حداقل 20 نفر بر اثر فرود قایق های روهینگیا در اندونزی کشته شدند

[ad_1] کریس لوا از پروژه آراکان، که از روهینگیا حمایت می کند، گفت که این قایق همان قایق است که قبلاً مفقود شده بود و بیم آن می رفت که غرق شود. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) روز دوشنبه اعلام کرد که سال 2022 می تواند یکی از مرگبارترین سال ها در دریا در

کد خبر : 298585
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
حداقل 20 نفر بر اثر فرود قایق های روهینگیا در اندونزی کشته شدند

[ad_1]

کریس لوا از پروژه آراکان، که از روهینگیا حمایت می کند، گفت که این قایق همان قایق است که قبلاً مفقود شده بود و بیم آن می رفت که غرق شود.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) روز دوشنبه اعلام کرد که سال 2022 می تواند یکی از مرگبارترین سال ها در دریا در تقریبا یک دهه اخیر برای روهینگیاها باشد، زیرا تعداد فزاینده ای از آنها از شرایط ناامیدکننده در کمپ های پناهندگان در بنگلادش فرار می کنند.

روهینگیایی ها مدت هاست در میانمار با اکثریت بودایی که هم مرز با بنگلادش است مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. سال‌هاست که بسیاری از آنها به کشورهایی مانند تایلند و مالزی با اکثریت مسلمان و اندونزی در فاصله نوامبر تا آوریل که دریاها آرام‌تر است، گریخته‌اند.

نزدیک به 1 میلیون نفر در بنگلادش در شرایط شلوغ زندگی می کنند، از جمله بسیاری از صدها هزار نفری که از سرکوب مرگبار ارتش میانمار در سال 2017 فرار کردند.

گروه های حقوق بشر افزایش قابل توجهی در تعداد ترک اردوگاه ها ثبت کرده اند، از حدود 500 نفر در سال گذشته به 2400 نفر در سال جاری. معلوم نیست چه چیزی باعث مهاجرت بزرگتر می شود. برخی از فعالان بر این باورند که رفع محدودیت‌های کووید در سراسر آسیای جنوب شرقی، مقصدی مطلوب برای روهینگیا، می‌تواند عاملی باشد.

عمر فاروخ که در پناهگاهی مملو از مردان، زنان و کودکان روهینگیا که از پزشکان اندونزیایی مراقبت می‌شوند، گفت: «ما از بزرگترین اردوگاه پناهندگان بنگلادش به اینجا آمدیم با این امید که مردم اندونزی به ما فرصت آموزش بدهند.

این گروه آخرین گروه از یک سری قایق فرود و نجات در سراسر منطقه در هفته های اخیر است.

57 روهینگیایی دیگر نیز روز یکشنبه به آچه رسیدند، در حالی که دو قایق دیگر با مجموع 230 سرنشین در ماه نوامبر به زمین نشستند.

در اوایل این ماه، نیروی دریایی سریلانکا 104 روهینگیا را نجات داد، در حالی که مقامات تایلند شش نفر دیگر را که به یک مخزن آب شناور چسبیده بودند نجات دادند.

(گزارش توسط هدایت الله تاج الدین در پیدی، اندونزی و استانلی ویدیانتو در جاکارتا؛ ویرایش توسط کانوپریا کاپور، مارتین پتی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.