جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس پس از از دست دادن چالش با استرداد مواجه می شود

[ad_1] جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، پس از شکست در چالشی که مانع از آن می شد، با استرداد از بریتانیا به ایالات متحده مواجه است. بر اساس گزارش رویترز، آسانژ که به دلیل 18 اتهام مرتبط با انتشار اسناد محرمانه نظامی آمریکا و اسناد دیپلماتیک تحت تعقیب است، با این حال، هفته آینده تجدیدنظرخواهی

کد خبر : 361131
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲:۰۷
جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس پس از از دست دادن چالش با استرداد مواجه می شود

[ad_1]

جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، پس از شکست در چالشی که مانع از آن می شد، با استرداد از بریتانیا به ایالات متحده مواجه است. بر اساس گزارش رویترز، آسانژ که به دلیل 18 اتهام مرتبط با انتشار اسناد محرمانه نظامی آمریکا و اسناد دیپلماتیک تحت تعقیب است، با این حال، هفته آینده تجدیدنظرخواهی خود را تمدید خواهد کرد. دادگاه عالی بریتانیا حکم داد آسانژ هیچ دلیل قانونی برای اعتراض به تصمیم استرداد ندارد.

پیش از این، یک قاضی بریتانیایی با استناد به نگرانی‌ها در مورد سلامت روانی آسانژ و خطر خودکشی در صورت نگهداری در یک زندان با حداکثر امنیتی، حکمی علیه استرداد آسانژ صادر کرده بود. با این حال، این تصمیم در دادگاه تجدید نظر پس از ارائه تضمین هایی از جمله امکان انتقال آسانژ به استرالیا برای گذراندن هر نوع مجازات، لغو شد.

ویکی لیکس در سال 2010 به دلیل انتشار فایل های محرمانه و اسناد دیپلماتیک شهرت یافت و یکی از بزرگترین نقض های امنیتی در تاریخ ارتش ایالات متحده را رقم زد. به عنوان یک روزنامه نگار، پلتفرم آسانژ جنایات جنگی و نقض باور نکردنی اعتماد عمومی توسط ارتش ایالات متحده را برجسته کرد. تلاش‌های او برای افشای جنایات و اقدامات انجام شده توسط دولت، علی‌رغم حمایت‌هایی که روزنامه‌نگاران باید دریافت کنند، حتی در هنگام گزارش اطلاعات حساس، با واکنش‌های خشمگینانه مواجه شده است. تنبیه آسانژ به خاطر کارش به منزله ایجاد سابقه ای است که روزنامه نگارانی که عمیقاً در امور دولتی کاوش می کنند نمونه ای از آن خواهند بود.

پرونده آسانژ توجه بین المللی را به خود جلب کرده و بحث هایی را در مورد آزادی مطبوعات و پیامدهای بالقوه برای افشاگران برانگیخته است. تجدیدنظرخواهی هفته آینده لحظه ای حیاتی برای تعیین سرنوشت آسانژ خواهد بود، زیرا او همچنان به مبارزه علیه استرداد به ایالات متحده ادامه می دهد.

آخرین شماره چاپ مجله بیت کوین، Gatekeepers Issue است که آسانژ در جلوی آن نقش دارد. صفحه دانلود جلد داستان توضیح می دهد: «ما سرمقاله The Gatekeepers Issue را با نامه ای سرگشاده به جولیان آسانژ با عنوان Dear Julian هدایت می کنیم. در این مقاله، نویسنده اقدامات آسانژ را به اقدامات تیتان یونان باستان، پرومتئوس تشبیه کرده است. برای خواندن داستان کامل، می‌توانید ایمیل خود را وارد کنید تا یک نسخه مجازی از نامه سرگشاده را دریافت کنید – و برای قدردانی کامل از مسئله دروازه‌بانان، می‌توانید برای اشتراک در اینجا ثبت‌نام کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.