جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول می‌گوید «مسائل بزرگ سیاستی» در گفتگو با مصر حل شده است

[ad_1] توسط آندره آ شلال و عمر فهمی واشنگتن (رویترز) – کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول، جمعه گفت که مقامات صندوق بین‌المللی پول تمام «مسائل بزرگ سیاست‌گذاری» را با مقامات مصری در بحث‌هایشان در مورد یک برنامه جدید وام‌دهی حل کرده‌اند و روز شنبه دوباره با یکدیگر دیدار خواهند کرد. جورجیوا در یک کنفرانس

کد خبر : 267560
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۷:۲۱
جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول می‌گوید «مسائل بزرگ سیاستی» در گفتگو با مصر حل شده است

[ad_1]

توسط آندره آ شلال و عمر فهمی

واشنگتن (رویترز) – کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول، جمعه گفت که مقامات صندوق بین‌المللی پول تمام «مسائل بزرگ سیاست‌گذاری» را با مقامات مصری در بحث‌هایشان در مورد یک برنامه جدید وام‌دهی حل کرده‌اند و روز شنبه دوباره با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

جورجیوا در یک کنفرانس خبری گفت که دو طرف هنوز در حال کار بر روی جزئیات فنی کوچکتر هستند، اما اینها مسائل بی اهمیتی نبوده و شامل سیاست های نرخ ارز مصر می شود.

محمد مائیت، وزیر دارایی مصر، اواخر روز جمعه به یک شبکه تلویزیونی محلی گفت که مقامات مصری در مرحله نهایی مذاکرات با صندوق هستند و او انتظار دارد که کشورش “بزودی” قرارداد صندوق بین المللی پول را امضا کند.

مائیت میزان درخواست مصر را اعلام نکرد و گفت که این موضوع هنوز در حال مذاکره با صندوق بین المللی پول است، اما ظرف چند روز آینده تعداد نهایی آن اعلام خواهد شد.

صندوق بین‌المللی پول در مورد بودجه، سیاست‌های مالی و برنامه یارانه‌ها مطالباتی مطرح نکرد. این صندوق مشتاق این مرحله است که نیازمند حمایت اجتماعی و کمک به اقشار جامعه متاثر از موج تورم است، اما صندوق بین‌المللی پول مشتاق انعطاف‌پذیری نرخ ارز است.

مصر در جریان نشست سالانه صندوق بین المللی پول و جهان در واشنگتن این هفته تلاش می کند تا بسته جدید صندوق بین المللی پول را تنظیم کند، به این امید که بحران ارزی را که واردات را محدود کرده و باعث ناآرامی بازار در مورد بازپرداخت بدهی های خارجی شده است، متوقف کند.

این کشور مذاکرات خود را با صندوق بین‌المللی پول برای بسته حمایت مالی در ماه مارس آغاز کرد، بلافاصله پس از آن که بحران اوکراین، وضعیت مالی از قبل تسویه‌نشده‌اش را به آشفتگی بیشتری کشاند و سرمایه‌گذاران خارجی را وادار کرد تا در عرض چند هفته نزدیک به 20 میلیارد دلار از بازارهای خزانه مصر خارج کنند.

گلدمن ساکس محاسبه کرده است که مصر به یک بسته حمایتی 15 میلیارد دلاری علاوه بر وجوهی که در اوایل سال جاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس دریافت کرده بود، نیاز دارد.

معیت به رسانه های محلی گفته است که مصر می تواند فقط 3 تا 5 میلیارد دلار انتظار داشته باشد، اما یکی از افراد آشنا به این موضوع گفت که این بسته احتمالاً در انتهای این محدوده قرار دارد.

(گزارش توسط آندریا شلال و دیوید لادر؛ گزارش اضافی توسط عمر فهمی در قاهره، ویرایش توسط جاناتان اوتیس و دایان کرافت)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.