جی پی مورگان می بیند که لیر ترکیه پس از انتخابات به سمت 30 دلار در هر دلار می رود

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: زنی اسکناس لیر ترکیه را در این تصویر در دست دارد که در 30 مه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر توسط مارک جونز لندن (رویترز) – بانکداران JPMorgan (NYSE:) پیش‌بینی کرده‌اند که اگر به نظر می‌رسد که تغییرات جزئی در سیاست‌های اقتصادی غیرمتعارف آن اعمال خواهد شد، احتمالاً به

کد خبر : 346229
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
جی پی مورگان می بیند که لیر ترکیه پس از انتخابات به سمت 30 دلار در هر دلار می رود

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: زنی اسکناس لیر ترکیه را در این تصویر در دست دارد که در 30 مه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

توسط مارک جونز

لندن (رویترز) – بانکداران JPMorgan (NYSE:) پیش‌بینی کرده‌اند که اگر به نظر می‌رسد که تغییرات جزئی در سیاست‌های اقتصادی غیرمتعارف آن اعمال خواهد شد، احتمالاً به شدت کاهش می‌یابد و ممکن است پس از انتخابات ماه آینده به 30 دلار در برابر دلار نزدیک شود.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه که در 14 مه برگزار شد، شاید مهم ترین انتخابات در تاریخ یک صد ساله این جمهوری باشد.

آنها هم برای ترک هایی که از بحران هزینه های زندگی ناشی از تورم ضربه خورده اند و هم برای سرمایه گذاران بین المللی که بسیاری از آنها در بحبوحه دوره های مکرر آشفتگی بازار در سال های اخیر از کشور نجات یافته اند، انشعابی را نشان می دهند.

تحلیلگران جی‌پی مورگان گفتند که بدون توجه به نتایج، تعدیل‌های کلان مورد انتظار بود، اما دو سناریو بر اساس میزان تعهد به سیاست‌های متعارف‌تر، مانند افزایش نرخ بهره برای کاهش تورم، ارائه کردند.

در یک سناریوی «تعهد قوی» آنها پیش‌بینی کردند که لیر در ابتدا به 24-25 دلار کاهش می‌یابد و در پایان سال به 26 لیر در مقایسه با حدود 19 فعلی کاهش می‌یابد.

بازده اوراق قرضه دولتی معیار، که هزینه های استقراض در اقتصاد را افزایش می دهد، به 25 درصد خواهد رسید.

“در ابتدا، لیر به دلیل فشارهای محرک بزرگ پیش از انتخابات کاهش می یابد. با کاهش سرکوب مالی، محلی ها پرتفوی FX را افزایش می دهند، در حالی که خارجی ها منتظر نقاط ورودی ارزش گذاری بهتر هستند.”

با این حال، اگر تغییر به سمت سیاست‌های متعارف‌تر به نظر می‌رسد که ملایم‌تر باشد، لیر می‌تواند تا پایان سال به نزدیک به 30 دلار کاهش یابد، البته با کاهش اولیه کمتر، در حالی که بعید است بازده اوراق قرضه در این سناریو تعدیل زیادی داشته باشد.

تحلیلگران جی پی مورگان گفتند: «بنابراین به یک ارزیابی تاکتیکی نیاز است و ما انتظار داریم نوسانات افزایش یابد.

آنها هشدار دادند که حتی با بهترین نیت، مسیر کاهش تورم اقتصاد طولانی خواهد شد، در حالی که این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی نیز قصد بازسازی ذخایر ارزی خود را داشته باشد.

آنها افزودند که تنها بازگشت اندک به سیاست‌های کلان اقتصادی متعارف، از جمله سرعت آهسته‌تر رشد اعتبار، برخی سطوح پایین‌تر سرکوب مالی و مسیری برای بازسازی ذخایر ارزی، “بعید است که الهام‌بخش جریان سرمایه باشد” به این معنی که لیر “احتمالا ادامه خواهد داشت”. مسیر استهلاک طولانی تر».

آنها تخمین زدند که نرخ واقعی ارز موثر لیر (REER) که قیمت‌ها را در نظر می‌گیرد و ارزش آن را در برابر ارزهای دیگر که ترکیه با کشورهایی که ترکیه تجارت زیادی با آنها دارد اندازه‌گیری می‌کند، اکنون حدود 32 درصد کمتر از “ارزش منصفانه” است.

جی پی مورگان گفت: «سناریوی بازگشت به سیاست‌های کلان اقتصادی متعارف می‌تواند لیر را در یک روند افزایش واقعی به سمت ارزش منصفانه خود قرار دهد.»

با این حال، افزایش واقعی اولیه در درجه اول توسط قیمت‌ها انجام می‌شود، با فضای کمی برای افزایش ارزش FX.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.