جواهرساز در اعتراض به رفتار ایران با زنان از دریافت مدال طلا امتناع کرد

[ad_1] زوریخ (رویترز) – یک فعال حقوق بشر روز پنجشنبه گفت که یک زن ایرانی مدال طلایی را که برای جواهرسازی در یک مسابقه جهانی مهارت های حرفه ای کسب کرده بود، در اعتراض به ظلم به زنان در خانه رد کرده و نسبت به امنیت خود ابراز نگرانی کرد. تظاهرات در ژنو در پی

کد خبر : 269986
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
جواهرساز در اعتراض به رفتار ایران با زنان از دریافت مدال طلا امتناع کرد

[ad_1]

زوریخ (رویترز) – یک فعال حقوق بشر روز پنجشنبه گفت که یک زن ایرانی مدال طلایی را که برای جواهرسازی در یک مسابقه جهانی مهارت های حرفه ای کسب کرده بود، در اعتراض به ظلم به زنان در خانه رد کرده و نسبت به امنیت خود ابراز نگرانی کرد.

تظاهرات در ژنو در پی ناآرامی های ناشی از کشته شدن مهسا امینی در ماه گذشته در بازداشت پلیس اخلاق ایران صورت گرفت. این حادثه جرقه یکی از جسورانه ترین چالش ها را برای جمهوری اسلامی از زمان انقلاب 1979 ایجاد کرده است.

تیمور علیاسی، نماینده سازمان ملل متحد در انجمن حقوق بشر کردستان-گروه حقوق بشر ژنو (KMMK-G) گفت که اعتراض راضیه جلیلی روز دوشنبه در مسابقه جهانی مهارت‌ها هنگام اعطای مدال به او رخ داد.

او گفت که او به زبان انگلیسی شکسته در مورد آنچه به گفته خود سرکوب زنان در ایران است، بیانیه ای داده و مدال طلای خود را روی سکو گذاشته است. او گفت که سپس توسط هیئت خود به هتل خود اسکورت شد.

علیاسی با تایید گزارش حادثه ای که قبلاً به تلویزیون سوئیس داده بود، با پلیس ژنو تماس گرفت تا آنها را از خطر بالقوه ای که ممکن است در بازگشت به ایران با آن مواجه شود، آگاه کند.

تلویزیون به نقل از دادستان ژنو گفت که پلیس از این زن بازجویی کرده است تا مطمئن شود که او می تواند آزادانه حرکت کند و او این موضوع را تایید کرده و تمایل خود را برای پیوستن به هیئت ایرانی ابراز کرده است.

تلویزیون به نقل از سازمان دهندگان گفت که درخواست این زن را برای گفتن چند کلمه پذیرفته اند، زیرا فکر می کردند که او می خواهد تشکر کند. سازمان‌دهندگان تصمیم گرفتند ویدئوی اعتراض او را نشان ندهند، زیرا فکر می‌کردند بیان نکردن اظهارات او «ایمن‌تر» است.

علیاسی گفت که از آن زمان به ایران بازگشته است و گفت که از همکارانش در ایران خواسته است که او را بررسی کنند اما در مورد وضعیت او در تاریکی است. او گفت: “در حال حاضر واقعاً از سرنوشت او می ترسم.”

وزارت خارجه ایران فوراً برای اظهار نظر در دسترس نبود. رویترز از سازمان دهندگان رویداد WorldSkills نظر خواسته است.

ایران کشورهایی را که از اعتراضات ابراز حمایت کرده اند به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده است. رهبران مذهبی ایران سعی کرده‌اند این ناآرامی‌ها را به‌عنوان بخشی از قیام جدایی‌طلبانه اقلیت کرد که وحدت ملت را تهدید می‌کند، به‌جای اعتراض علیه حکومت روحانی نشان دهند.

(گزارش مایکل شیلدز در زوریخ؛ گزارش تکمیلی پریسا حافظی در دبی؛ ویرایش آلیسون ویلیامز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.