حجت الاسلام معزی: عمق‌بخشی به فرهنگ دینی یک ضرورت در هلال احمر است

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، آیین تکریم و معارفه معاون فرهنگی و امورآموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با حضور حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبدالحسین معزی در سالن مرکز عملیات اضطراری جمعیت به صورت ویدئو کنفرانس و

کد خبر : 144719
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
حجت الاسلام معزی: عمق‌بخشی به فرهنگ دینی یک ضرورت در هلال احمر است



به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، آیین تکریم و معارفه معاون فرهنگی و امورآموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با حضور حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبدالحسین معزی در سالن مرکز عملیات اضطراری جمعیت به صورت ویدئو کنفرانس و ارتباط با مسئولان دفاتر استان‌ها برگزار شد.

در این مراسم که هفتمین نشست ویدئو کنفرانس حجت الاسلام والمسلمین معزی با معاونین و مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در سال جاری است، از خدمات ارزنده دکتر یاسر احمدوند در عرصه فرهنگی در جمعیت هلال احمر قدردانی به عمل آمد و حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فجری از سوی نماینده رهبر معظم انقلاب به عنوان معاون فرهنگی و امورآموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر منصوب شد.

اهمیت الگوبرداری از سیره‌ و گفتار اهل بیت(ره)

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر در این مراسم که در ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) برگزار شد، ضمن تسلیت و تعزیت ایام، درباره اهمیت الگوبرداری از سیره‌ و گفتار اهل بیت(ره) و لزوم بهره‌ گرفتن از برکات معنوی ایشان سخنانی را بیان کرد. وی مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) را مکتب دفاع از حریم ولایت برشمرد و افزود: ایشان در سخت‌ترین شرایط حمایت خود از امیرالمومنین را دریغ نکرد و جامعه خفته آن عصر را بیدار کرد. پژواک فریاد رسای ایشان در یادآوری مساله غدیر، امروز هم در جامعه اسلامی شنیده می‌شود.

وی به بازخوانی خطبه‌هایی از صدیقه کبری (س) در دفاع از ولایت پرداخت و جریان ولایت را جریان هدایت به صراط مستقیم دانست و افزود: ما هم باید با الگو برداری از این سیره حامی و مدافع مکتب  ولایت باشیم.

معزی همچنین  در این مراسم ابراز امیدواری کرد که با کاهش شیوع ویروس کرونا در کشور در سال ۱۴۰۱ همایش مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه به صورت حضوری پس از دو سال برگزار گردد.

دکتر کولیوند فردی آشنا به هلال احمر، مومن، انقلابی و ایثارگر

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به تغییرات مدیریتی در دولت سیزدهم و جمعیت هلال احمر گفت: شورای عالی جمعیت هلال احمر با اکثریت آرا فردی شایسته را به ریاست جمعیت هلال احمر به رئیس جمهوری معرفی کرد و رئیس جمهور محترم نیز دکتر کولیوند را که فردی آشنا به هلال احمر، مومن، انقلابی، ایثارگر و  یک عنصر شناخته شده در جامعه اسلامی ما است را به به ریاست جمعیت هلال احمر منصوب کرد.» 

معزی همچنین ابرازی امیدواری کرد که این مدیر شایسته و انقلابی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و منابع، این جمعیت مردم نهاد را به سمت اهداف خود که تسکین درد و رنج مردم در جامعه بشری است، سوق دهد. بنا به گفته نماینده رهبر انقلاب ایجاد اخوت و برادری در جامعه، خدمت در عرصه سلامت، تکریم‌انسان‌ها از جمله اقداماتی است که می بایست جمعیت هلال احمر در مسیر آن و در اقدام عملی نسبت به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب قدم بردارد.

گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله غیوری

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه یاد و خاطره آیت‌الله غیوری را گرامیداشت و افزود: مرحوم آقای غیوری نزدیک به سی و دو سال عنوان نمایندگی امام خمینی (ره) و همچنین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جمعیت هلال احمر عهده داشت و در هلال احمر از آنچه در توان او بود برای ارتقای فرهنگ دینی و گسترش دینی حتی آن سوی مرزهای  سرزمین ایران اسلامی دریغ نکرد و  تلاش‌ها و فعالیت‌های فراوانی داشت.

قدردانی از عملکرد یاسر احمدوند

وی در ادامه به ارزیابی عملکرد معاونت فرهنگی و امورآموزشی و پژوهشی در دوران مدیریتی دکتر یاسر احمدوند پرداخت.

معزی ضمن مثبت‌خواندن این عملکرد خاطر نشان کرد: با تشکیل دولت جدید، وزارت ارشاد هم برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی خود و همچنین توسعه عرصه نشر و کتاب خواستار همکاری با آقای احمدوند شد، این جدایی برای حوزه نمایندگی ولی فقیه و برای مجموعه سخت و دشوار است، اما امیدواریم حضور ایشان در سمت جدید، موجب بهبود وضعیت فرهنگی بر اساس معارف دینی در کشور شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر انتشار ۶۳ شماره از مجله مهر و ماه و ۴۴ شماره از مجله زاد را نمونه ارزشمند از خدمات ایشان برشمرد که در آن به معارف دینی در عرصه فرهنگ پرداخته شده است.

وی افزود: حتی در شرایطی که جمعیت هلال احمر از لحاظ مالی در تنگنا قرار داشت، فعالیت‌های مثبت فرهنگی ادامه یافت.

معزی ارتباط با هنرمندان، نویسندگان و فرهنگیان، انتشار کتاب ده‌هشتاد، درس گفتارها و برگزاری نشست‌های تخصصی را از جمله اقدامات تاثیرگذار معاونت فرهنگی و امورآموزشی و پژوهشی در دوران مدیریت دکتر یاسر احمدوند دانست. 

معزی همچنین مساله کتابخوانی را یک ضرورت مهم در عرصه فرهنگ برشمرد و افزود: گسترش تکنولوژی و فضای دیجیتال در کشور باعث کاهش کتابخوانی در کشور شده است و این یک جفای بزرگ در عرصه فرهنگ است. امیدواریم با حضور دکتر احمدوند شاهد تحول جدی در این عرصه باشیم.

معزی در ادامه از عملکرد دو ماهه مجید معزی، مدیر کل حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت در سرپرستی معاونت فرهنگی و امورآموزشی قدردانی کرد

اهمیت پرداخت به مساله جوانان در برنامه‌های فرهنگی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به معرفی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فجری، معاون جدید  فرهنگی و امورآموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه انتصاب ایشان با مشورت و نظر صاحب‌نظران و نخبگان فرهنگی صورت گرفته است، افزود: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فجری دارای شخصیت علمی و مقام علمی بالای حوزوی است، همچنین سابقه کار فرهنگی  در دفتر تبلیغات و عرصه تالیف را داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نگاه حجت الاسلام والمسلمین فجری را در عرصه  تبیین معارف دینی ارزشمند خواند و تصریح کرد: آشنایی با چالش‌های زندگی امروزی، نگاه عمیق به سبک زندگی اسلامی که نیاز و ضرورت فرهنگ در جامعه امروز ما است، از ویژگی‌های این روحانی فرهیخته است.

معزی بر ضرورت بهره‌گیری از بیانیه گام دوم در عرصه فرهنگ تاکید کرد و افزود: جمعیت هلال‌احمر به دنبال افزایش مشارکت جوانان، یافتن مسئولیت اجتماعی و توانایی به دست آوردن فرصت‌ها در جامعه است تا جوانان بتوانند علاوه بر آماده‌سازی خود برای زندگی آینده به جوان‌سازی جمعیت هلال‌احمر نیز کمک کنند و امیدواریم با حضور حجت الاسلام والمسلمین فجری اقدامات فرهنگی جمعیت در این زمینه ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر در طول نزدیک به صد سالی که از عمر خود را گذرانده، فعالیت‌های گوناگونی انجام داده است، از جمله ترویج مهرورزی، نیکوکاری، هم‌افزایی و مشارکت در خدمات عام‌المنفعه و همچنین ارتقای ظرفیت اجتماعی و فرهنگی هلال‌احمر از رویکردهای بارز این سازمان مردم‌نهاد بوده که نتایج درخشانی نیز به دنبال داشته است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احم بر لزوم ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در  سازمان جوانان تاکید کرد.

وی همچنین حضور موثر مسئولان‌ دفاتر در جلسات فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ جوانان را از جمله اقدامات دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان‌های مختلف برشمرد و در این خصوص بیان کرد: ارتباط مستمر، پویا و شاداب با جوانان می‌تواند هم موجب ارتقای سرمایه اجتماعی در جمعیت و هم ارتقا سبک‌زندگی دینی در کشور گردد.

معزی در این مراسم هدایت و نظارت بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به منظور رعایت اصول و اهداف عالیه و انطباق آن با موازین اسلامی و انسانی و همچنین آموزش ، گسترش و تعمیق تعالیم اسلامی و هدایت امور فرهنگی و نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ سازمانی بر اساس ارزش های اسلامی در بین مدیران ، کارکنان و اعضای هلال احمر از ماموریت‌های دیگر حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر و معاونت معاون نظارت و امورشرعی نماینده ولی فقیه  دانست.

قدردانی از عملکرد فرهنگی استان‌ها

«یاسر احمدوند» معاون سابق فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد معاونت در این نشست از تلاش‌های جدی و مجاهدت مسئولان دفاتر در استان‌ها و کارشناسن حوزه در پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه قدردانی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که این مجموعه با حضور حجت الاسلام والمسلمین فجری فعال‌تر و طراحی مناسب‌تردر ماه‌های آتی بتواند در مسیر دستیابی به اهداف و برنامه‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه گام‌های جدی و موثری را طراحی و اجرا نماییم.

احمدوند با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور یک چالش برای برگزاری برنامه‌فرهنگی به شمار می‌آمد ابراز امیدواری کرد که با کاهش مرگ و میر کرونایی درکشور شاهد رشد برنامه‌ فرهنگی در مجموعه جمعیت هلال احمر شویم.

خدمت در حوزه نمایندگی ولی‌فقیه افتخار است

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فجری معاون فرهنگی و امورآموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه نیز در این نشست به برخی از برنامه‌های آتی خود در معاونت فرهنگی و امورآموزشی و پژوهشی اشاره کرد. معاون جدید  فرهنگی و امورآموزشی و پژوهشی ضمن  گرامیداشت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س)  یاد و خاطره آیت‌الله غیوری را نیز در این جمعیت گرامیداشت. 

وی ضمن قدردانی از حسن اعتماد، نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر اظهار امیدواری کرد که  با همکاری همه اعضای حوزه نمایندگی بتوانند به این اعتماد پاسخ مثبت دهند.

معاون فرهنگی و امورآموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در ادامه حضور در نهادی را که منتصب به رهبر معظم انقلاب است را یک افتخار برای خود خواند.

حجت الاسلام والمسلمین فجری همچنین  با توجه به آشنایی خود از دوران کودکی و نوجوانی با جمعیت هلال احمر، این مجموعه را یک مجموعه پیش‌رو و خدمت‌رسان توصیف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ذاکری معاون نظارت و امورشرعی نماینده ولی فقیه نیز در این مراسم ضمن ارائه و تشریح گزارشی از اقدامات، معاونت نظارت و امورشرعی در جمعیت هلال احمر،خاطرنشان کرد:« در بحث نظارت طبق گزارش‌های مسئولان دفاتر روند مثبتی را دنبال می‌کنیم. از هم اینجا از تمام مسئولان دفتر قدردانی می‌کنم و امید است با رویکرد جدید رئیس جمعیت این مهم بیش از پیش موفق شود.

۲۳۵۲۳۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.