جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، می‌گوید که به چین گفته است تا کار در مورد بازسازی بدهی را «سرعت بخشد».

[ad_1] جورجیوا که ماه گذشته در جریان سفر به چین با لی و دیگر مقامات ارشد چینی دیدار کرد، روز پنجشنبه گفت که لی را بسیار نزدیک‌پذیر و عمل‌گرا می‌داند و او به او اطمینان داد که از چین می‌خواهد نقش سازنده‌ای در حل و فصل پرونده‌های کاهش بدهی ایفا کند. او در رویدادی که

کد خبر : 343772
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۳۱
جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، می‌گوید که به چین گفته است تا کار در مورد بازسازی بدهی را «سرعت بخشد».

[ad_1]

جورجیوا که ماه گذشته در جریان سفر به چین با لی و دیگر مقامات ارشد چینی دیدار کرد، روز پنجشنبه گفت که لی را بسیار نزدیک‌پذیر و عمل‌گرا می‌داند و او به او اطمینان داد که از چین می‌خواهد نقش سازنده‌ای در حل و فصل پرونده‌های کاهش بدهی ایفا کند.

او در رویدادی که توسط مریدین هاوس و پولیتیکو برگزار شد، گفت: «حقیقت این است، و من … در این مورد بسیار رک بودم، حل و فصل آن (بدهی) خیلی طول می کشد. بله، چین نهادهای متعددی دارد که با آن سروکار دارند و این موضوع در داخل کشور را پیچیده می‌کند، اما آنها باید مشارکت خود را تسریع کنند.»

ایالات متحده و سایر کشورهای غربی چین را به دلیل ایجاد تأخیر در تنظیم موافقت نامه های بازسازی برای کشورهای دارای بدهی سنگین که درخواست کمک تحت چارچوب مشترک ایجاد شده توسط گروه 20 اقتصادهای بزرگ را داشته اند، مقصر دانسته اند.

جورجیوا خاطرنشان کرد که چین در دستیابی به توافق کاهش بدهی برای چاد و همچنین سریلانکا، کشوری با درآمد متوسط ​​که واجد شرایط دریافت کمک تحت چارچوب G20 نیست، کمک کرده است، و او چین را تشویق کرد تا در موارد دیگر پیشرفت نشان دهد.

جورجیوا گفت که حدود 60 درصد از کشورهای کم درآمد در حال حاضر در معرض یا در معرض خطر مشکلات بدهی قرار دارند و حدود 25 درصد از اقتصادهای نوظهور در معرض خطر بالا هستند و با اسپردهای استقراضی «پیش فرض» مواجه هستند.

جورجیوا گفت که مقامات چین در طول سفر خود بر تعهد خود به چندجانبه گرایی، باز کردن اقتصاد چین برای تجارت بیشتر و بازسازی بدهی تاکید کردند.

صندوق بین‌المللی پول در این هفته اعلام کرد که افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی و در نتیجه تکه تکه شدن اقتصاد جهانی می‌تواند خطرات ثبات مالی را افزایش دهد، سرمایه‌گذاری‌های فرامرزی، قیمت دارایی‌ها، سیستم‌های پرداخت و توانایی بانک‌ها برای وام دادن را کاهش دهد.

وام دهنده جهانی مدت هاست که نسبت به افزایش هزینه ها، اصطکاک اقتصادی و زیان تولید ناخالص داخلی مرتبط با تکه تکه شدن اقتصاد جهانی به بلوک های ژئوپلیتیکی، با دموکراسی های تحت رهبری ایالات متحده در یک طرف و چین و سایر کشورهای خودکامه در طرف دیگر، هشدار داده است. این نگرانی ها از زمان حمله روسیه به اوکراین تشدید شده است.

جورجیوا گفت که مقامات چینی نیز نگران پراکندگی هستند، اما مهمترین نگرانی آنها تامین شغل در داخل است و هدف ایجاد 12 میلیون شغل در سال جاری است.

(گزارش توسط آندره آ شالال؛ ویرایش توسط لزلی آدلر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.