حال و هوای تجاری ژاپن به دلیل کاهش رشد اقتصادی در ژاپن بدتر می شود

[ad_1] توسط لیکا کیهارا و تتسوشی کاجیموتو توکیو (رویترز) – نظرسنجی بانک مرکزی روز دوشنبه نشان داد که احساسات تجاری ژاپن در ژانویه تا مارس به بدترین سطح در بیش از دو سال گذشته رسیده است، زیرا کاهش رشد جهانی چشم انداز اقتصاد متکی به صادرات را مختل می کند. در مقابل، نظرسنجی بانک مرکزی

کد خبر : 341834
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۷:۳۰
حال و هوای تجاری ژاپن به دلیل کاهش رشد اقتصادی در ژاپن بدتر می شود

[ad_1]

توسط لیکا کیهارا و تتسوشی کاجیموتو

توکیو (رویترز) – نظرسنجی بانک مرکزی روز دوشنبه نشان داد که احساسات تجاری ژاپن در ژانویه تا مارس به بدترین سطح در بیش از دو سال گذشته رسیده است، زیرا کاهش رشد جهانی چشم انداز اقتصاد متکی به صادرات را مختل می کند.

در مقابل، نظرسنجی بانک مرکزی ژاپن نشان داد که با تسهیل کنترل‌های مرزی و پایان دادن به محدودیت‌های کووید-19، روحیه بخش خدمات بهبود یافت.

این نظرسنجی یکی از داده‌های کلیدی است که بانک مرکزی برای تولید رشد سه ماهه جدید و برآوردهای تورم در نشست بعدی خود در 27 تا 28 آوریل بررسی می‌کند – اولین جلسه‌ای که به ریاست کازوئو اوئدا، فرماندار آینده، برگزار می‌شود.

شاخص سرفصلی که احساسات تولیدکنندگان بزرگ را اندازه می‌گیرد در ماه مارس از مثبت 7 در دسامبر به مثبت 1 سقوط کرد، که بدتر از پیش‌بینی میانگین بازار برای خوانش مثبت 3 بود. این پنجمین سه ماهه متوالی وخامت و بدترین سطح از دسامبر 2020 بود.

این نظرسنجی نشان داد که شاخص غیرتولیدی بزرگ برای سه ماهه چهارم به مثبت 20 از مثبت 19 در دسامبر افزایش یافت که با پیش بینی میانه بازار مطابقت داشت.

شرکت‌های بزرگ قصد دارند در سال مالی که در آوریل آغاز شد، هزینه‌های سرمایه‌ای را 3.2 درصد افزایش دهند، که کمتر از پیش‌بینی‌های بازار برای افزایش 4.9 درصدی است.

شرکت‌ها انتظار دارند تورم سالانه به 2.8 درصد، سه سال آینده به 2.3 درصد و پنج سال بعد به 2.1 درصد برسد، این نظرسنجی نشان داد که شرکت‌ها برای سال‌های آینده آماده می‌شوند تا تورم بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی باقی بماند. .

اقتصاد ژاپن در سه ماه پایانی سال 2022 به سختی از رکود جلوگیری کرد و تحلیلگران انتظار دارند هر گونه بازگشتی در سه ماهه ژانویه تا مارس نسبتاً کم باشد، زیرا رشد آهسته دستمزدها و افزایش هزینه های زندگی به مصرف آسیب می رساند.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ در مذاکرات دستمزد بهاره با اتحادیه‌ها وعده افزایش دستمزدهای سنگین را دادند و به سیاست‌گذاران امید دادند که مصرف بهبود یابد و کسادی ناشی از رکود مورد انتظار در صادرات را جبران کند.

قدرت اقتصاد و همچنین چشم انداز دستمزد و تورم، کلید این است که BOJ چقدر زود می تواند سیاست کنترل بازده اوراق قرضه خود را تغییر دهد یا به آن پایان دهد که به عنوان تحریف قیمت گذاری در بازار و آسیب رساندن به حاشیه موسسات مالی مورد انتقاد قرار گرفته است.

(گزارش توسط لیکا کیهارا و تتسوشی کاجیموتو؛ ویرایش توسط سام هلمز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.