جوانی جمعیت؛ بحثی جدی است / نقش ماماها در حفظ سلامت مادر و نوزاد

[ad_1] معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه بحث جوانی جمعیت برای ما بسیار جدی است، گفت: در برنامه پزشکی خانواده آن چه که مدنظر ما است پوشش هر ۳ هزار نفر جمعیت توسط یک پزشک و دو مراقب است که یکی از این مراقبین با اولویت ماما در نظر گرفته شده تا بر

کد خبر : 356273
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
جوانی جمعیت؛ بحثی جدی است / نقش ماماها در حفظ سلامت مادر و نوزاد

[ad_1]

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه بحث جوانی جمعیت برای ما بسیار جدی است، گفت: در برنامه پزشکی خانواده آن چه که مدنظر ما است پوشش هر ۳ هزار نفر جمعیت توسط یک پزشک و دو مراقب است که یکی از این مراقبین با اولویت ماما در نظر گرفته شده تا بر جمعیت اثرگذار باشیم.

به گزارش هوشمند نیوز، دکتر حسین فرشیدی در همایش بزرگداشت روز جهانی ماما، گفت: خدماتی که به اسم مامایی در کشور ارائه می‌شود، بسیار ارزشمند است و در آینده بیش از قبل اهمیت آن مشخص می‌شود. پنجم ماه می میلادی از سوی سازمان جهانی بهداشت و کنفدراسیون بین‌المللی مامایی، به عنوان روز جهانی ماما نامگذاری شد. این روز در کشورمان مصادف با ۱۵ اردیبهشت ماه است؛ شعار امسال روز ماما، «ماما، حامی فرزندآوری و سلامت خانواده»، است و می‌بایست ما از زحمات این قشر عزیز تشکر کنیم چرا که حتی در صعب‌العبورترین نقاط در حال ارائه خدمت هستند.

وی افزود: ماماها نه فقط در حوزه بهداشت که در حوزه امیدآفرینی هم در جامعه نقش دارند. بحث جوانی جمعیت برای ما بسیار جدی است و در این زمینه و حفظ سلامت مادر باردار، نوزاد و کاهش مرگ و میر این گروه، تاثیر شغل مامایی بسیار زیاد است که به واسطه همین تلاش توانستیم در این شاخص‌ها رشد قابل توجهی داشته باشیم. آنچه که برای آینده کوتاه با آن مواجه هستیم، افزایش در سن و پیری ناهماهنگ در هرم جمعیتی است و این وظیفه ما را سنگین می‌کند.

او به اهمیت برنامه پزشکی خانواده در این زمینه اشاره کرد و افزود: آن چیزی که مدنظر ما است پوشش هر ۳ هزار نفر جمعیت توسط یک پزشک و دو مراقب است که یکی از این مراقبین با اولویت ماما در نظر گرفته شده است تا بر جمعیت اثرگذار باشیم. این امر حتی برای فارغ‌التحصیلان جدید مامایی هم یک فرصت اشتغال است.

فرشیدی تاکید کرد: تعداد کل ماماهای شاغل در بخش خصوصی و دولتی، ۴۶ هزار و ۸۸۷ است که آموزش و مشاوره بلوغ، آموزش و مشاوره ازدواج، آموزش و مشاوره بارداری، زایمان و پس از زایمان، تحکیم خانواده با تاکید بر سلامت جنسی، آموزش و مشاوره فرزندآوری، کمک به حفظ و ارتقای سلامت مادر و کودک، کاهش سقط عمدی جنین، پیشگیری و تشخیص بهنگام ناباروری و ترویج و تشویق زایمان طبیعی، خدمات تخصصی مامایی در حوزه بانوان و مادران باردار، آموزش‌های لازم در افزایش درصد زایمان فیزیولوژیک و ارتقای سلامت جامعه، از جمله وظایف ماما است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.