حذف سرخابی‌ها آبروریزی بزرگ برای فوتبال ایران بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم های پرسپولیس و استقلال سرانجام از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند و حالا ایران تنها دو نماینده در آسیا دارد. بعد از حذف این دو تیم بسیاری از فوتبالی ها به انتقاد از رفتار مسئولان مقصر پرداختند. علی باغمیشه پیشکسوت فوتبال در گفت وگو با خبرآنلاین این اتفاق را مایه

کد خبر : 152542
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
حذف سرخابی‌ها آبروریزی بزرگ برای فوتبال ایران بود



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم های پرسپولیس و استقلال سرانجام از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند و حالا ایران تنها دو نماینده در آسیا دارد. بعد از حذف این دو تیم بسیاری از فوتبالی ها به انتقاد از رفتار مسئولان مقصر پرداختند.

علی باغمیشه پیشکسوت فوتبال در گفت وگو با خبرآنلاین این اتفاق را مایه آبروریزی فوتبال کشور دانست.

امروز اتفاقی افتاد که از مدت‌ها قبل صحبتش بود و استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف شدند. نظرتان درباره حذف این‌ دوتیم پر طرفدار چیست؟

این اتفاق واقعا ناراحت‌کننده است. من در وهله اول به عنوان هوادار این تیم‌ که چند سال هم‌ در این تیم بازی کرده‌ام، خیلی ناراحتم چون همه دغدغه مردم، و هواداران استقلال و پرسپولیس، این است که این‌ تیم‌ها در جام باشگاه‌های آسیا که رویدادی بین‌المللی است نتیجه بگیرند. از طرف دیگر از نظر حیثیتی‌ هم برای دو باشگاه بزرگ ایران که در آسیا سرآمد هستند زشت است و یک‌ آبروریزی بین‌المللی بود چون خیلی راحت می‌توانستند چندین سال قبل با برنامه‌ریزی‌ این قضیه را حل کنند اما فقط سعی شد با تغییر مدیریت و کارهای اشتباه پیاپی، چنین حالتی به وجود آمد که مطمئنم همه مردم از نظر روحی روانی به هم ریخته‌اند. تماشاگران این تیم‌ها با آن‌ زندگی‌ می‌کنند و خیلی بد شد.

مقصر اصلی این‌ اتفاق را چه کسی می‌دانید؟ فدراسیون مقصر است یا وزارت و دولت؟

در راس کار خود وزارت ورزش به‌ عنوان متولی امر قرار دارد. چون شما وقتی مدیریت را تغییر می‌دهید، باید در راستای بهبود کار باشد اما وقتی اثرات معکوس دارد یا نظارت درستی روی آن نیست، طبیعتا گزینه اولی که می‌تواند مقصر باشد وزارت ورزش است و بعد از آن هم تغییر مدیریت‌ها. بدهکاری‌هایی که برای تیم‌ها به وجود آمد و دردسرساز شد.‌الان‌ این دو تیم یک‌ زمین اختصاصی ندارند، مگر می‌شود اینطور حرفه‌ای شد؟ اولین چیزی که یک تیم باید داشته باشد، بحث زمین تمرینی و استادیوم‌ مستقل است که هیچ‌کدام را ندارند. پس چطور می‌شود که بخواهند مجوز حرفه‌ای بگیرند؟ در بحث بودجه هم‌ همین‌طور.‌ در کشورهای‌ دیگر تیمی پول نداشته باشد اصلا اجازه شرکت در لیگ‌ را ندارد.‌ این‌ موضوعات برای استقلال و پرسپولیس‌ با این همه تماشاگر خیلی پیش‌پا افتاده است. این‌ تیم‌ها اگر دست‌ خود مردم باشند می‌توانستند این مشکل را حل کنند اما چند نفری که می‌توانند با یکدیگر جلسه بگذارند و برای این‌ موضوع برنامه ریزی کنند کاری از پیش‌ نبرده‌اند. الان پرسپولیس چند ماه است با سرپرست اداره می‌شود؟ چرا نباید سریعا مدیرعامل انتخاب شود ؟ مغز متفکر یک‌تیم مدیرعامل است. الان خود اقای صدری نمی‌داند می‌ماند یا نه پس‌ هیچ کاری نمی‌
کند. چرا نباید تغییر مدیریت‌های فراوان به اینجا برسد؟ جز اینکه بیایند و بار مالی روی باشگاه بگذارند و نتیجه‌اش هم اتفاقی می‌شود که شاهدش هستیم.

خیلی‌ها معتقدند که این اتفاق خوب بود چون یک بار برای همیشه باعث می‌شود این باشگاه‌ها تعیین تکلیف شود.

شما ببینید یک‌نفر تصادف می‌کند و پایش می‌شکند بعد می‌گوید خوب شد نمردم و پایم شکست. چرا باید تیم‌هایی که در آسیا وگهه بزرگی دارند به چنین روزی بیفتند که بگوییم خوب شد؟ از یک‌نظر بله خوب شد چون مردم مقابل این‌ها قرار می‌گیرند و باعث می‌شود این مشکلات تحت فشار حل شود. اما چرا باید چنین شود؟ از نظر من این تفکر اشتباهی است. ما باید تفکر خود را حرفه‌ای کنیم، و پایه‌سازی کنیم.‌الان چند درصد از بودجه تیم‌ به رده پایه‌ می‌رسد؟‌در حالی که همه بنیان یک تیم پایه‌ها می‌سازند.‌ ما چند بازیکن از پایه پرورش داده‌ایم که در آمد زایی کنیم. بحث حق پخش و تبلیغات محیطی و… بماند.‌ما کدام از این‌ها را انجام داده‌ایم که حرفه‌ای باشیم؟

این اتفاق چقدر به باشگاه‌ها ضرر می‌زند؟

قطعا خیلی. چون برندهایی که اسپانسر شده‌اند چون‌ باشگاه در آسیا نیست و خیلی وسیع پخش می‌شد پس در نحوه‌ درآمدزایی تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید:

تغییر جدول لیگ قهرمانان آسیا بعد از حذف استقلال و پرسپولیس

شیوه بامزه دروازه‌بان ذخیره میلان برای بازگشت به خانه/عکس

راهکار علی فتح‌الله‌زاده برای جلوگیری از حذف سرخابی‌ها

253 251



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.