حزب حاکم هند به دلیل اظهارنظر درباره اسلام، کار خود را تعلیق کرد

[ad_1] بمبئی (رویترز) – حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (BJP) هند روز یکشنبه اعلام کرد که نوپور شارما سخنگوی BJP را در پاسخ به اظهاراتی که در جریان یک مناظره تلویزیونی درباره حضرت محمد (ص) بیان کرده بود، تعلیق کرده است. BJP در بیانیه ای در وب سایت خود گفت که این حزب به همه ادیان

کد خبر : 213331
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲:۱۳
حزب حاکم هند به دلیل اظهارنظر درباره اسلام، کار خود را تعلیق کرد

[ad_1]

بمبئی (رویترز) – حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (BJP) هند روز یکشنبه اعلام کرد که نوپور شارما سخنگوی BJP را در پاسخ به اظهاراتی که در جریان یک مناظره تلویزیونی درباره حضرت محمد (ص) بیان کرده بود، تعلیق کرده است.

BJP در بیانیه ای در وب سایت خود گفت که این حزب به همه ادیان احترام می گذارد. BJP به شدت توهین به شخصیت های مذهبی از هر دینی را محکوم می کند.

شارما در توییتر گفت که در پاسخ به اظهارنظرهایی که در مورد یک خدای هندو داده شده است، چیزهایی گفته است، اما هرگز قصد صدمه زدن به احساسات مذهبی کسی را نداشته است.

او گفت: “اگر سخنان من باعث ناراحتی یا جریحه دار شدن احساسات مذهبی کسی شده است، از این طریق بی قید و شرط اظهارات خود را پس می گیرم.”

دفتر BJP گفت، نوین جیندال، سخنگوی دیگر BJP به دلیل اظهارنظرهایی که در مورد اسلام در رسانه های اجتماعی ارائه کرده بود، از حزب اخراج شد.

جیندال در توییتر گفت که او برخی از اظهارنظرهای مطرح شده علیه خدایان هندو را زیر سوال برده است. من فقط از آنها سؤال کردم، اما این بدان معنا نیست که من مخالف هیچ دینی هستم.»

در بیانیه BJP همچنین آمده است: «حزب بهاراتیا جاناتا نیز شدیداً مخالف هرگونه ایدئولوژی است که هر فرقه یا مذهبی را توهین یا تحقیر کند. BJP چنین افرادی یا فلسفه را تبلیغ نمی کند.

اظهارات شارما باعث شکایت چندین کشور مسلمان از جمله قطر و کویت شد.

پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اظهارات بسیار تحقیرآمیز را به «شدیدترین شرایط ممکن» محکوم می‌کند. در این بیانیه آمده است: «پاکستان بار دیگر از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که وضعیت شدیداً تشدیدکننده اسلام‌هراسی در هند را فوراً درک کند.»

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه ای اعلام کرد که سفیر هند را به دلیل این اظهارات احضار کرده است.

دولت کویت همچنین سفیر هند را احضار کرد و گفت که یادداشت اعتراضی به سفیر داده است که در آن کویت اظهارات این مقام BJP را رد و محکوم کرده است.

بیانیه وزارت خارجه قطر همچنین اعلام کرد که از تصمیم حزب (BJP) برای تعلیق این مقام استقبال می کند، اما گفت که قطر منتظر عذرخواهی عمومی و محکومیت فوری این اظهارات توسط دولت هند است.

(گزارش توسط سواتی بات و نیگام پراستی؛ ویرایش توسط جین مریمن و دیوید هلمز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.