«جهان همچنان غربی؟»، روایت واقعیت جهان پیش رو

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پرسش‌هایی به‌عنوان محور اصلی مقالاتِ برای تدوین کتاب مورد توجه نویسندگان قرار گرفته است: از دست دادن قدرت غرب برای تسلط بر نظم جهانی، همراه با کاهش نسبی قدرت ایالات متحده و کنار گذاشتن آن از نقش رهبری جهانی، تا چه حد ناشی از ناکارآمدی نظم موجود است؟ چه چشم اندازی را

کد خبر : 37283
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
«جهان همچنان غربی؟»، روایت واقعیت جهان پیش رو

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پرسش‌هایی به‌عنوان محور اصلی مقالاتِ برای تدوین کتاب مورد توجه نویسندگان قرار گرفته است: از دست دادن قدرت غرب برای تسلط بر نظم جهانی، همراه با کاهش نسبی قدرت ایالات متحده و کنار گذاشتن آن از نقش رهبری جهانی، تا چه حد ناشی از ناکارآمدی نظم موجود است؟ چه چشم اندازی را می توان برای آینده منطقه گرایی در جهان قائل بود؟ مهم ترین سناریوهای پیش رو در حوزه منطقه گرایی کدام است؟ این مسئله تا چه میزان بر شرایط غلبه اقدامات یکجانبه‌گرایی و یا چندجانبه‌گرایی در نظام بین‌الملل تأثیرگذار خواهد بود؟

اما از آنجا که عنوان کتاب ارتباط معناداری با واقعیت های آینده نظم و نظام غیرغربی جهانی دارد، توجه به مفهوم‌پردازی درباره ابزارهای مفهومی و نظری شرایط فعلی جهان ازسوی رشته‌ها و حوزه‌های مطالعاتی مانند روابط بین‌الملل مهم است. این اهمیت هم جنبه نظری دارد و هم جنبه عملی. همچنین پژوهش و طرح مسئله در موضوع چندجانبه‌گرایی و تلاش برای مفهوم‌پردازی درباره آن نیز مهم و ضروری است و باید یکی از اولویت‌های مفهومی مطالعات «روابط‌ بین‌الملل جهانی» باشد. مهم است؛ زیرا واقعیت‌های سنگینی چون تروریسم فراملی، سلاح‌های کشتار جمعی، دولت‌های فرومانده، آلودگی محیط زیست و فقر و عدالت جهانی برای همه افراد انسانی و نه صرفاً افراد حاضر در کشورهایی در یک منطقه جغرافیایی خاص و با یک نوع برداشت خاص از مناظره، پارادایم‌ها، نظریه‌ها و مفاهیم رشته روابط بین‌الملل، مسئله است.

کتاب حاضر که توسط علی اسمعیلی اردکانی استادیار روابط بین الملل دانشگاه علامه طباطبائی و همکارانش ترجمه شده، در سه بخش تدوین شده است. روندهای در حکمرانی جهانی، چشم انداز های منطقه ای با محوریت آمریکا، اروپا، چین و روسیه و در نهایت نتیجه گیری کتاب که متشتمل بر دو فصل نگاه به شرق در افکار عمومی غرب و ناکارآمدی سیاست داخلی در اروپا و آمریکاست.

کتاب اگرچه در سال ۲۰۱۷ منتشر شده و به لحاظ مباحث مصداقی چهار سال اخیر را پوشش نمی‌دهد؛ اما آنچه محرک اصلی برای ترجمه آن بوده، ضرورت آشنایی نخبگان فکری و علمی ایران با چشم‌اندازهای کشورها و موجودیت‌های مورد بررسی درباره شرایط اکنون و آینده نظام جهانی است. از نظر مترجم، آگاهی برآمده از آشنایی با چشم‌اندازهای اصلی به تصمیم‌گیران کمک خواهد کرد تا با شناخت بهتر از فضاهای فکری و ایده‌های اصلی شکل دهنده به جهت‌گیری نظم و حتی نظام جهانی پیشِ رو، تصمیمات و راهبردهای متناسب را در حوزه داخلی و خارجی اتخاذ کنند.

این کتاب در موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران، ترجمه و منتشر شده است.

۵۸۵۸

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.