حضور گردشگران کشورهای عضو اکو در ایران تسهیل می‌شود/ استان اردبیل قطب جهانی گردشگری است

[ad_1] ایسنا/اردبیل وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر اینکه سوءتفاهم‌های سیاسی بین کشورها نباید در حوزه گردشگری خللی وارد کند، گفت: حضور گردشگران کشورهای عضو اکو در ایران با حرکت در مسیر حذف روادید، تسهیل می‌شود. سیدعزت الله ضرغامی ۱۳ مهر در پنجمین نشست وزرای گردشگری کشورهای اکو که در نگارخانه خطایی مجموعه

کد خبر : 411288
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
حضور گردشگران کشورهای عضو اکو در ایران تسهیل می‌شود/ استان اردبیل قطب جهانی گردشگری است

[ad_1]

ایسنا/اردبیل وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر اینکه سوءتفاهم‌های سیاسی بین کشورها نباید در حوزه گردشگری خللی وارد کند، گفت: حضور گردشگران کشورهای عضو اکو در ایران با حرکت در مسیر حذف روادید، تسهیل می‌شود.

سیدعزت الله ضرغامی ۱۳ مهر در پنجمین نشست وزرای گردشگری کشورهای اکو که در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: در مقاطع مختلفی شاهد رخداد برخی سوءتفاهم‌های سیاسی بین کشورها هستیم و این موضوع نباید در گردشگری خلل و وقفه‌ای ایجاد کند و با توجه به جمعیت بیش از ۵۰۰ میلیون نفری کشورهای عضو اکو، این موضوع دارای اهمیت ویژه است.

وی افزود: از دبیرخانه سازمان اکو درخواست داریم که عدم ایجاد خلل در صنعت گردشگری کشورها در زمان وقوع سوءتفاهم‌های سیاسی را به‌شکل جدی بررسی و پیگیری کنند چراکه گردشگری روابط بین دولت‌ها را پایدار و محکم می‌کند و همه بخش‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را در برمی‌گیرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در جمهوری اسلامی ایران حرکتی را آغاز کردیم تا حضور گردشگران کشورهای عضو اکو را تسهیل کنیم که یکی از آن‌ها تسهیل در روادید است که با وزارت امور خارجه همکاری خیلی نزدیکی صورت گرفته و آرام به‌سمت حذف روادید بین کشورها حرکت می‌کنیم.

ضرغامی تصریح کرد: امروز محیط زیست جهان در خطر جدی است، باید کشورهایی که سالیان طولانی کشور خود را با گازهای گلخانه‌ای اداره کردند، توسط کشورهای عضو اکو که حامی واقعی گردشگری سبز هستند، برای حفظ محیط زیست مورد خطاب جدی قرار بگیرند.

اهمیت برنامه‌ریزی برای جلوگیری از آسیب گردشگری به محیط زیست

وی ادامه داد: در بالاترین سطح جمهوری اسلامی ایران، در زمینه گردشگری و طبیعت اقدامات ویژه‌ای در دستور کار است و اگر برنامه‌ریزی‌های مناسبی در حوزه گردشگری سبز صورت بگیرد، از آسیب‌های گردشگری به طبیعت جلوگیری خواهد شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: معماری و سازه‌های ایران در گذشته‌های دور برای حفظ محیط زیست بوده و بسیاری از بافت‌هایی که در این حوزه است به ثبت جهانی رسیده، اعم از قنات‌هایی که برای حفظ و نگهداری آب‌های زیرزمینی، با کیلومترها سازه، شاهد مهندسی جالب توجهی در زیرزمین هستیم.

ضرغامی با قدردانی از میزبانی اردبیل، اظهار کرد: استان اردبیل با دارا بودن میراث فرهنگی و تاریخی، طبیعت، آب‌وهوای مناسب، امکانات گردشگری، موقعیت جغرافیایی برای کشورهای همسایه و دست‌رسی به همه مواهب گردشگری در فواصل کوتاه، تبدیل به قطب جهانی گردشگری شده است که باید بیش‌تر به کشورهای مختلف جهان معرفی شود.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.