حسن روحانی، تیم‌های لیگ برتر و VAR!

[ad_1] خرداد امسال حسن روحانی رئیس‌جمهور وقت در واکنش به مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری که عموماً منتقدان و مخالفان او بودند به طعنه گفت:«چقدر به حقوق خانم ها و جوانان این روزها توجه شد؟ اقوام چقدر خوب شدند؟ با شعور مردم بازی نکنیم.» تا هفته پیش هواداران استقلال به ارکان تصمیم‌گیر فوتبال فشار می‌آوردند که چرا VAR

کد خبر : 141096
تاریخ انتشار : شنبه 11 دسامبر 2021 - 14:38
حسن روحانی، تیم‌های لیگ برتر و VAR!

[ad_1]

خرداد امسال حسن روحانی رئیس‌جمهور وقت در واکنش به مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری که عموماً منتقدان و مخالفان او بودند به طعنه گفت:«چقدر به حقوق خانم ها و جوانان این روزها توجه شد؟ اقوام چقدر خوب شدند؟ با شعور مردم بازی نکنیم.»

تا هفته پیش هواداران استقلال به ارکان تصمیم‌گیر فوتبال فشار می‌آوردند که چرا VAR نمی‌آورید و اگر بود مقابل پرسپولیس برای ما پنالتی می‌گرفت و حالا نوبت قرمزهاست که همین فریاد را می‌زنند. اینکه دو امتیاز آن‌ها مقابل «هوادار» به واسطه گلی که حریف با دست زد دود شد و به هوا رفت. هواداران هر دو تیم حق دارند، همین امتیازها ممکن است مسیر قهرمانی در این فصل را به سنگلاخ تبدیل کند.

تیم‌های دیگر لیگ برتر هم وقتی امتیاز از دست می‌دهند همین گله‌ها را دارند. این روزها همه هوادار VAR شده‌اند و می‌شود با همان لحن حسن روحانی گفت:«چقدر به VAR این روزها توجه شد؟ داوری‌ها چقدر مهم شد؟ همه چقدر طرفدار عدالت شدند!»

در اینکه فدراسیون فوتبال یک مجموعه انسان‌ساخت است و قطعاً ضعف‌ها و مشکلات بسیاری دارد تردیدی نیست، کدام بخش کشور ندارد؟ اما زمانی که فدراسیون برای وارد کردن VAR تقلا کرد باشگاه‌هایی که الان مدعی شده‌اند چقدر حمایت کردند؟ زمانی که رفتند و اسناد را گشتند و کشف کردند که یکی از افراد آن شرکتی که پذیرفته بود به ایران بیاید رگ و ریشه اسرائیلی دارد و فدراسیون را زیر فشار بردند چند مدیرعامل آمد و برای حل مشکل قدمی برداشتند؟ نمی‌شود که فقط موقع منافع سر سفره نشست و بعد دم از رفاقت زد.

فیفا رسماً نام ۱۴ شرکت را اعلام کرد که کشورها می‌توانند از آن‌ها تجهیزات کمک داور ویدیویی بخرند، به دلایل متعددی مانند تحریم، عدم تمایل شرکت‌ها برای ورود به ایران و مشکلات اقتصادی ۱۳ شرکت نیامدند و تنها یک شرکت ماند، همان یک شرکت که آمد هم چنان بلوایی به پا کردند و برای VAR نیم‌بند وارداتی داستان ساختند که عطایش را به لقایش بخشید و رفت. آن موقع چند مدیرعامل که الان عدالت‌خواه و طالب VAR شده‌اند وسط آمدند و گوشه کار را گرفتند؟ اگر خطایی شده بود برای اصلاحش کمک کردند؟

لگد زدن زیر میز و طنز ساختن و شوخی کردن کار آسان و کم هزینه‌ای است، در فضای مجازی هم حسابی طرفدار و لایک دارد اما اگر هنر دارید و به معنی واقعی حق‌تان را می‌خواهید قسمتی از راه حل باشید نه مشکل!

چند باشگاه لیگ‌برتری امسال دوربین‌های تصویربرداری در ورزشگاه‌هایشان را ارتقا کیفیت دادند؟ هنوز در بعضی شهرها با دو دوربین بازی فیلمبرداری می‌شود. آن هم با کیفیت دهه‌ها پیش. در صحنه‌های آهسته که زوم می‌کنند گاهی تشخیص توپ، خط دروازه، پای بازیکن و … از هم غیر ممکن است. با این امکانات انتظار دارید VAR به سبک لالیگا و بوندس‌لیگا داشته باشیم؟ دست به سینه ایستاده‌اید و سرزنش می‌کنید و منتظرید VAR مثل «هلو بپر تو گلو» در ورزشگاه‌ها نصب شود؟ فرقی نمی‌کند عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون باشد یا سردار آجرلو و کیومرث هاشمی یا حتی علی کریمی. مشکلات زیربنایی داریم و برای حل آن قدمی برنمی‌داریم بعد لذت می‌بریم از تخریب و نابود کردن هم؟

فوتبال تنها به فدراسیون فوتبال تعلق ندارد. این دوره هم چند وقت دیگر تمام می‌شود. برای حل مشکلاتی از این دست لازم است همه ارکان خانواده یک قدم جلو بگذارند، از هم حمایت کنند، دست هم را بگیرند وگرنه مقصر قلمداد کرد داورها، فدراسیون، سازمان لیگ، دنبال جادوگر گشتن و گاف گرفتن … و دستور حمله دادن به هواداران را هر کودکی بلد است.

می‌دانم در فضای پرهیجان فوتبال این جور نوشته‌ها شبیه نصیحت‌های پیرمردهاست که جوانترها با لحن «بابا حوصله داری سرمون درد گرفت بیا پایین!» با آن برخورد می‌کنند و به کام خیلی‌ها خوش نمی‌آید اما در واقعیت هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند. این حقیقتی تلخ است. VAR می‌خواهیم؟ لازم است همه کمک کنیم. همه‌ی اهالی فوتبال. نه فقط فدراسیون فوتبال.

۲۵۶ ۲۵۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.