حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه: مردم در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر مشارکت کنند

[ad_1] حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران با تبریک صدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر، افزود: انسان نیازمند به همکاری، خدمت‌رسانی به دیگران و تعاون در زندگی است. بدون همراهی و با هم زیستن زندگی انسان شکل نخواهد گرفت. وی پیشرفت زندگی انسان را منوط به رشد

کد خبر : 206440
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه: مردم در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر مشارکت کنند

[ad_1]

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران با تبریک صدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر، افزود: انسان نیازمند به همکاری، خدمت‌رسانی به دیگران و تعاون در زندگی است. بدون همراهی و با هم زیستن زندگی انسان شکل نخواهد گرفت.

وی پیشرفت زندگی انسان را منوط به رشد فعالیت‌های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: انگیزه این همراهی و کمک به دیگران می‌تواند شهرت‌طلبی، کسب ثروت از راه خدمت و یا علاقمندی شخصی باشد اما خدمتی ارزشمند است که انگیزه آن بشر دوستی و نوع دوستی انسانی باشد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه زندگی انسان‌ها بدون کمک به یکدیگر پا نمی‌گیرد، اضافه کرد: در اسلام این نوع دوستی با قصد تقرب به خدا شکل می‌گیرد و باید انسان را به خاطر اینکه خلق خداست، دوست داشت. خدمت رساندن به مخلوقات خدا به قصد تقرب یکی از فرایض الهی محسوب می‌شود و خدمت به انسان، خدمت به اسلام و مسلمین است.

هدف هلال احمر کاهش رنج و درد نیازمندان است

معزی همچنین گفت: جمعیت هلال احمر یک سازمان غیرانتفاعی و مردمی است که درصدد مال‌اندوزی و کسب نیست، هدف این سازمان خدمت‌ است و برای خدمت به خلق خدا تشکیل شده و انگیزه این سازمان همان انگیزه بشردوستی و نوع‌دوستی است و هدفش هم کاهش رنج و درد نیازمندان است.

وی ادامه داد: در جهان تعداد بسیار زیادی زلزله، سیل، آتش‌سوزی و سایر بلایا پدید می‌آید که هدف هلال احمر کاهش این دردهاست تا با کاهش رنج انسان‌ها، آرامش در جامعه با حفظ کرامت انسانی برقرار شود.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر درصدد حفظ سلامت و صحت افراد جامعه برآمده و در همه ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، هلال احمر به دنبال حفظ سلامت جامعه است و از سوی دیگر هلال احمر به‌دنبال گسترش صلح، اخوت و دوستی و برادری بیشتر در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنانش به اشتراکات اهداف جمعیت هلال احمر و تعالیم دینی پرداخت و با اشاره به تأکید اسلام بر احسان و خیرخواهی گفت: خداوند متعال می‌فرماید با یکدیگر تعاون داشته باشید و برپایه نیکی و تقوای الهی به هم کمک کنید نه براساس اهداف شیطانی. در جهان بعضی‌ها هستند که کمک می‌کنند اما این کمک براساس اهداف شیطانی است. در نگاه دینی انسان‌ها مکرم هستند و احترام مؤمن از احترام به کعبه بالاتر است.

معزی به فرمایش امیرالمومنین(ع) به فرزندش اشاره و تصریح کرد: اگر جامعه بشری درک کند آنچه را برای خود نیک می‌خواهد برای دیگران هم نیک بخواهد، شرایط بهتری را در جهان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مؤمنان خدمتگزار یکدیگر هستند، گفت: در جامعه‌ای که انسان‌ سودی برای جامعه ندارد و مدام به فکر خود و زندگی خود است و رنج دیگران را فراموش کرده و به تعبیر غربی‌ها فکر می‌کند مشکل دیگران به آنها ربطی ندارد، مشکلات آن جامعه بیشتر خواهد شد.

یک میلیون جوان داوطلب عضو هلال احمر هستند

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هلال احمر فضایی را برای خدمتگزاری به دیگران فراهم کرده است، اظهار داشت: این جمعیت خدمت داوطلبانه را در دستور کار قرار داده است و یک جمع داوطلبانه است و اگر ثروتی دارد، ثروتش را به میدان می‌آورد تا بتواند خدمت کند.

معزی یادآور شد: حدود یک میلیون جوان داوطلب از طلبه‌ها گرفته تا دانشجو و کارمند و روستایی عضو داوطلب این سازمان جوانان این جمعیت هستند و در اینجا از مردم می‌خواهم که درجمعیت هلال احمر نام‌نویسی کنند تا در مشکلات و بحران‌ها یاری‌گر همنوعان گرفتار خود شوند.

وی هلال احمر را طلیعه‌دار خدمت در جامعه برشمرد که افراد با تخصص‌های متعدد در آن به فعالیت‌های داوطلبانه می‌پردازند.

بیشتر بخوانید:

مزین شدن یکی از پایگاه‌های امداد و نجات قزوین به نام شهید امدادگر

حجت الاسلام والمسلمین معزی: هلال احمر ایران در کنار مردم مظلوم جهان ایستاده است

۲۳۳۲۳۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.