حضرت عیسی(ع) در کلام امام علی(ع)

[ad_1] حجت‌الاسلام محمد مطهری فاضل – نویسنده و پژوهشگر مذهبی- به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع) در مورد ویژگی این پیامبر که زنده است، گفت: یکی از پیامبرانی که در قرآن با عظمت از ایشان یاد شده است حضرت عیسی(ع) است. قداست و فضیلت این پیامبر را در شریعت اسلامی نسبت به هیچ یک از ادیان

کد خبر : 297972
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
حضرت عیسی(ع) در کلام امام علی(ع)

[ad_1]

حجت‌الاسلام محمد مطهری فاضل – نویسنده و پژوهشگر مذهبی- به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع) در مورد ویژگی این پیامبر که زنده است، گفت: یکی از پیامبرانی که در قرآن با عظمت از ایشان یاد شده است حضرت عیسی(ع) است. قداست و فضیلت این پیامبر را در شریعت اسلامی نسبت به هیچ یک از ادیان آسمانی نمی‌توان جست‌وجو کرد، مرحوم آیت‌الله کاشف الغطا در این باره می‌گوید «اگر تعریف و تمجید قرآن از عیسی بن مریم را نداشتیم جهان بشریت به عظمت این پیامبر پی نمی‌برد».

وی ادامه داد: قرآن کریم ۳۵ بار نام حضرت عیسی(ع) و القاب ایشان را ذکر کرده است، علامه طباطبایی دلیل نام‌گذاری مسیح بر روی این پیامبر را در کتاب المیزان اینگونه بیان می‌کند که مسیح به معنای مسح شده است. دلیل اصلی این نام‌گذاری بشارت خداوند به حضرت مریم(س) است که جبرئیل به ایشان می‌گوید خداوند شما را به فرزندی با عنوان مسیح بشارت می‌دهد.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه قرآن در تمجید از حضرت عیسی(ع) به تکریم و بزرگداشت مادر ایشان می‌پردازد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین آیه در معرفی این پیامبر به عبد بودن، مطیع بودن و نبوی بودن ایشان اشاره دارد. خداوند در قرآن ایشان را عبد خدا معرفی می‌کند و چندگانه پرستی را از ایشان مبرا می‌کند. بنابراین برخی از اهل کتاب که متاسفانه خدا و پیامبر او را در عرض هم قرار می‌دهند سخت در اشتباه هستند.

مطهری فاضل یادآور شد: از ویژگی‌های حضرت عیسی(ع) می‌توان به زهد ایشان اشاره کرد، ایشان از تشریفات و نعمت‌های رنگارنگ خود را دور نگاه می‌داشت و از این موضوع ابا داشت و هیچگاه کارهای خود را به دیگران واگذار نمی‌کرد.

وی اظهار کرد: آنچه می‌تواند بین ظهور منجی آخرالزمان و این پیامبر پیوند ایجاد کند این است که حقیقتا یکی از منتظران حضرت مهدی(عج) نیز خود حضرت عیسی(ع) است. در منابع اسلامی آمده است حضرت مسیح(ع) همزمان با امام زمان(عج) ظهور پیدا کرده و پشت ایشان نماز اقامه خواهند کرد و این بیانگر آن است که حضرت مهدی(عج) خاتم الاوصیا خواهد بود.

مطهری فاضل در پایان گفت: مرحوم علامه مجلسی در کتاب بهارالانوار حدیثی به این مضمون نقل می‌کند که امام زمان(عج) به حضرت عیسی(ع) می‌فرمایند بیایید و بر ما امامت کنید و حضرت مسیح(ع) پاسخ خواهند داد که شما بر دیگران علو و برتری دارید و این عنایت خداوند به این امت است .

۵۵۵۵

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.