حجره طلبگی امام خمینی(ره) در اراک گلباران شد

ایسنا/مرکزی حجره طلبگی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران در حوزه علمیه امام خمینی(ره) در شهر اراک با حضور تعدادی از مسئولین شهری و استانی گلباران شد. امیر هادی، فرماندار اراک دوازدهم بهمن ماه، همزمان با اولین روز دهه فجر در مراسم گلباران حجره طلبگی امام خمینی(ره) در حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهر اراک اظهار کرد: امروز

کد خبر : 314307
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
حجره طلبگی امام خمینی(ره) در اراک گلباران شد



ایسنا/مرکزی حجره طلبگی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران در حوزه علمیه امام خمینی(ره) در شهر اراک با حضور تعدادی از مسئولین شهری و استانی گلباران شد.

امیر هادی، فرماندار اراک دوازدهم بهمن ماه، همزمان با اولین روز دهه فجر در مراسم گلباران حجره طلبگی امام خمینی(ره) در حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهر اراک اظهار کرد: امروز در محلی زنگ انقلاب را زدیم که نمادی از ساده زیستی و شخصیت درونی امام بود. امروز در حجره ای سخن می‌گوییم که می‌تواند تجلی از زیست حضرت امام را به نمایش بگذارد. بیت امام در خمین نیز نماد دیگری از ساده زیستی و تهذیب نفس امام است.

فرماندار اراک خطاب به سردمداران جریان استکبار جهانی گفت: شما تلاش کردید پاییز ۱۴۰۱ را مبنای تاریخی برای انقلاب خود قرار دهید ولی پایان پاییز، پایان برگریزان مستکبران و دشمنان ایران اسلامی بود.

وی با اشاره به ساده زیستی امام راحل گفت: رهبر انقلاب ما که ملت ایران دل در گرو او بسته بودند در چنین مکان‌هایی پرورش یافته بود و در طول عمر خود به ساده‌ترین شکل زندگی کرد و کسی که این روزها کسانی به او وکالت می‌دهند، کسی است که پدرانش در بهترین شهرهای ایران با پول ملت ایران ویلاهای مجللی ساختند و به دنبال تفریحات و خوشگذرانی در کشورهای خارجی بودند.

هادی افزود: رهبر انقلاب ما کسی بود که هیچگاه از امکانات و بیت المال به نفع خود استفاده نکرد و از خاک و مال و منافع مردم ایران دفاع می‌کرد، اما وکلایی که امروز برخی بر می گزینند کسانی هستند که در این کشور بدون کوچکترین جنگی، آرارات و بحرین و بخش هایی از شمال غرب ایران را به ارمنستان و ترکیه واگذار کردند. رهبر انقلاب ما انقلابی هایی داشت که در دوران ۸ ساله دفاع مقدس ایستادند و شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع سلامت و مدافع امنیت از خاک و جان مردم ایران محافظت کردند.

فرماندار اراک افزود: در دهه فجر امسال قریب به ۲۵۰ پروژه عمرانی، کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد. همچنین در طرح تکریم خانواده محرومین، ۱۵ گروه جهادی در منزل محرومین حضور خواهند داشت.

علیرضا کریمی، شهردار اراک نیز در این آیین اظهار کرد: همان عواملی که انقلاب اسلامی را ایجاد کردند امروز هم در یک صفحه ای در مقابل ما قرار دارند و باید هر روز آن ها را مرور کنیم و به آفت ها و آسیب هایی که ممکن است انقلاب اسلامی ایران را تضعیف کند دقت کنیم. قرن بیستم قرن انقلاب ها بود ولی امروز هیچ کدام از آن انقلاب ها به جز انقلاب اسلامی در مسیر اولیه خودشان نیست. انقلاب اسلامی ایران از بعد ایدئولوژیکی، بسترساز ظهور حضرت حجت(عج) خواهد بود و به عنوان ظهور صغری، مقدمه ای بر ظهور کبری خواهد بود.

شهردار اراک با بیان اینکه انقلاب اسلامی سه ویژگی داشت که اگر روی این ویژگی ها استقامت نکنیم آسیب زا خواهد بود گفت: اولین نکته، آگاهی مردم و پیشرو بودن مردم در جریان انقلاب است. ارزش هایی که انقلاب اسلامی مطرح می‌کرد ارزش های اسلامی و انسانی بود. امروز آفت این آگاهی و پیشگامی، جهالت و کسالت است. دشمن، امروز می خواهد در کودتای رسانه ای خودش مردم را در جهل مرکب قرار دهد. این جهالت امروز مثل موریانه به خاطر غفلت ما به ستون فرهنگی جامعه آسیب می‌زند.

کریمی افزود: نکته دوم، بحث انسجام، وحدت و همدلی مردم بود که این هم از نظر اعتقادی برای ما فریضه است و باعث شده است بسیج مردم در سمت انقلاب حرکت کند. امروز دشمن به دنبال حذف یکپارچگی ایران است و باید به شدت از این وحدت محافظت کنیم. هر عاملی که موجب تفرقه مردم شود یک اندیشه شیطانی و استکباری است. اگر ما پیرو امام هستیم باید وحدت آفرین باشیم چراکه امروز پاشنه آشیل این انقلاب ایجاد تفرقه است.

شهردار اراک با بیان اینکه نکته سوم، بحث پیمان شکنان است تصریح کرد: اگر انقلاب پیروز شد به دلیل این بود که مردم با امام خودشان که مرد خدا و عرفان و پرورش یافته دامن اسلام بود بیعت کردند و از ایشان حمایت کردند. امروز محور مقاومت در جهان می‌درخشد و تا روزی که پیمان شکنی نشود این انقلاب باقی خواهد ماند. پیمان شکنان امروز، وحدت شکن هم هستند.  امیدوارم ملت ایران در اوج آگاهی باشند و با حفظ وحدت و انسجام خودشان در مسیر پشتیبانی از دین خدا و انقلاب پیشرو و پیشگام باشند.

حجت الاسلام سید احمد میرمهدی رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک نیز در این مراسم اظهار کرد: دشمنان می گویند ایران یک جغرافیای ساختگی است در حالی‌که ایران در طول تاریخ همواره کشوری باعظمت بوده است.

وی با بیان اینکه اسلام بحث انسانیت در عالم را بیان کرده است تصریح کرد: اسلام دو جغرافیا را بیان کرده است یکی جغرافیای اسلامی و دیگری جغرافیای کفر. انقلاب اسلامی جغرافیای اسلام را گسترده کرد و اسلام را در دنیا زنده کرد. قبل از انقلاب اسلامی، اسلام در جهان از اهمیت چندانی برخوردار نبود اما با مکتبی که اهل بیت پیغمبر در دنیا برپا کردند در سراسر عالم نام اسلام زنده شد. این انقلاب اسلامی بود که باعث شد در سراسر دنیا مراسم عزاداری امام حسین(ع) برپا شود.

میرمهدی با اشاره به اینکه اگر استقامت مردم مسلمان ایران نبود، دشمنان اجازه طرح مبانی اسلام در جهان را نمی‌دانند، اضافه کرد: یک روزی قبل از انقلاب در جوامع دانشگاهی ما، کسانی که با دین سر و کار داشتند تعداد محدودی بودند و تا بخواهید مفاهیم انکاری و کفر در بین مردم گسترش یافته بود چراکه دین را یک مسئله پیش پا افتاده و مضر بین مردم می‌دانستند اما با وقوع انقلاب اسلامی، دین اسلام مکتب مردم در ایران شد.

وی با تاکید بر اینکه ملت مظلوم یمن، فلسطین، عراق و افغانستان به برکت انقلاب اسلامی تاکنون در مقابل ظلم استقامت کرده‌اند تصریح کرد: برای اسلام باید هزینه کرد و از جان و مال گذشت و قطعا خداوند تبارک و تعالی مزد این جان فشانی ها را عنایت خواهد کرد و قدرت مسلمین در جهان مستقر خواهد شد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.