جهت یابی بازار سرمایه؛ بورس ۱۴۰۱ به کدام سو می رود؟

[ad_1] علاوه بر موضوع برجام ، بودجه نیز بازار سرمایه را با چالش و تکانه‌های شدیدی روبه‌رو کرد تا جایی که فرمول پیشنهادی در خصوص نرخ گاز تا ۵۰ هزار میلیارد تومان از سود شرکت‌های بورسی را کاهش میداد که با واکنش جامعه بزرگ بورسی، فعالین آن و سازمان بورس، سقف نسبتا منصفانه نرخ سوخت

کد خبر : 179729
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
جهت یابی بازار سرمایه؛ بورس ۱۴۰۱ به کدام سو می رود؟

[ad_1]

علاوه بر موضوع برجام ، بودجه نیز بازار سرمایه را با چالش و تکانه‌های شدیدی روبه‌رو کرد تا جایی که فرمول پیشنهادی در خصوص نرخ گاز تا ۵۰ هزار میلیارد تومان از سود شرکت‌های بورسی را کاهش میداد که با واکنش جامعه بزرگ بورسی، فعالین آن و سازمان بورس، سقف نسبتا منصفانه نرخ سوخت و خوراک گازی مشخص شد و به مرور زمان نوسانات بازار نیز محدودتر گردید.

با گذر زمان و شفاف شدن تحولات برجام و بودجه، بازار نیز کف‌های حمایتی نسبتا مستحکمی را در گروه‌های مختلف خود شناسایی نموده و امروز با اطمینان بیشتری می‌توان به آینده بازار در سال پیش‌رو خوش بین بود. البته با توجه به کنترل نرخ ارز در سال آینده در حوالی ۲۵هزار تومان برای نرخ نیمایی (با تولرانس ۱۰درصد) انتظار رشد شارپی مشابه سال ۹۸ و ۹۹ دور از انتظار است و احتمالا بازار به صورت نوسانی ولی با برآیند مثبت حرکت خواهد نمود.

پیرامون سهام پیشتاز در دوره‌های مختلف احتمالا شاهد گردش پول خواهیم بود و سهام مستعد در گروه‌های مختلف را با رشدهای محدود روبه‌رو خواهد نمود. با توجه به اخبار نهایی برجام و همچنین تصمیمات حمایتی در خصوص گروه بانکی و خودرویی احتمالا شاهد تحرکاتی در ابتدای سال آینده در این گروه باشیم و در ادامه با نزدیک شدن به فصل مجامع گروه‌های دلاری بازار با محوریت شرکت‌هایی که بیشترین سود را می‌سازند ، پیشتاز معاملات باشند.

در سهام دلاری نیز در گروه‌های پالایشی، فلزات، سنگ آهنی‌ها و پتروشیمی‌ها سهام ارزنده با نسبت p/e کمتر از چهار بسیاری هستند که می‌توانند مبنای واچ لیست انتخابی سهامداران باشد.

برای ادامه روندهای سال آینده لازم است که اخبار، تحولات و همچنین جریان نقدینگی بازار مورد رصد معامله گران کوتاه مدتی قرار بگیرد. در مجموع برای سال آینده برای سهامداران حرفه‌ای و صبور می‌توان انتظار سود مناسب بیشتر از تورم را انتظار داشت.

*تحلیلگر بازار سرمایه

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.