جورج بوش که دشمن اول ما بود می‌گفت «پرشین گلف»؛ عراق چه می‌گوید؟!

[ad_1] حسن روشن، بازیکن اسبق تیم ملی در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفت‌وگویی در ارتباط با برگزاری مسابقات فوتبال در عراق با نام جعلی مسابقات خلیج عربی، مذاکرات تاج با اینفانتینیو، نقش دولتمردان و سیاستمداران ایران در این باره و مسایلی از این دست اظهاراتی را مطرح کرد. خودکرده را تدبیر نیست! روشن درباره

کد خبر : 307463
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
جورج بوش که دشمن اول ما بود می‌گفت «پرشین گلف»؛ عراق چه می‌گوید؟!

[ad_1]

حسن روشن، بازیکن اسبق تیم ملی در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفت‌وگویی در ارتباط با برگزاری مسابقات فوتبال در عراق با نام جعلی مسابقات خلیج عربی، مذاکرات تاج با اینفانتینیو، نقش دولتمردان و سیاستمداران ایران در این باره و مسایلی از این دست اظهاراتی را مطرح کرد.

خودکرده را تدبیر نیست!

روشن درباره برگزاری مسابقات فوتبال در کشور عراق با عنوان جعلی خلیج عربی اظهار داشت: اولا خودکرده را تدبیر نیست! متاسفانه ما کارهایی برای کشور عراق انجام داده‌ایم که در قبال حمله این کشور به ایران و شهادت بیش از ۲۰۰هزار جوان کشورمان چیزی جز تاسف را برای ما به ارمغان نمی‌آورد.

وی افزود: کشور دوست و برادر ۸ سال با ما در جنگ بود و برادر خود من و خیلی‌های دیگر مثل او در این جنگ به شهادت رسیدند اما حالا ما با پشت سر گذاشتن این شرایط سعی کردیم برای عادی‌سازی روابط حتی به این کشور کمک کنیم و برای‌شان ورزشگاه، مدرسه، درمانگاه و خیلی چیزها ساختیم اما حالا می‌بینیم که آن‌ها چطور به محبت ایران پشت می‌کنند. این در حالی است ما در کشور خودمان به اندازه کافی مدرسه و درمانگاه نداریم، ورزشگاه پیشکش!

مگر تاج کار مثبت هم می‌کند؟!

بازیکن قدیمی فوتبال کشورمان درباره صحبت‌های مهدی تاج در این باره که گفته بود با اینفانتینو درباره‌اش حرف زده، خاطرنشان کرد: آقای تاج کدام کارش مثبت بوده که بخواهد در این زمینه کار مثبتی برای فوتبال ما انجام بدهد؟ اصلا با چه زبانی با اینفانتینو حرف زده است؟ من سالی که جورج بوش به امارات آمد در آن کشور حضور داشتم. جالب است که این خاطره را بازگو کنم تا اهالی فوتبال و سیاستمداران کشورمان بیشتر در جریان اهمیت نام خلیج فارس قرار بگیرند.

دشمن اصلی ایران گفت پرشین گلف! شما چه می‌گویید؟

حسن روشن تصریح کرد: زمانی که جورج بوش به عنوان دشمن اول ایران و رئیس‌جمهور آمریکا به امارات آمد، وقتی در سخنرانی‌اش به موضوع خلیج فارس رسید آن را «پرشین گلف» عنوان کرد و در سخنرانی‌اش دو بار اسم این خلیج را «پرشین گلف» به زبان آورد. چون اسم این خلیج هزاران سال است که در نقشه‌های مختلف جغرافیای با همین نام قید شده است. وقتی دشمن اصلی ما اسم این خلیج را خلیج فارس می‌داند دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند.

عراق برای این کارش پول می‌گیرد

وی در این باره که چرا عراقی‌ها اقدام به برگزاری چنین مسابقاتی در کشورشان کرده‌اند توضیح داد: برای این‌که عراق از کشورهای اتحادیه اعراب پول می‌گیرد. آن‌ها سالیان سال است مسابقاتی را با همین عنوان برگزار می‌کنند. پیش از آن اسمش مجلس تعاون بود و کشورهایی که دور و بر خلیج فارس هستند در آن شرکت می‌کردند تا زمانی که جنگ بین ایران و عراق آغاز شد و عراق را از این مسابقات بیرون گذاشتند. یمن هم جزو کشورهایی بود که از این مسابقات بیرون رفت. این رقابت‌ها هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود. حالا پس از چند سال عراق را به مسابقات برگرداندند احتمالا با این شرط که اسم مسابقاتش را خلیج عربی بگذارد.

نکند دولت ما می‌ترسد مقابل عراق موضع بگیرد!

فوتبالیست قدیمی کشورمان ضمن ابراز تاسف از این اقدام مسئولان کشور عراق، در قبال اقداماتی که دولتمردان ایرانی طی سالیان گذشته برای آن کشور انجام داده‌اند با اشاره به موضع‌گیری‌های اندک در همین باره گفت: سیاستمداران ما اگر می‌ترسند درباره این موضوع حرفی بزنند، بهتر است که اصلا حرف نزنند! چند کلمه صحبت کردن درباره این موضوع دردی از مشکلات و ناراحتی مردم ایران را دوا نمی‌کند. وقتی جورج بوش اسم این خلیج را پرشین گلف به زبان می‌آورد و در مناسبات بین‌المللی همواره اسم خلیج فارس با این عنوان قید می‌شود، کشور عراق هم باید این موضوع را مدنظر قرار دهد. اما متاسفانه اجماعی بین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به وجود آمده که می‌خواهند به مرور زمان این موضوع را جا بیندازند.

روشن تاکید کرد: به شخصه از این بابت خیلی ناراحتم! این موضوع برای ما خیلی مهم است. کسی که دشمن ما بوده و بعد به آن‌ها لقب برادر داده‌ایم، حالا در روز روشن از پشت به ما خنجر می‌زند. باعث تاسف است که دولتمردان سکوت کرده‌اند و توضیحی از مدیران و مسئولان ورزش و دولت عراق نمی‌خواهند!

آقای امیرعبداللهیان! لبخندت را فراموش کن

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: آقای امیرعبداللهیان که همواره لبخند روی لبش است باید بداند گاهی هم لازم است لبخندش را فراموش کند و به طول و عرض جغرافیایی کشورش اهمیت بدهد و به آن‌چه جزو اعتبار بین‌المللی ایران در جهان است اهمیت بدهد. باید دلواپس باشد نه این‌که چشمش را روی مسائل مهم این‌چنینی ببندد. اگر ایرانی هستید حتما نسبت به آب و خاک این مملکت عِرق دارید، اگر نه هم که هیچ دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند! اما ما شما را ایرانی می‌دانیم و توقع داریم از مسائل مهمی مثل خلیج فارس با تمام قدرت دفاع کنید.

دولت درباره جزایر سه‌گانه هم خنثی نباشد!

حسن روشن همچنین درباره چرخش کشور چین که یکی از متحدان ایران به‌شمار می‌رود، در ارتباط با جزایر سه‌گانه خلیج فارس توضیح داد: موضوع این سه جزیره مربوط به زمانی است که در سال ۱۹۷۰ انگلیس از ایران خواست استقلال کشور بحرین را اعلام کند و در عوض این سه جزیره که جزو ممالک انگلیس بود به ایران برسد. در حالی که ما این کار را انجام دادیم، انقلاب شد و با توجه به اتفاقات آن دوران موضوع به شکل مبهمی هنوز پابرجاست ولی دولت در این باره هم نباید خنثی عمل کند. اما باز هم تاکید می‌کنم وقتی رئیس‌جمهور آمریکا اسم خلیج فارس را «پرشین گلف» اعلام می‌کند همسایه‌های ما حق ندارند اسمی غیر از این را درباره خلیج فارس به کار ببرند. گرچه آن‌ها هم منتظرند ببینند ما چه می‌گوییم.

258 258

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.