حال و هوای جشن نیمه شعبان در خانه پدری امام موسی صدر

[ad_1] پایگاه اطلاع رسانی امام موسی صدر نوشت:  نیمه شعبان که می‌شد، به دیوارها پارچه‌های رنگارنگ می‌زدند و فانوس روشن می‌کردند. آیت الله صدرالدین صدر و فرزندانش مقید بودند که حتما خانه تزئین شود و رنگ و بوی عید بگیرد… خاطرات خواهر و خواهرزاده امام صدر درباره نیمه شعبان را که در گفت‌وگوهایی با گروه

کد خبر : 35887
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰:۱۶
حال و هوای جشن نیمه شعبان در خانه پدری امام موسی صدر

[ad_1]

پایگاه اطلاع رسانی امام موسی صدر نوشت:  نیمه شعبان که می‌شد، به دیوارها پارچه‌های رنگارنگ می‌زدند و فانوس روشن می‌کردند. آیت الله صدرالدین صدر و فرزندانش مقید بودند که حتما خانه تزئین شود و رنگ و بوی عید بگیرد… خاطرات خواهر و خواهرزاده امام صدر درباره نیمه شعبان را که در گفت‌وگوهایی با گروه تاریخ شفاهی موسسه امام موسی صدر بیان شده در ادامه می‌خوانید:

زهرا صدر، خواهر امام موسی صدر:
در شهر قم خیلی چراغونی بود ولی ما اجازه نداشتیم که برای تماشا بیرون برویم. برادرم، آقا موسی خیلی مقید بودند که اتاق‌ها رو به شکلی تزئین کنند؛ یعنی نیمکتی می‌گذاشتند و چراغ‌های نفتی را به صورت طبقه طبقه روی آن می‌گذاشتند. به دیوارها پارچه‌های رنگارنگ می‌زدند و فانوس روشن می‌کردند. اعضای خانواده هم برای شب عید (نیمۀ شعبان) دور هم جمع می‌شدند.

تا وقتی که بچه‌ها کوچک بودند، برای نیمۀ شعبان و عید غدیر حنا به دستانشان می‌بستند. چون حنا گذاشتن برای عید مستحب است. بی‌بی‌ام یک ظرف حنا خیس می‌کردند و به همۀ بچه‌ها و کارگرها حنا می‌دادند و بعد هم روی آن را پارچه می‌بستند. صبح هم آب گرم می کردند تا بچه‌ها حنا را بشویند، وضو بگیرند و نماز صبح بخوانند. بچه ها این کار را خیلی دوست داشتند.

محمدصدرعاملی، خواهرزاده امام موسی صدر:
ایام نیمه شعبان در قم جشن بزرگی برپا می‌شد. امام صدر هم همۀ گلدان‌هایی را که در خانه بود، جمع می‌کرد و روی میزها پارچه‌ای می‌انداخت و گلدان‌ها را روی این میزها می‌گذاشت. روی میز شمع روشن می‌کرد. تقریبا شبیه تریبون می‌شد و تداعی کنندۀ جشن بود. افراد خانواده دور هم جمع می‌شدند و شیرینی پخش می‌شد.

یادم هست که در یکی از روزها در آن مراسم به من گفتند که چیزی بخوان، و من هم به آن مناسبت خواندم. ایشان به این مناسبت‌ها و جشن‌ها و به این شعائر دینی و مناسبت‌های دینی اهمیت می‌داد و این موضوع از همان زمان در ذهن من مانده است که مثلاً برای نیمۀ شعبان باید کار اضافه‌ای انجام بدهیم و جشنی به پا کنیم. وسائل اضافه‌ای هم از بیرون نمی‌آمد و همین گلدان‌های موجود در خانه روی میزهایی چیده می‌شد و به صورت جشنی درمی‌آمد.

/6262

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.