پارک ملی حفاظت شده در شمال غربی Prince ارائه دهند. جزیره ادوارد از طریق یک سری فرصت های مشارکت عمومی.

یک شرکت مشاوره شخص ثالث در جولای 2021 برای ارزیابی و گزارش یافته‌های مرحله مشارکت عمومی و ورودی استخدام شد. این گزارش تقریباً به اتفاق آرا از پیشنهاد ایجاد ذخیره‌گاه پارک ملی در منطقه پیتوامکک حمایت می‌کند.

با تکمیل ارزیابی امکان سنجی و مشارکت عمومی، Parks Canada و Epekwitk Mi’kmaq قصد دارند یادداشت تفاهمی را برای تشریح مراحل بعدی و ارائه چارچوبی برای همکاری با آغاز مذاکرات برای ایجاد یک توافق نامه امضا کنند. دولت های کانادا و جزیره پرنس ادوارد و Epekwitk Mi’kmaq با همکاری یکدیگر به اقدامات خود برای محافظت از این چشم انداز طبیعی و فرهنگی نمادین برای نسل های آینده ادامه می دهند.

-30-

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.